Pierwsze elektryczne auta ciężarowe Volvo już są u klientów

22 lutego 2019

Volvo Trucks dostarczyło klientom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.

Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja Volvo FL Electric oraz siostrzanego modelu Volvo FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. Brak generowanego przez silnik spalinowy hałasu oraz zerowa emisja spalin przyczyniają się do poprawy warunków pracy kierowcy oraz utrzymania czystszego i cichszego środowiska miejskiego. –  Dzięki ścisłej współpracy z kierowcami i klientami zdołaliśmy w krótkim czasie opracować zelektryfikowane rozwiązania transportowe, spełniające wysokie wymagania pod względem osiągów, zasięgu użytecznego, ładowności i łatwości użytkowania – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Kierowcy wyznaczeni do prowadzenia pojazdów elektrycznych mieli możliwość ich wypróbowania jeszcze przed dostawą, w ramach szkolenia. – Największe wrażenie wywarł na nich układ napędowy, zapewniający dynamiczne przyspieszanie i niski poziom hałasu – relacjonuje Roger Alm. – Będziemy dalej rozwijać naszą ofertę w obszarze rozwiązań zelektryfikowanych. Jednocześnie systematycznie zmniejszamy oddziaływanie klimatyczne i środowiskowe naszych pojazdów zasilanych olejem napędowym i gazem, wprowadzając układy napędowe o wysokiej sprawności – konkluduje prezes Volvo Trucks.

Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z myślą o transporcie dystrybucyjnym, wywozie odpadów oraz innych zastosowaniach w transporcie miejskim. Dopuszczalna masa całkowita Volvo FL Electric wynosi 16 ton, a Volvo FE Electric – 27 ton.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Likwidacja szkód za granicą – pytania i odpowiedzi – 26.03. Katowice

18 marca 2019

Ludziska. Wolnych miejsc na konferencję „Technologie i prawo w transporcie”, która zaistnieje 26 marca w Katowicach, ubywa w sposób błyskawiczny. Jeśli chcecie mieć pewne krzesełko z lunchem i kawą w przerwach, zgłoście swój udział do 20. marca. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Warburtons z oponami Goodyear

15 marca 2019

Warburtons, największa marka piekarnicza w Wielkiej Brytanii, wybrała Goodyear na dostawcę opon dla swojej floty ciągników, naczep, ciężarówek i vanów. Pojazdy przedsiębiorstwa wykonują 18 500 dostaw w tygodniu, obsługując 14 piekarni i 13 baz w kraju.

czytaj więcej »


Nowa flota w Czatkowicach

14 marca 2019

5 samochodów ciężarowych z naczepami typu cysterna będzie dostarczało sorbenty do oczyszczania spalin w procesie produkcji energii elektrycznej.

czytaj więcej »


Nowy serwis Volvo Trucks i Renault Trucks

13 marca 2019

W Jeżewie Starym niedaleko Białegostoku, firma TT-Thermo King uruchomiła dwumarkowy, autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych Volvo Trucks i Renault Trucks. Do tej pory spółka skupiała się na serwisie układów klimatyzacyjnych.

czytaj więcej »


Zmiany w zarządzie PZPO

9 marca 2019

Giansimone Bertoli (Pirelli Polska, na zdjęciu) został prezesem Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. Nowy wiceprezes to Andrzej Włodarczyk (Trelleborg Wheel Systems Poland) a członek zarządu Rafał Spirydon (Hankook Tire Polska).

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter