Telematics Conference – podsumowanie

4 stycznia 2019

150 osób z 24 krajów uczestniczyło w ósmej europejskiej edycji międzynarodowej konferencji Telematics Conference CEEurope poświęconej telematyce w branży transportowej. Patronat medialny sprawowała redakcja Truck&Business Polska.

Podczas prezentacji i paneli dyskusyjnych wiedzę przekazywali eksperci z takich firm jak Atrack Technologies, Be-Mobile, Cango, Escort, GateHouse Logistics, Globema and Google, Omnicomm, RCS-Telematics, Sony Europe, Teltonika, TomTom Telematics, 360Locate. Odbyły się także trzy niezależne, interaktywne sesje.

Pierwsza z nich, poprowadzona została przez Ingusa Rukisa, Co-CEO w firmie Mapon. Rozmawiano w jaki sposób firmy telematyczne mogą współpracować a mimo wszystko pozostać względem siebie konkurencyjne, biorąc pod uwagę rosnące koszty działania i wzrastające wymagania klientów końcowych. Zadaniem dla rynku jako całości jest pozostać konkurencyjnym bez wielkich inwestycji w R&D oraz sieci partnerskie. Pokazano przykłady z innych branż, analizując czy warto je zastosować w branży telematycznej. Steve Beck, General Manager Sony Europe odpowiadał za przebieg sesji dotyczącej rozwiązań modułowych i algorytmicznych oferowanych w urządzeniach telematycznych. Czyli technologiach UDR, GNSS Rx, CAT-M1/NB-IoT w sieciach bezprzewodowych. Mówiono o nowościach, innowacjach, przykładach niskiego zużywania energii. Na kolejnej sesji powiedziano o szybkich zmianach w komercyjnej telematyce, niektóre mogą być kluczowe dla dostawców., Uczestnicy zastanawiali się, czy lepiej rozwijać wszystko we własnym zakresie, czy bardziej optymalnie dzielić się projektami rozwojowymi z innymi firmami w branży lub w innych branżach. Sesję poprowadził Aurimas Brazionis, Chief of Sales for SEE Group Teltonika. Kolejna konferencja Telematics Conference CEEurope odbędzie się we wrześniu w Pradze.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter