TMS optymalizuje działania – case study

5 listopada 2018

Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek.

Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu. Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 roku oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.

Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12 procent w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.

W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep–magazyn o 25-35 procent.

 

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter