Prezesi na start

12 czerwca 2018

Ekstremalne zadanie sportowe wykonane dla szczytnej idei to cel Funduszu Podwójne Wyzwanie. Warto dołączyć do prezesów trzech dużych firm. Patronat objęły Truck&Business Polska i Log24.pl.

Pierwsze w kraju przedsięwzięcie typu venture philantropy skupiające bohaterów realizujących niecodzienne wyzwania, środowisko biznesu i projekty społeczne nabiera rozpędu. Do Marka Rybca (prezes Netfund.pl) dołączyli Marek Jurkiewicz (prezes InfoPraca.pl) i Marek Wikiera (prezes B6 Services). Razem podejmują się spektakularnych wyzwań sportowych, by uśmierzyć ból pacjentów hospicjum onkologicznego oraz pomóc tej placówce stabilnie funkcjonować. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach bić rekordy sportowe, może wesprzeć akcje finansowo. Więcej na stronie internetowej  www.podwojnewyzwanie.com

Bieg przez 4 pustynie, o łącznej długości 1000 km, to Podwójne Wyzwanie, jakie postawił sobie Marek Rybiec, od lat związany z sektorem inwestycji finansowych. Piaski Sahary, kamienie Gobi, słone skały Atakamy i lód Arktyki będą zbliżały go do celu, jakim jest zebranie środków na zakup wyposażenia medycznego niezbędnego do wykonywania zabiegów przeciwbólowych w Poradni Leczenia Bólu Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. Wyzwanie Marka Rybca będzie wspierał Marek Jurkiewicz, prezes InfoPraca.pl, który 20 października zmierzy się z urokami 120 km trasy Salomon Cappadocia Ultra Trail w Turcji. Na pokonanie dystansu o różnicy wysokości wynoszącej 3730 metrów będzie miał 24 godziny. To już piąta edycja tego wydarzenia, niezwykle wymagającego, ale jednocześnie nadzwyczaj malowniczego – przebiegającego przez doliny Kapadocji w Goreme National Park, parku narodowego wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. – Świadomość celu przesłania jakiekolwiek wątpliwości, jakie siłą rzeczy muszą się pojawić, kiedy widzimy, z czym przyjdzie nam się zmierzyć. To nie tyle bieg, co przeprawa – i przez teren, i przez własne słabości – mówi Marek Jurkiewicz.

Z ekstremalnym triathlonem zmierzy się już niedługo, bo 22 czerwca Marek Wikiera. Na początek 4,5 km lodowatych wód Zalewu Orawskiego (północna Słowacja), potem 225 km rowerem dookoła Tatr i na koniec 55 km biegu przez całe polskie Tatry, od Doliny Chochołowskiej do Morskiego Oka. Łącznie ponad 8 tysięcy metrów przewyższenia. To wielka próba, uznawana za jedną z najtrudniejszych na świecie, ale Marek Wikiera ma już za sobą m.in. 4 Deserts (jako jedna z 47 osób na świecie), Bieg Katorżnika, Maraton Twardziela Extremum czy Beskidy Ultra Trail. Te trzy przedsięwzięcia łączy Fundusz Podwójne Wyzwanie, założony przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, a zainicjowany przez Koalicję Prezesi-wolontariusze. W nazwie Podwójne Wyzwanie mieszczą się cele sportowy i społeczny – wszyscy, którzy są zdeterminowani, by zmierzyć się z wymagającym zadaniem, zbierają środki na potrzeby określonej organizacji. Rola organizacji – beneficjenta przedsięwzięcia – nie sprowadza się do otrzymania wsparcia finansowego. Wsparcie ma jej pomóc się usamodzielnić i kontynuować swoją działalność, a doradzać w tym procesie mają członkowie koalicji Prezesi-wolontariusze, w ramach wolontariatu kompetencji.

Pierwszym beneficjentem Funduszu jest Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa z warszawskiego Ursynowa. Środki zebrane poprzez sportowe wyzwania zostaną przekazane na rzecz zakupu wyposażenia medycznego Poradni Leczenia Bólu. Funkcjonowanie pełnoprofilowej poradni leczenia bólu może nie tylko zapewnić pacjentom dostęp do najlepszej jakości terapii przeciwbólowej, ale stać się również źródłem dochodów, które w przypadku Fundacji przeznaczane będą w całości na opiekę nad pacjentem, czym zapewnią jej stabilne i nieprzerywane działanie. Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu FHO i Funduszu Podwójne Wyzwanie powstanie profesjonalna placówka medyczna, gdzie możliwe będzie skuteczniejsze leczenie bólu także dla pacjentów hospicjum.

Patronat objęły Truck&Business Polska i Log24.pl.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter