Stawiają na LNG

7 listopada 2017

Grupa Jost podpisuje umowę na 500 samochodów ciężarowych IVECO Stralis NP (Natural Power) z zamiarem konwersji 35% swojego parku pojazdów na LNG do 2020 roku. Jedna z największych europejskich firm przewozowo-logistycznych złożyła duże zamówienie na samochody ciężarowe zasilane gazem ziemnym, stawiając na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywę dla oleju napędowego.Firma IVECO zawarła największą jak dotąd umowę na dostawę 500 nowych pojazdów ciężarowych Stralis Natural Power z Grupą Jost świadczącą usługi transportowe i logistyczne w całej Europie. Stralisy NP zaprojektowane jako najbardziej przyjazne dla środowiska samochody ciężarowe do przewozów długodystansowych będą zasilane skroplonym gazem ziemnym (Liquefied Natural Gas, LNG) — paliwem powszechnie uznawanym obecnie za jedyną alternatywę dla oleju napędowego na masowym rynku.

Każdy z 500 Stralisów NP zasilanych gazem ziemnym charakteryzuje się doskonałą relacją mocy do masy, wysoką gęstością mocy oraz niską emisją hałasu. Pierwsze 150 samochodów wejdzie do eksploatacji w 2018 roku, a całe zamówienie zostanie zrealizowane do 2020 roku. Zastąpią one 4- i 5 letnie samochody z silnikami Diesla w liczącym 1400 ciężarówek i 3000 naczep parku pojazdów belgijskiego przewoźnika, który konsekwentnie rozwija się po serii przejęć. Firma użytkuje już 132 Stralisy, w tym dwa zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG).

– To ważny punkt zwrotny w naszej działalności, ponieważ rozpoczynamy strategiczny proces rezygnacji z uzależnienia od oleju napędowego na rzecz „zielonej” logistyki. Oczekują tego nasi klienci, którzy domagają się bardziej zrównoważonego transportu. Mamy doświadczenia z eksploatacji samochodów Stralis Euro 5 EEV z silnikami Diesla i nawiązaliśmy solidne relacje z firmą IVECO, która dysponuje bardzo sprawną siecią serwisową w całej Belgii. Fakt ten był jedną z głównych przesłanek dla naszej decyzji dotyczącej kolejnego kroku w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz wyboru pojazdów Stralis NP jako najlepszego rozwiązania. Naszym celem na najbliższe trzy lata jest wymiana 35% naszej floty na pojazdy zasilane LNG. Inwestujemy też we własną infrastrukturę tankowania LNG – planujemy otworzyć trzy takie stacje w naszych największych centrach operacyjnych w Belgii – powiedział Roland Jost, właściciel Grupy Jost.

– Gaz oferuje największe możliwości, jeśli chodzi o zastąpienie oleju napędowego na rynku pojazdów użytkowych — to już nie jest paliwo przyszłości, ale paliwo dnia dzisiejszego. Potwierdza to decyzja użytkownika jednego z największych parków pojazdów w Europie, który wybrał Stralisa NP napędzanego LNG jako główny model w programie wymiany floty. Grupa Jost ma precyzyjnie określone cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i uznaje korzyści, jakie może jej przynieść wykorzystanie naszego zaawansowanego doświadczenia w segmencie pojazdów napędzanych gazem ziemnym – powiedział Pierre Lahutte, prezes marki IVECO.

Zapotrzebowanie na LNG szybko rośnie w całej Europie. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazało LNG jako najlepsze rozwiązanie w długodystansowych przewozach drogowych w krótkim okresie oraz w perspektywie najbliższych 10–15 lat. W przypadku eksploatacji Stralisa NP na gazie ziemnym ze źródeł kopalnych emisja CO2 jest do 10% niższa w porównaniu wartościami odnotowywanymi dla pojazdów z analogicznymi silnikami Diesla — w zależności od specyfiki eksploatacji i składu gazu. W przypadku stosowania biometanu bilans emisji jest korzystniejszy nawet o 95%. Dzięki technologii gazu ziemnego IVECO poziom emisji cząstek stałych jest śladowy, a emisja NOx jest o 50% niższa w porównaniu z eksploatacją silników Diesla na długich trasach. Silniki samochodów zasilanych gazem ziemnym są też znacznie cichsze — o około 50%, co ułatwia realizację dostaw w strefach zurbanizowanych.

IVECO opracowało pełną gamę samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów napędzanych gazem ziemnym. Do dziś sprzedano ponad 22 000 samochodów IVECO napędzanych tym paliwem. Grupa Jost jest rodzinnym przedsiębiorstwem zatrudniającym ponad 2800 pracowników i ma przedstawicielstwa w 10 krajach Europy i Afryki Północnej. Oferuje przewozy ładunków cało- i niecałokontenerowych oraz masowych, w tym ładunków suchych oraz w temperaturze kontrolowanej, a także transport towarów niebezpiecznych i odpadów. Grupa Jost jest również ważnym międzynarodowym partnerem w transporcie intermodalnym, frachcie morskim i powietrznym oraz logistyce magazynowej, dysponującym 300 000 m2 powierzchni w połączonych ze sobą magazynach.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Volvo Trucks rozwija segment LNG

15 grudnia 2017

Dzięki funduszom unijnym w najbliższych latach w Europie znacząco wzrośnie liczba stacji, na których będzie można zatankować pojazd zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG). Inwestycje w infrastrukturę napędzą rynek i sprawią, że na drogach przybędzie samochodów ciężarowych z eko-napędem. Volvo Trucks ma już takie pojazdy w ofercie – to FH LNG i FM LNG. Volvo Trucks stawia nie tylko na poprawę bezpieczeństwa swoich samochodów – już w 2020 r. mają być one wyposażone w systemy, które w 100% zagwarantują bezkolizyjną jazdę. Równolegle firma pracuje nad tym, aby pojazdy były ekologiczne.

czytaj więcej »


Pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej targi Internetu rzeczy

14 grudnia 2017

Według danych z najnowszego raportu Verizon, największego operatora telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych, Internet of Things jest obecnie rdzeniem transformacji cyfrowej w biznesie. Napędza jej rozwój oraz pomaga zwiększyć efektywność operacyjną firm. W dniach 17-18 kwietnia 2018 roku w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska, znajdującym się przy ul. Marsa 56c w Warszawie, odbędą się pierwsze w tej części Europy targi Internetu rzeczy „IoT Poland Show”, będące platformą do dialogu, edukacji, wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Patronat medialny sprawuje redakcja Truck&Business Polska.

czytaj więcej »


W 7 dni z Lublina do Ankary

13 grudnia 2017

Go Logis dostarczył ciągnik rolniczy o wadze 12 ton, który w ciągu 7 dni dotarł z Lublina do Ankary, przez Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię. Przy organizacji transportu spedytorzy musieli uwzględnić wielkość i niestandardowe rozmiary ciągnika rolniczego oraz jego przeznaczenie. Do transportu wykorzystano naczepę typu mega. Ciągnik został przywieziony do Turcji na czas określony, z przeznaczeniem do testów, a na granicy tureckiej dokonano szybkiej odprawy celnej czasowej na podstawie karnetu ATA. 

czytaj więcej »


Rozwój szybkich linii drobnicowych Mainfreight na trasie Polska – Portugalia

11 grudnia 2017

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, jednej z największych na świecie, dynamicznie rozwija sieć linii drobnicowych na trasie Polska – Portugalia. Wzrasta częstotliwość bezpośrednich transportów z/do Porto, a dzięki podwójnej obsadzie kierowców, czas dostawy jest skrócony do minimum. Już kilka samochodów tygodniowo kursuje regularnie pomiędzy Polską a Półwyspem Iberyjskim. Firma zapowiada utrzymanie trendu wzrostowego w roku 2018.

czytaj więcej »


Płacąc kartą możemy oszczędzić 6 godzin

7 grudnia 2017

Transakcja kartą zbliżeniową zajmuje średnio 12,5 sekundy, podczas gdy gotówką 34 sekundy. Przy tysiącu transakcji, każdorazowa oszczędność 22 sekund daje aż 6 godzin zaoszczędzonego czasu – pokazało badanie Barclaycard.

czytaj więcej »


Newsletter