Pierwszy nowy Actros w Polsce dla Kawczyński Logistics

5 lipca 2019

W siedzibie dealera Mercedes-Benz Trucks Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie, oficjalnie przekazano pierwszego nowego Actrosa. Trafił on do firmy transportowej Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Polakierowanych na firmową czerwień 20 nowych Actrosów 1845 LS z dwoma rodzajami kabin – GigaSpace i BigSpace – to pierwsza partia pojazdów tego modelu, zamówionych przez firmę Włodzimierza i Stanisława Kawczyńskich. Łącznie w ciągu 2019 i 2020 roku firma ze Ślesina odbierze ich okrągłe 100. Jeszcze w tym roku, jesienią, do 20 odebranych w czerwcu egzemplarzy dołączy kolejnych 30. Następne nowe Actrosy firma planuje odbierać w trzech etapach w przyszłym roku, w związku z kompleksową wymianą pojazdów. Tym samym cała flota Kawczyński Logistics będzie utrzymana pod znakiem trójramiennej gwiazdy.

Postawiliśmy na Mercedesa i mamy nadzieję, że ta współpraca będzie długofalowa – mówił podczas uroczystości Stanisław Kawczyński. – Przekonało nas do tego kilka elementów: po pierwsze niskie spalanie. Sprawdziliśmy jak to wygląda w przypadku innych marek i okazało się, że pod tym względem Actros jest liderem. Na podstawie tego, co już wiemy o nowym Actrosie, założyliśmy, że uda nam się obniżyć spalanie do średniej poniżej 24 litrów na 100 km. Po drugie nasi kierowcy zdecydowanie zarekomendowali nam Mercedesa – a ich zdanie jest dla nas ważne. Po trzecie – na bazie dotychczasowych doświadczeń, wiemy, że współpraca z marką układa się pomyślnie. Zawsze możemy liczyć na wsparcie i pomoc merytoryczną np. w zakresie szkoleń.

– To faktyczna premiera tego niezwykłego pojazdu w Polsce. Jestem pod wielkim wrażeniem wyposażenia pojazdów nie tylko pod kątem bezpieczeństwa i wygody kierowców, ale także elementów stanowiących o estetyce i aerodynamice, takich jak osłony międzyosiowe. Może się wydawać, że to detal, ale świadczy o tym, że firma myśli o wszystkim – powiedział Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska.

Najwięcej emocji, jak przyznawał Stanisław Kawczyński, budzą innowacje, takie jak system MirrorCam połączony z wyświetlaczami zastępującymi tradycyjne lusterka. – Nie ukrywam, że czekam na pierwszy miesiąc eksploatacji i na reakcję kierowców – mówił Stanisław Kawczyński. – Sam miałem już okazję usiąść za kierownicą i mam wrażenie, że to bardzo intuicyjne rozwiązanie – wyświetlacze są umieszczone na optymalnej wysokości i spoglądanie na nie, nie powoduje żadnego problemu.

Podobnego zdania był Piot Urban: – Z naszych dotychczasowych testów wynika, że kierowcy bardzo szybko uczą się współpracować z tym systemem. To nie tylko kwestia innej percepcji, ale znaczącej poprawy widoczności, a więc bezpieczeństwa, np. na rondach czy podczas skrętów. Teraz kierowca widzi całą naczepę i ma pełną kontrolę nad sytuacją.

Chcemy osiągnąć założony cel paliwowy – czyli normę poniżej 24 litrów dzięki ujednoliceniu floty i najnowocześniejszym systemom telematycznym. Obecnie, jeśli chodzi o analizę stylu jazdy kierowcy Fleetboard nie ma sobie równych, ale ze względu na inne pojazdy we flocie używamy jednocześnie także innych systemów, a to powoduje większy koszt i nie pozwala uzyskać miarodajnych wyników. Dodatkowym wsparciem w uzyskaniu lepszych wyników spalania będzie również nowy system Predictive Powertrain Control przystosowany do dróg lokalnych. Obecnie wydajemy miesięcznie ok. 1,4 mln zł na paliwo – dlatego liczy się nawet najmniejsza oszczędność, jaką przyniesie Nowy Actros – dodawał Włodzimierz Kawczyński.

Firma Kawczyński Logistics jest firmą rodzinną o ponad 20-letniej historii, mieszczącą się w Ślesinie pod Bydgoszczą. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Swoim klientom oferuje kompleksowe usługi przewozowe. Firma posiada obecnie 90 pojazdów – na koniec 2020 r. po uwzględnieniu kompleksowej wymiany floty liczba ta wzrośnie do 115 i wówczas będą to wyłącznie nowe Actrosy.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serbskie opłaty drogowe w post-pay

27 listopada 2019

DKV Euro Service pozwala na rozliczanie przejazdów ciężarówkami po płatnych drogach w Serbii metodą post-pay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu bez przerywania jazdy.

czytaj więcej »


Shell inwestuje w LNG

25 listopada 2019

W Lehre firma Shell zainaugurowała działalność drugiej stacji detalicznej tankowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech. Placówka Shell dla samochodów ciężarowych jest pierwszą publiczną stacją LNG w Dolnej Saksonii i znajduje się przy autostradzie A2 — najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech.

czytaj więcej »


Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Akademia spedytora

4 listopada 2019

Już w listopadzie rusza kolejna Akademia Spedytora – cykl szkoleń i warsztatów prezentujący pracę na stanowisku spedytora i logistyka. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter