Transportowy raport Continentala

20 października 2020

Spółka Continental Opony Polska przyjrzała się sytuacji rynkowej w sektorach motoryzacyjnym i transportowym. Dodatkowo zebrała i przeanalizowała wyniki badań i opinie polskich klientów flotowych. W efekcie przedstawiono aktualną sytuację rynkową, wyzwania branży i prognozy na najbliższe lata.

Raport ICAN Research Nowe strategie na trudne czasy, opracowany na zlecenie Continental Opony Polska zawiera trzy najważniejsze wyzwania dla branży transportowej w Polsce najbliższych latach. Są to nowe regulacje unijne dotyczące redukcji emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe (za pomocą narzędzia VECTO), Brexit i Pakiet Mobilności.

Według analiz Continental, opony rzutują nawet na 40% kosztów operacyjnych floty, na które składa się zużycie paliwa (30%), koszty napraw i konserwacji (5%) oraz cena samego ogumienia (5%). Nową linię Conti EcoRegional zaprojektowano więc z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa, a w efekcie końcowym także emisji CO2. – Nowe modele Conti EcoRegional HS3 i HD3 zapewniają niskie opory toczenia i zmniejszone zużycie paliwa zarezerwowane wcześniej dla opon dalekobieżnych, przy zachowaniu wydajności i przebiegów opon przeznaczonych do ruchu regionalnego Conti Hybrid HD3 – mówi Krzysztof Otrząsek, menedżer ds. flot i rozwiązań cyfrowych w Continental Opony Polska.

Zdaniem ekspertów firmy Continental, popyt na usługi transportowe w najbliższych kilku latach nie spadnie. Nasili się jednak zainteresowanie zrównoważonym rozwojem, dzięki wykorzystaniu paliw alternatywnych, technologii cyfrowych do optymalizacji przebiegów oraz zaawansowanego ogumienia zapewniającego dłuższe przebiegi i niższe koszty eksploatacji. – Rozwiązania służące optymalizacji kosztów flotowych przyniosą firmom transportowym wyższe marże, a także przyczynią się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla – mówi Stanisław Rosół, dyrektor handlowy działu opon użytkowych w Continental Opony Polska.

– Z naszej ankiety przeprowadzonej wśród przewoźników jasno wynika, że kluczowymi elementami jakimi kierują się przy zakupie nowych pojazdów są koszty eksploatacji, cena i konieczność spełnianie norm. Firmy transportowe chętniej sięgają po rozwiązania przyjazne środowisku, jeszcze zanim staną się wymagane przez normy pod warunkiem poprawy efektywności kosztowej ​– wyjaśnia Krzysztof Otrząsek.

VECTO elementem przyszłości transportu drogowego

– Według wyników badania ICAN Research, digitalizacja jest kluczem przy opracowaniu nowych modeli biznesowych dla całej branży transportowej. Pozwala nie tylko usprawnić przepływ towarów, ale także realnie wpływa na wzrost efektywności floty – wyjaśnia Stanisław Rosół.

Zastosowanie unijnego narzędzia VECTO do symulacji komputerowej jest pierwszym krokiem do wdrożenia nowego podejścia w transporcie, opartego o szczegółową analizę danych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, Continental uruchomił specjalną stronę internetową www.wszystkoovecto.pl zawierającą praktyczne informacje na temat najnowszych przepisów unijnych dotyczących emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe.

Polscy przewoźnicy muszą zmierzyć się z nowymi wymaganiami, aby utrzymać pozycję lidera rynku przewozów drogowych UE. – Polskie firmy transportowe pozostaną liderami europejskich autostrad, ponieważ są w stanie stawić czoło wyzwaniom digitalizacji swojego biznesu. Rodzimi przewoźnicy są niezwykle elastyczni i potrafią się szybko dopasowywać do zmieniających się warunków gospodarczych. Widać to m.in. po działaniach optymalizacyjnych, podejmowanych jeszcze w niełatwym poprzednim roku oraz szczególnie wiosną 2020, już w trakcie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.​ Muszą teraz wykorzystać swoją elastyczność, aby szybciej wdrożyć nowe modele biznesowe bazujące na narzędziach cyfrowych. Jestem przekonany, że z aktualnej sytuacji branża wyjdzie wzmocniona, a w przyszłości nasi klienci flotowi będą radzić sobie jeszcze lepiej niż dotychczas – podsumował Stanisław Rosół, dyrektor handlowy opon użytkowych w COP.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Nowy przewodniczący

18 stycznia 2021

Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing, został wybrany na stanowisko przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu.

czytaj więcej »


Hama Polska i Volvo

13 stycznia 2021

Niemal do ostatniego dnia roku zespół Volvo Trucks podpisywał nowe kontrakty na rok 2021. Jednym z ważniejszych klientów jest Hama Polska.

Współpraca Volvo Trucks z Hama Polska rozpoczęła się w 2019 roku od zakupu 50 ciągników FH 4×2. Kolejne 100 pojazdów dostarczano sukcesywnie, mimo pandemii, w ciągu całego  2020 roku. Następne duże zamówienie na następne 130 jednostek z dostawami w roku 2021 podpisano w połowie grudnia minionego roku. Większość aut objęto pełnymi złotymi kontraktami serwisowymi, zapewniającymi niezawodność ich użytkowania dla wspólnych klientów.

Profil klientów Hama Polska obejmuje wykorzystanie sprzętu zarówno w usługach transportu dalekobieżnego, jak i  komunalnych oraz dystrybucyjnych. To pozwala przypuszczać, że ewentualne zamówienia obejmą podwozia pojazdów Volvo we wszystkich konfiguracjach kabin oraz przeznaczonych do różnych zastosowań. Kolejnym znaczącym efektem współpracy Volvo Trucks z Hama Polska, jest zainteresowanie partnerstwem obu firm w organizowanych od kilku lat przez Volvo Trucks Polska ofertach rozwiązaniach transportowych 4Poland.

czytaj więcej »


Scania w Kacpi Logistic

11 stycznia 2021

Wyjątkowy pojazd dołączył do floty firmy Kacpi Logistic. Silnik Scania V8 nowej generacji o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, to prawdopodobnie najmocniejszy obecnie produkowany fabrycznie silnik do pojazdów ciężarowych. Pojazd został wydany w serwisie Scania w Olsztynie.

czytaj więcej »


Poczta Polska rozszerza flotę

7 stycznia 2021

Poczta Polska otrzyma do dyspozycji w pierwszym kwartale 2021 roku wszystkie z ponad tysiąca nowych aut dostawczych. Do floty dołączyło właśnie ponad 400 aut zakontraktowanych w ubiegłym roku.

czytaj więcej »


MAN w DPD

3 stycznia 2021

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta sfinansuje Carefleet.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter