Od garażu do…

10 kwietnia 2018

Rok temu uruchomiono cyfrową platformę frachtową Saloodo!. – Wiele startupów opowiada historie o tym, jak zaczynali w garażu. W przypadku Saloodo! wyglądało to nieco inaczej – nasze pierwsze biuro znajdowało się nad garażem, wspomina Elaine Tan, mrugając okiem. Chief Technology Officer jest w Saloodo! od początku i nadzorowała uruchomienie cyfrowej platformy frachtowej rok temu.

Od tamtego czasu wiele się wydarzyło. Młode przedsiębiorstwo zapewniło sobie stałe miejsce w codziennej pracy dyspozytorów i załadowców w ponad 25 krajach Europy. Innowacyjne rozwiązania sprawiają, że z cyfrowej platformy frachtowej korzysta coraz więcej klientów. – Nasza przewaga nad innymi polega na tym, że jesteśmy bardzo sprawną firmą i zwykle spełnienie oczekiwań klientów zajmuje nam niewiele czasu. Ostatnio na przykład znaleźliśmy cyfrowe rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić klientom nerwów związanych z wymianą palet, która jest w logistyce dość problemowa – wyjaśnia Thomas Grunau, CEO firmy Saloodo!.

Firma współpracuje na codzień z ponad 10 000 załadowcami i ponad 6000 firmami spedycyjnymi dysponującymi blisko 250 000 ciężarówek podróżujących po 25 krajach Europy. To liczby, które robią wrażenie, tym bardziej, że Saloodo! jest na rynku dopiero od roku. – Notujemy ciągły wzrost liczby umów transportowych zawieranych za pośrednictwem Saloodo!. Udaje nam się przekonać firmy, które postanawiają przetestować zawieranie transakcji bez telefonu i faksu na naszej platformie cyfrowej – mówi Thomas Grunau.

Wzrost widać także po stronie pracowników. Na początku było ich czterech, obecnie jest ich już tak wielu, że biuro nad garażem zrobiło się za małe. Dokładnie w pierwszą rocznicę istnienia Saloodo! przeniosło się z Bonn do Kolonii do nowego, znacznie większego budynku, który pozwoli dalej się rozwijać.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce – premiera książki dla firm transportowych i spedytorów

11 kwietnia 2018

Międzynarodowi przewoźnicy drogowi i spedytorzy zastanawiający się nad tym jak rozwiązać bieżące problemy związane z codzienną działalnością i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość mają szansę zdobycia wielu (bez)cennych informacji. Kilka dni temu na rynku pojawiła się książka „Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce” pod redakcją prof. dr hab. Zdzisława Kordela i prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego. Poruszana tematyka jest niezwykle ważna, a dotychczas nie doczekała się tak fachowej publikacji. 

czytaj więcej »


Dachser będzie testował elektryczną ciężarówkę

4 kwietnia 2018

Dachser wkrótce rozpocznie testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu eActros, wyprodukowanego przez Mercedes-Benz. Dachser jest jedną z pierwszych firm, do której trafi innowacyjny model ciężarówki. Operator będzie testował eActrosa przez 12 miesięcy.

czytaj więcej »


UTA a EETS

4 kwietnia 2018

Nowy model UTA One – interoperacyjne rozwiązanie do opłat drogowych firmy UTA umożliwia pobieranie opłat drogowych we wszystkich uczestniczących w systemie państwach UE. 

czytaj więcej »


Życzenia Wielkanocne

30 marca 2018

Życzenia świąteczne dla Czytelników Truck&Business Polska. 

czytaj więcej »


100 nowych punktów sprzedaży systemu opłat drogowych HU-GO na Węgrzech

29 marca 2018

Sieć akceptacji DKV na Węgrzech powiększyła się o 100 nowych punktów sprzedaży systemu opłat drogowych HU-GO. Obejmuje on wyznaczone odcinki dróg – autostrady, drogi szybkiego ruchu i drogi główne – o łącznej długości 6500 km.

czytaj więcej »


Newsletter