Transport i Logistyka Polska w Parlamencie Europejskim

1 lutego 2018

W Parlamencie Europejskim toczyła się debata zorganizowana przez Transport i Logistyka Polska o delegowaniu w transporcie oraz socjalnych aspektach Pakietu Mobilności.Debata odbyła się pod patronatem Parlamentarnej Grupy ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (SME Intergroup of the European Parliament) i pod przewodnictwem europoseł Martiny Dlabajovej – sprawozdawcy parlamentarnej Komisji ds. Zatrudnienia do projektu dyrektywy o delegowaniu pracowników sektora transportu. Formułą debaty był głos praktyków – przedstawicieli biznesu na co dzień zarządzających swoimi firmami – dla polityków na temat praktycznych skutków wdrożenia rozwiązań zaproponowanych w Pakiecie Mobilności. Aby zwiększyć wiarygodność strony społecznej i pokazać, że europejski biznes mówi jednym głosem, do debaty zaproszono obok polskiego menadżera także przedstawicieli firm zachodnich.

Głos w debacie zabrali:

– Ewald Raben, zarządzający Grupą Raben w kilkunastu europejskich jurysdykcjach,

– Paweł Moder – cżłonek zarządu polskiej spółki LINK z wieloletnim doświadczeniem europejskim w branży transportu

– Jan Peter Muller z holenderskiej spółki Muller Fresh Food Logistics.

Różne kraje, europejska praktyka, wspólny apel o funkcjonalne rozwiązania dla transportu. – Debata jest istotnym wkładem w obecnie toczącą się dyskusję o transporcie międzynarodowym w Unii Europejskiej. Wiedzą ekspercką, popartą latami doświadczenia w branży transportu, chcemy wzmacniać głosy rozsądku, które pojawiają się w ostatnich dyskusjach na forum Parlamentu Europejskiego. Europejskie rozwiązania legislacyjne dla transportu winny być osadzone w obecnych realiach tj. uwzględniać istniejące ograniczenia infrastrukturalne w UE (np. infrastruktura socjalna dostosowana do potrzeb kierowców), położenie geograficzne części państw członkowskich, tak by niektóre propozycje z Pakietu Mobilności nie były odbierane jako dyskryminacyjne oraz samą naturę wykonywanych usług – usług mobilnych, a nie stacjonarnych – komentuje adw. Joanna Jasiewicz z Transport i Logistyka Polska.

I zaraz dodaje: – Skokowy, a nie stopniowy rozwój aspektów socjalnych transportu przyniesie rozczarowanie, gdyż nie poprawi warunków wykonywania pracy kierowców, ale stworzy tylko bariery administracyjno-prawne uciążliwe zarówno dla pracodawców, jak i pracowników„ – komentuje adw. Joanna Jasiewicz z Transport i Logistyka Polska.

Dyskusja (prezentacja z dyskusji w załączeniu) koncentrowała się na bardzo praktycznym spojrzeniu na transport i jego funkcjonowanie. W debatach politycznych nie pojawiają się tak istotne wątki, jak tendencje w usługach transportowych – konieczność sprostania coraz bardziej indywidualnym potrzebom klientów, co przekłada się na sposób wykonywania usług, czy też wiedza o stanie i ilości dostępnej infrastruktury dla transportu drogowego jest powierzchowna. W ocenie dyskutantów, prawo oparte na rzetelnej wiedzy i faktach ma szansę na skuteczną realizację szanującą i pracowników i podstawowe wolności gospodarcze UE.

Doszło także do debaty o przyszłości transportu multimodalnego zorganizowaną przez European Logistics Platform (ELP). ELP zrzesza między innymi takie firmy i organizację jak ACEA, BDL, CER, CLECAT, Deutsche Bahn, Deutsche Post DHL Group, Duisport, ECG, ECSLA, ERFA, ESC, FEPORT, FERRMED, FTA, Goodyear Dunlop Tires, Hutchison Whampoa, IRU, Michelin, Nordic Logistics Association, P&G, Port of Rotterdam, RFG, Transport en Logistiek Nederland, UIRR, Volvo Group.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Bułgarskie poparcie dla przewoźników

22 maja 2018

„Wszyscy stoimy za przewoźnikami” tak bułgarski Minister Transportu Ivaylo Moskovski skwitował na międzynarodowej konferencji transportowej stanowisko Prezydencji bułgarskiej w sprawie Pakietu Mobilności.

czytaj więcej »


Mniejsze opóźnienia płatności we współpracy z zagranicznymi kontrahentami

21 maja 2018

Według analizy Hussar Transport dużo mniej opóźnień w płatnościach generują zagraniczni kontrahenci. Hussar Transport otworzyła oddział w Poznaniu.

czytaj więcej »


Finansowanie mimo niespłaconych zobowiązań

15 maja 2018

Uruchomienie działalności w sektorze pojazdów ciężarowych wiąże się nie tylko z koniecznością zakupu odpowiednich maszyn i urządzeń – przedsiębiorcy mogą potrzebować dodatkowego zastrzyku gotówki. Na rynku dostępne są oferty finansowania z zabezpieczeniem na drugim miejscu hipotecznym – rozwiązanie dla właścicieli firm z już zaciągniętymi zobowiązaniami, przy jednoczesnym zachowaniu prawa własności zabezpieczonej nieruchomości. Co to oznacza?

czytaj więcej »


Łukasz Klamka w Shell Fleet Solutions

11 maja 2018

Do zespołu Shell Fleet Solutions, odpowiadającego za rozwój, marketing i sprzedaż kart flotowych euroShell, dołączył Łukasz Klamka, który w ramach awansu wewnętrznego objął stanowisko Indirect Account Manager na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę.

czytaj więcej »


Dane pojazdów osobowych i ciężarowych Volvo współdzielone w chmurze

10 maja 2018
Volvo Cars, producent samochodów osobowych i producent pojazdów użytkowych, Volvo Trucks, będą współdzielić w czasie rzeczywistym dane, by zwiększyć zasięg działania technologii ochronnych z zakresu connected. System oparto na chmurze danych. Pozwala pojazdom na wzajemną komunikację i ostrzeganie kierowców o zbliżających się zagrożeniach dla bezpieczeństwa. Od roku 2018 anonimowe dane w trybie rzeczywistym będą współdzielone pomiędzy wyselekcjonowanymi ciężarówkami Volvo sprzedanymi w Szwecji i Norwegii, wyposażonymi we własne systemy Volvo ostrzegające o zagrożeniach, a samochodami osobowymi Volvo wyposażonymi w system Hazard Light Alert produkcji Volvo Cars.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter