TMS optymalizuje działania – case study

5 listopada 2018

Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek.

Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu. Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 roku oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.

Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12 procent w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.

W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep–magazyn o 25-35 procent.

 

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ważna premiera

17 kwietnia 2019

Europejski elektroniczny system poboru opłat drogowych EETS wprowadzono do Niemiec. Dzięki temu właściciele flot mają otrzymali możliwość rozliczania opłat drogowych w kraju naszych zachodnich sąsiadów.

czytaj więcej »


Zdążyć przed 21. kwietnia

16 kwietnia 2019

21 kwietnia to nie tylko Wielkanoc. Do tego dnia można składać wniosek o zwrot zapłaty za mandat za przekroczenie nacisku na jedną oś. Naszym ekspertem jest Dawid Korczyński z PrawnicyTransportu.pl.

czytaj więcej »


Nowy prezes DKV

4 kwietnia 2019

Grupa DKV Mobility Services („DKV”) ma nowego prezesa. Został nim Marco van Kalleveen (50 lat).

czytaj więcej »


Negatywna odpowiedź

4 kwietnia 2019

W grudniu 2018 roku Polska Izba Spedycji i Logistyki skierowała do Sejmu RP petycję w sprawie zniesienia drakońskich kar systemu SENT. Poniżej jej treść, odpowiedź na postulaty związku i komentarz PISiL.

czytaj więcej »


Dobra reputacja w praktyce

3 kwietnia 2019

Utrata dobrej reputacji nie jest już straszakiem wobec firm transportowych. Coraz częściej wobec przewoźników wszczyna się procedurę zmierzającą do utraty dobrej reputacji, co niejednokrotnie kończy się decyzją administracyjną o jej utracie. Powody? Najczęściej jazda bez tachografu i kombinowanie z kartą kierowcy lub wykresówką. Tekst pochodzi z łamów naszego partnera medialnego, czasopisma Truck.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter