Serbskie opłaty drogowe w post-pay

27 listopada 2019

DKV Euro Service pozwala na rozliczanie przejazdów ciężarówkami po płatnych drogach w Serbii metodą post-pay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu bez przerywania jazdy.

Do tej pory kierowcy musieli płacić za przejazd przed rozpoczęciem jazdy. Teraz opłaty drogowe rozliczane są poprzez DKV na podstawie późniejszej faktury. Do naliczania opłat służy urządzenie pokładowe o nazwie TAG. W Serbii opłatom podlega część autostrad o łącznej długości 645 km, na których znajduje się 47 bramek do pobierania myta. Zarządza nimi przedsiębiorstwo publiczne „Drogi Serbii”. Pod względem logistycznym Serbia jest ważnym krajem tranzytowym. Przewoźnicy międzynarodowi przejeżdżają przez państwa bałkańskie, jadąc np. z Turcji, Grecji, Bułgarii, Rumunii lub Węgier do Europy Środkowej i Północnej lub z Rosji do Europy Południowej.

Kierowca może nabyć box do poboru opłat drogowych, z możliwością płatności metodą post-pay, zaraz po przekroczeniu przejścia granicznego. Wystarczy, że okaże w punkcie „Drogi Serbii” dowód rejestracyjny oraz kartę DKV. Następnie otrzymuje box, który jest konfigurowany na miejscu. Od tego momentu wszystkie transakcje opłat drogowych w Serbii są przetwarzane przez urządzenie pokładowe i fakturowane raz w miesiącu przez DKV. Za pomocą karty DKV można także rozliczać w Serbii zakupy paliwa w ramach sieci kilkudziesięciu stacji marek Eko i Petrol, a także korzystać z oferty serwisów i usług dla pojazdów dostępnych na tych stacjach.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Pierwszy raz w social media

17 czerwca 2020

Jedni wierzą całkowicie w ich skuteczności, innych nie ma nawet na Facebooku. Osobiście traktuję media społecznościowe stricte użytkowo, dostrzegając biznesową skuteczność – o ile prowadzenie kont czy profili firmowych jest poprzedzone analizą i wyznaczeniem mierzalnych celi. To nie zabawa, należy bowiem odróżniać zasady publikowania słodkich fotek z kotkami od prowadzenia profilu firmowego. Te kanały mogą przynieść realne pieniądze w postaci nowych klientów czy kontrahentów, jednak jak do każdego nowego biznesu trzeba podejść na poważnie. Tekst przygotowała Diana Sieprawska.

czytaj więcej »


Naturalna rewolucja technologiczna

16 czerwca 2020

Tyle piszemy o technologiach w transporcie. TMS-ach, GPS-ach i innych narzędziach wspierających codzienne działanie całego łańcucha dostaw. Używamy stwierdzeń: „bez ich stosowania firmy wypadną z rynku”, „klienci wymagają, więc przewoźnik musi inwestować w nowe rozwiązania”, itp. Nie jest z tym tak łatwo, szczególnie w branży, w której za sterami wielu podmiotów zasiadają osoby, nie wypominając, mające wiele wiosen i zim za sobą. 30, 40 lat temu świat wyglądał inaczej – nie tylko starszemu pokoleniu okiełzanie tego wszystkiego co nas na co dzień otacza nie przychodzi łatwo.

czytaj więcej »


Opóźnienia w transporcie – zawsze winny kierowca?

16 czerwca 2020

Opóźniony transport? To nie zawsze wina kierowcy. Tym razem m.in. pokażemy, gdzie robione są błędy w obliczaniu czasów przejazdu. Tekst napisał nasz ekspert od spraw związanych z kierowcami – Tomasz Janowski.

czytaj więcej »


Zawieszenie działalności gospodarczej

15 czerwca 2020

Przedsiębiorca, który z jakichś względów zamierza zlikwidować swoją działalność gospodarczą nie musi tego robić, gdyż może skorzystać z przepisów Ustawy Prawo przedsiębiorców[1] przewidujących zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej. Autorem tekstu jest radca prawny Jan Jarzyński z Kancelarii Prawnej Jarzyński&Wspólnicy.

czytaj więcej »


Zmiany w transporcie drogowym

15 maja 2020
Początki dynamicznego rozwoju sektora TSL przypadają na lata 90-te ubiegłego wieku, kiedy zmiana ustroju pozwoliła na powstanie prywatnych firm transportowych. Dzięki nim krajowe towary wyruszyły na zagraniczne rynki, a Polacy mogli wreszcie nabyć upragnione, wcześniej niedostępne zachodnie dobra, także dzięki pracy kierowców. Co zmieniło się przez ostatnie 20 lat w transporcie? Grupa INELO postanowiła przypomnieć, jak wyglądała praca pionierów polskiego transportu międzynarodowego oraz jakie zmiany w technologiach okazały się przełomowe dla tego sektora.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter