Prezesi na start

12 czerwca 2018

Ekstremalne zadanie sportowe wykonane dla szczytnej idei to cel Funduszu Podwójne Wyzwanie. Warto dołączyć do prezesów trzech dużych firm. Patronat objęły Truck&Business Polska i Log24.pl.

Pierwsze w kraju przedsięwzięcie typu venture philantropy skupiające bohaterów realizujących niecodzienne wyzwania, środowisko biznesu i projekty społeczne nabiera rozpędu. Do Marka Rybca (prezes Netfund.pl) dołączyli Marek Jurkiewicz (prezes InfoPraca.pl) i Marek Wikiera (prezes B6 Services). Razem podejmują się spektakularnych wyzwań sportowych, by uśmierzyć ból pacjentów hospicjum onkologicznego oraz pomóc tej placówce stabilnie funkcjonować. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach bić rekordy sportowe, może wesprzeć akcje finansowo. Więcej na stronie internetowej  www.podwojnewyzwanie.com

Bieg przez 4 pustynie, o łącznej długości 1000 km, to Podwójne Wyzwanie, jakie postawił sobie Marek Rybiec, od lat związany z sektorem inwestycji finansowych. Piaski Sahary, kamienie Gobi, słone skały Atakamy i lód Arktyki będą zbliżały go do celu, jakim jest zebranie środków na zakup wyposażenia medycznego niezbędnego do wykonywania zabiegów przeciwbólowych w Poradni Leczenia Bólu Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. Wyzwanie Marka Rybca będzie wspierał Marek Jurkiewicz, prezes InfoPraca.pl, który 20 października zmierzy się z urokami 120 km trasy Salomon Cappadocia Ultra Trail w Turcji. Na pokonanie dystansu o różnicy wysokości wynoszącej 3730 metrów będzie miał 24 godziny. To już piąta edycja tego wydarzenia, niezwykle wymagającego, ale jednocześnie nadzwyczaj malowniczego – przebiegającego przez doliny Kapadocji w Goreme National Park, parku narodowego wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. – Świadomość celu przesłania jakiekolwiek wątpliwości, jakie siłą rzeczy muszą się pojawić, kiedy widzimy, z czym przyjdzie nam się zmierzyć. To nie tyle bieg, co przeprawa – i przez teren, i przez własne słabości – mówi Marek Jurkiewicz.

Z ekstremalnym triathlonem zmierzy się już niedługo, bo 22 czerwca Marek Wikiera. Na początek 4,5 km lodowatych wód Zalewu Orawskiego (północna Słowacja), potem 225 km rowerem dookoła Tatr i na koniec 55 km biegu przez całe polskie Tatry, od Doliny Chochołowskiej do Morskiego Oka. Łącznie ponad 8 tysięcy metrów przewyższenia. To wielka próba, uznawana za jedną z najtrudniejszych na świecie, ale Marek Wikiera ma już za sobą m.in. 4 Deserts (jako jedna z 47 osób na świecie), Bieg Katorżnika, Maraton Twardziela Extremum czy Beskidy Ultra Trail. Te trzy przedsięwzięcia łączy Fundusz Podwójne Wyzwanie, założony przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, a zainicjowany przez Koalicję Prezesi-wolontariusze. W nazwie Podwójne Wyzwanie mieszczą się cele sportowy i społeczny – wszyscy, którzy są zdeterminowani, by zmierzyć się z wymagającym zadaniem, zbierają środki na potrzeby określonej organizacji. Rola organizacji – beneficjenta przedsięwzięcia – nie sprowadza się do otrzymania wsparcia finansowego. Wsparcie ma jej pomóc się usamodzielnić i kontynuować swoją działalność, a doradzać w tym procesie mają członkowie koalicji Prezesi-wolontariusze, w ramach wolontariatu kompetencji.

Pierwszym beneficjentem Funduszu jest Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa z warszawskiego Ursynowa. Środki zebrane poprzez sportowe wyzwania zostaną przekazane na rzecz zakupu wyposażenia medycznego Poradni Leczenia Bólu. Funkcjonowanie pełnoprofilowej poradni leczenia bólu może nie tylko zapewnić pacjentom dostęp do najlepszej jakości terapii przeciwbólowej, ale stać się również źródłem dochodów, które w przypadku Fundacji przeznaczane będą w całości na opiekę nad pacjentem, czym zapewnią jej stabilne i nieprzerywane działanie. Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu FHO i Funduszu Podwójne Wyzwanie powstanie profesjonalna placówka medyczna, gdzie możliwe będzie skuteczniejsze leczenie bólu także dla pacjentów hospicjum.

Patronat objęły Truck&Business Polska i Log24.pl.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Złe wiadomości z Parlamentu Europejskiego

21 czerwca 2018

Z Parlamentu Europejskiego nadeszła zła wiadomość dla sektora transportowego. Sprawozdanie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego, dające nadzieję na pozytywne rozstrzygnięcie i wyłączenie transportu międzynarodowego z dyrektywy o delegowaniu pracowników, zostało odrzucone podczas głosowania. Oznacza to, że nie zostanie zaprezentowane jako stanowisko PE podczas negocjacji z Radą UE.

czytaj więcej »


Futurystyczna ciężarówka umożliwia zwiększenie efektywności przewozu o 248%

18 czerwca 2018
 Dział olejowy Shell oraz AirFlow Truck Company ogłosiły wyniki jazdy testowej ekonomicznej i ekologicznej ciężarówki Starship, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych na trasie o długości ponad 3700 kilometrów. Efektywność przewozu jednostki ładunku[1] wyniosła litr na 68,9 tonokilometrów (galon na 178,4 tonomil)[2] – co jest wynikiem aż 2,5-krotnie lepszym w stosunku do średniej w Ameryce Północne, która wynosi litr na 27,8 tonokilometrów (galon na 72 tonomil)[3].

czytaj więcej »


Badanie Bibby MSP Index

15 czerwca 2018

Nieterminowe regulowanie opłat za sprzedane wyroby czy wykonane usługi dotyka 6/10 przedstawicieli sektora MŚP – wynika z 15. fali badania Bibby MSP Index. Z problemem niezapłaconej na czas faktury przynajmniej raz w miesiącu styka się ponad połowa (52,6%) ankietowanych firm. Jak na tym tle wygląda branża transportowa?

czytaj więcej »


Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Poniżej prezentujemy pięć sprawdzonych sposobów.

czytaj więcej »


Blaski i cienie leasingu

5 czerwca 2018

Najbardziej popularnym sposobem finansowania zakupu środków trwałych w transporcie w ostatnich latach stał się leasing, najczęściej w formie operacyjnej. Dla przypomnienia – wśród przewoźników drogowych to sposób zakupu kredytowego pojazdów poprzez jego użytkowanie i wykup ratalny w określonym czasie 3-5 lat. Ciągnik siodłowy przez ten okres jest własnością leasingodawcy, a leasingobiorca pokrywa wszelkie koszty jego eksploatacji, ubezpieczenia i opłaty obsługi „kredytowej”. Po zakończeniu umownego okresu leasingobiorca może za umówioną kwotę wykupić używany przez siebie pojazd na własność. Artykuł pojawił się w najnowszym wydaniu Truck&Business Polska i jego autorem jest Andrzej Nowrotek, wiceprzewodniczący OZPTD.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter