TOP 10 – Najniebezpieczniejsze strefy ekologiczne w Europie

12 września 2019

Portal stref ekologicznych Green-Zones ustalił, w których europejskich strefach ekologicznych latem 2019 osiągnięto najwyższe wartości ozonu, trującego, powodującego prawdopodobnie raka, gazu

Powstający częściej w miesiącach letnich ozon (O3), który powstaje w pobliżu Ziemi w wyniku reakcji tlenków azotu, tlenu i wysokiego promieniowania UV, stanowi duże zagrożenie dla naszego zdrowia ze względu na jego gryzące działanie, jeśli spędzamy zbyt wiele czasu na zewnątrz. Od około 200 µg/m3 ozonu mogą wystąpić objawy takie jak podrażnienie łez, podrażnienie błony śluzowej w gardle, szyi i oskrzelach, bóle głowy, zwiększone podrażnienie kaszlu i pogorszenie funkcji płuc. Dlatego też obowiązkowe jest informowanie ludności w wartościach powyżej 180 µg/m3.
Również z tego powodu w europejskich strefach ekologicznych należy wprowadzić nie tylko zakazy jazdy w odniesieniu do pyłu zawieszonego i tlenków azotu, ale również z powodu nadmiernie wysokiego poziomu ozonu. Jednakże taka zasada obowiązuje dotychczas tylko w kilku krajach, tak więc bardzo wysoki poziom ozonu może występować bez przeszkód w większości stref ekologicznych.

Na ostatnim miejscu w europejskich strefach ekologicznych o najwyższych wartościach ozonu (średnia godzinowa w mikrogramach/ m³) zajęły niemieckie miasto Darmstadt oraz trzy holenderskie strefy ekologiczne w miastach Arnhem, Delft i Rijswijk, w których przy poziomie ozonu 223-230 µg/m3 można było bez przeszkód dalej jeździć.

W środku stawki znajdują się strefy ekologiczne w niemieckim Zagłębiu Ruhry i Wiesbaden, w których latem 2019 został osiągnięty poziom ozonu 244-246 µg/m3, bez znaczącego informowania o tym społeczeństwa.

Niemieckie miasto Limburg zajmuje pierwsze miejsce i tym samym jest liderem wśród najbardziej niebezpiecznych stref ekologicznych w Europie, gdzie 26.06.2019. została osiągnięta europejska maksymalna wartość 251 µg/m3 ozon jako średnia wartość dla 1h w strefach ekologicznych i w przeciwieństwie do francuskiego miasta Lyon, nie wprowadzono tam zakazu prowadzenia pojazdów.

Kolejność stref TOP-10 można zaczerpnąć z poniższej tabeli. Wszystkie szczegóły dotyczące każdej strefy ekologicznej w Europie można znaleźć klikając na linki w tabeli.
Cykl dotyczący europejskich stref ekologicznych-TOP będzie kontynuowany w miesiącach letnich – po nim nastąpią oceny stref środowiskowych „największych”, „najmniejszych”, „najbardziej zanieczyszczonych”, „najstarszych”, „najnowszych”, „najpiękniejszych”, „najbardziej niebezpiecznych” i „dziwacznych” w Europie.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Akademia spedytora

4 listopada 2019

Już w listopadzie rusza kolejna Akademia Spedytora – cykl szkoleń i warsztatów prezentujący pracę na stanowisku spedytora i logistyka. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Translogistyca już jutro. Zapraszamy na nasze stoisko

4 listopada 2019

Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki w Warszawie – TransLogistica Poland odbędą się w dniach 5-7.11., zatem początek już jutro. Zapraszamy na stoisko wydawnictwa Eurologistics, które patronuje wydarzeniu.

czytaj więcej »


Debata jakiej jeszcze nie było

29 października 2019

Nie wahamy się tego napisać – to była jedna z najciekawszych konferencji transportowych ostatnich lat. Prelegenci nie chcieli kończyć swoich przemówień, bo też uczestnicy ich z uwagą słuchali. Debata rozgrzała salę niemal co czerwoności i nikt nie zwracał uwagi, że pora lunchu już dawno wybiła. Rozmowy handlowe między przewoźnikami i nadawcami można było zaobserwować podczas całego eventu, finalny moment (dokładnie kilkadziesiąt minut) nastąpił podczas Sesji Handlowej. Wreszcie dialogi między partnerami a klientami – wcale nie stanowiły marginesu spotkania. Ale po kolei…

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter