Transport i Logistyka Polska w Parlamencie Europejskim

1 lutego 2018

W Parlamencie Europejskim toczyła się debata zorganizowana przez Transport i Logistyka Polska o delegowaniu w transporcie oraz socjalnych aspektach Pakietu Mobilności.Debata odbyła się pod patronatem Parlamentarnej Grupy ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (SME Intergroup of the European Parliament) i pod przewodnictwem europoseł Martiny Dlabajovej – sprawozdawcy parlamentarnej Komisji ds. Zatrudnienia do projektu dyrektywy o delegowaniu pracowników sektora transportu. Formułą debaty był głos praktyków – przedstawicieli biznesu na co dzień zarządzających swoimi firmami – dla polityków na temat praktycznych skutków wdrożenia rozwiązań zaproponowanych w Pakiecie Mobilności. Aby zwiększyć wiarygodność strony społecznej i pokazać, że europejski biznes mówi jednym głosem, do debaty zaproszono obok polskiego menadżera także przedstawicieli firm zachodnich.

Głos w debacie zabrali:

– Ewald Raben, zarządzający Grupą Raben w kilkunastu europejskich jurysdykcjach,

– Paweł Moder – cżłonek zarządu polskiej spółki LINK z wieloletnim doświadczeniem europejskim w branży transportu

– Jan Peter Muller z holenderskiej spółki Muller Fresh Food Logistics.

Różne kraje, europejska praktyka, wspólny apel o funkcjonalne rozwiązania dla transportu. – Debata jest istotnym wkładem w obecnie toczącą się dyskusję o transporcie międzynarodowym w Unii Europejskiej. Wiedzą ekspercką, popartą latami doświadczenia w branży transportu, chcemy wzmacniać głosy rozsądku, które pojawiają się w ostatnich dyskusjach na forum Parlamentu Europejskiego. Europejskie rozwiązania legislacyjne dla transportu winny być osadzone w obecnych realiach tj. uwzględniać istniejące ograniczenia infrastrukturalne w UE (np. infrastruktura socjalna dostosowana do potrzeb kierowców), położenie geograficzne części państw członkowskich, tak by niektóre propozycje z Pakietu Mobilności nie były odbierane jako dyskryminacyjne oraz samą naturę wykonywanych usług – usług mobilnych, a nie stacjonarnych – komentuje adw. Joanna Jasiewicz z Transport i Logistyka Polska.

I zaraz dodaje: – Skokowy, a nie stopniowy rozwój aspektów socjalnych transportu przyniesie rozczarowanie, gdyż nie poprawi warunków wykonywania pracy kierowców, ale stworzy tylko bariery administracyjno-prawne uciążliwe zarówno dla pracodawców, jak i pracowników„ – komentuje adw. Joanna Jasiewicz z Transport i Logistyka Polska.

Dyskusja (prezentacja z dyskusji w załączeniu) koncentrowała się na bardzo praktycznym spojrzeniu na transport i jego funkcjonowanie. W debatach politycznych nie pojawiają się tak istotne wątki, jak tendencje w usługach transportowych – konieczność sprostania coraz bardziej indywidualnym potrzebom klientów, co przekłada się na sposób wykonywania usług, czy też wiedza o stanie i ilości dostępnej infrastruktury dla transportu drogowego jest powierzchowna. W ocenie dyskutantów, prawo oparte na rzetelnej wiedzy i faktach ma szansę na skuteczną realizację szanującą i pracowników i podstawowe wolności gospodarcze UE.

Doszło także do debaty o przyszłości transportu multimodalnego zorganizowaną przez European Logistics Platform (ELP). ELP zrzesza między innymi takie firmy i organizację jak ACEA, BDL, CER, CLECAT, Deutsche Bahn, Deutsche Post DHL Group, Duisport, ECG, ECSLA, ERFA, ESC, FEPORT, FERRMED, FTA, Goodyear Dunlop Tires, Hutchison Whampoa, IRU, Michelin, Nordic Logistics Association, P&G, Port of Rotterdam, RFG, Transport en Logistiek Nederland, UIRR, Volvo Group.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Dostawczy Fiat w abonamencie

16 lutego 2018

Fiat Professional wprowadza program finansowania samochodów dostawczych w formie stałego miesięcznego abonamentu bez potrzeby angażowania kapitału na wpłatę początkową. Klient otrzymuje nowy model na 24 miesiące w wybranym przez siebie wariancie opłaty wstępnej i rocznego przebiegu.

czytaj więcej »


Nowy prezes KUKE

14 lutego 2018

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE S.A.) powołało nowego prezesa zarządu. Stanowisko objął Janusz Władyczak, który od czerwca 2016 roku pełnił funkcje wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za rozwój i sprzedaż produktów ubezpieczeniowych.

czytaj więcej »


Jan Łagunionok w Hussar Transport

12 lutego 2018

Jan Łagunionok obejmuje stanowisko dyrektora ds. floty w Hussar Transport. Nowy członek zespołu będzie odpowiedzialny m.in. za ekspansję spółki na nowych rynkach zagranicznych.

czytaj więcej »


Goodyear ma nowych klientów

8 lutego 2018

Goodyear Proactive Solutions zdobył nowych, flagowych klientów: TIP Trailer Services Poland i HOYER Mineralöl-Logistik Gmbh.

czytaj więcej »


Leasingowa fuzja

5 lutego 2018

Spółki Idea Leasing i Getin Leasing przekształciły się w Idea Getin Leasing S.A. W wyniku fuzji powstała jedna z największych firm leasingowych w Polsce i Europie Środkowej, ważny gracz wśród podmiotów finansujących środki transportu dla firm.

czytaj więcej »


Newsletter