TOP 10 – Najniebezpieczniejsze strefy ekologiczne w Europie

12 września 2019

Portal stref ekologicznych Green-Zones ustalił, w których europejskich strefach ekologicznych latem 2019 osiągnięto najwyższe wartości ozonu, trującego, powodującego prawdopodobnie raka, gazu

Powstający częściej w miesiącach letnich ozon (O3), który powstaje w pobliżu Ziemi w wyniku reakcji tlenków azotu, tlenu i wysokiego promieniowania UV, stanowi duże zagrożenie dla naszego zdrowia ze względu na jego gryzące działanie, jeśli spędzamy zbyt wiele czasu na zewnątrz. Od około 200 µg/m3 ozonu mogą wystąpić objawy takie jak podrażnienie łez, podrażnienie błony śluzowej w gardle, szyi i oskrzelach, bóle głowy, zwiększone podrażnienie kaszlu i pogorszenie funkcji płuc. Dlatego też obowiązkowe jest informowanie ludności w wartościach powyżej 180 µg/m3.
Również z tego powodu w europejskich strefach ekologicznych należy wprowadzić nie tylko zakazy jazdy w odniesieniu do pyłu zawieszonego i tlenków azotu, ale również z powodu nadmiernie wysokiego poziomu ozonu. Jednakże taka zasada obowiązuje dotychczas tylko w kilku krajach, tak więc bardzo wysoki poziom ozonu może występować bez przeszkód w większości stref ekologicznych.

Na ostatnim miejscu w europejskich strefach ekologicznych o najwyższych wartościach ozonu (średnia godzinowa w mikrogramach/ m³) zajęły niemieckie miasto Darmstadt oraz trzy holenderskie strefy ekologiczne w miastach Arnhem, Delft i Rijswijk, w których przy poziomie ozonu 223-230 µg/m3 można było bez przeszkód dalej jeździć.

W środku stawki znajdują się strefy ekologiczne w niemieckim Zagłębiu Ruhry i Wiesbaden, w których latem 2019 został osiągnięty poziom ozonu 244-246 µg/m3, bez znaczącego informowania o tym społeczeństwa.

Niemieckie miasto Limburg zajmuje pierwsze miejsce i tym samym jest liderem wśród najbardziej niebezpiecznych stref ekologicznych w Europie, gdzie 26.06.2019. została osiągnięta europejska maksymalna wartość 251 µg/m3 ozon jako średnia wartość dla 1h w strefach ekologicznych i w przeciwieństwie do francuskiego miasta Lyon, nie wprowadzono tam zakazu prowadzenia pojazdów.

Kolejność stref TOP-10 można zaczerpnąć z poniższej tabeli. Wszystkie szczegóły dotyczące każdej strefy ekologicznej w Europie można znaleźć klikając na linki w tabeli.
Cykl dotyczący europejskich stref ekologicznych-TOP będzie kontynuowany w miesiącach letnich – po nim nastąpią oceny stref środowiskowych „największych”, „najmniejszych”, „najbardziej zanieczyszczonych”, „najstarszych”, „najnowszych”, „najpiękniejszych”, „najbardziej niebezpiecznych” i „dziwacznych” w Europie.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serwis rozbudowany

24 lipca 2020
Serwis mieści się w Olchowej koło Sędziszowa Małopolskiego. Część warsztatowa ma nową halę o powierzchni 350 m² (całość 1000 m²), w której zainstalowano dwa podnośniki nożycowe o nośności 30 t każdy oraz wydzielone stanowisko do napraw powypadkowych.

czytaj więcej »


Nowa linia opon ciężarowych

21 lipca 2020
Na rynek wprowadzana jest nowa linia opon do samochodów ciężarowych Conti EcoRegional. Według producenta ogumienie ma zapewnić zmniejszone zużycie paliwa i niskie opory toczenia przy zwiększonej wydajności i dłuższych przebiegach w transporcie regionalnym.

czytaj więcej »


Restrukturyzacja firmy transportowej

17 lipca 2020
Epidemia trwa nadal – codziennie odnotowujemy kolejne przypadki zarażeń. Skutki epidemii koronawirusa odczuł nie tylko budżet państwa, lecz również budżet wielu przedsiębiorstw. I choć władze przygotowały kilka programów pomocowych to fala kryzysu jeszcze przed nami, a pomoc często okaże się niewystarczająca. Właściciele firm skarżą się na zbyt długi okres oczekiwania na wpłatę przyznanych im środków. Sytuacja ta może doprowadzić do zamknięcia wielu biznesów, wtedy „złotym środkiem” może okazać się restrukturyzacja. Autorem tekstu jest Dominika Lara, radca prawny/Attorney-at-Law, Chmura i Partnerzy.

czytaj więcej »


Jak wykorzystać potencjał giełdy transportowej

17 lipca 2020

Według ekspertów rynek transakcji doraźnych (tak zwany spot), stanowi 15 proc. sektora transportu towarów[1]. Z kolei dane statystyczne wskazują, że z elektronicznych giełd transportowych korzysta na co dzień 90 proc.[2] przedsiębiorstw przewozowych w Europie. Europejski rynek transportowy wart 500 mld dolarów[3] opiera się na zleceniach doraźnych m.in. po to, by ograniczać puste przebiegi. A te szacuje się na co trzeci przejazd w Polsce i co czwarty w UE.[4] Jak efektywnie korzystać z giełdy transportowej oraz które narzędzia cyfrowe pomogą w automatyzacji transportu? Na te i inne pytania odpowiada Tomasz Czyż, ekspert telematyki GBOX.

czytaj więcej »


Grupa Żywiec współpracuje z Omega Pilzno

15 lipca 2020
Grupa Żywiec oficjalnie rozpoczyna współpracę z Omega Pilzno w zakresie ekologicznego transportu. W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech dedykowanych samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym. Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter