Od garażu do…

10 kwietnia 2018

Rok temu uruchomiono cyfrową platformę frachtową Saloodo!. – Wiele startupów opowiada historie o tym, jak zaczynali w garażu. W przypadku Saloodo! wyglądało to nieco inaczej – nasze pierwsze biuro znajdowało się nad garażem, wspomina Elaine Tan, mrugając okiem. Chief Technology Officer jest w Saloodo! od początku i nadzorowała uruchomienie cyfrowej platformy frachtowej rok temu.

Od tamtego czasu wiele się wydarzyło. Młode przedsiębiorstwo zapewniło sobie stałe miejsce w codziennej pracy dyspozytorów i załadowców w ponad 25 krajach Europy. Innowacyjne rozwiązania sprawiają, że z cyfrowej platformy frachtowej korzysta coraz więcej klientów. – Nasza przewaga nad innymi polega na tym, że jesteśmy bardzo sprawną firmą i zwykle spełnienie oczekiwań klientów zajmuje nam niewiele czasu. Ostatnio na przykład znaleźliśmy cyfrowe rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić klientom nerwów związanych z wymianą palet, która jest w logistyce dość problemowa – wyjaśnia Thomas Grunau, CEO firmy Saloodo!.

Firma współpracuje na codzień z ponad 10 000 załadowcami i ponad 6000 firmami spedycyjnymi dysponującymi blisko 250 000 ciężarówek podróżujących po 25 krajach Europy. To liczby, które robią wrażenie, tym bardziej, że Saloodo! jest na rynku dopiero od roku. – Notujemy ciągły wzrost liczby umów transportowych zawieranych za pośrednictwem Saloodo!. Udaje nam się przekonać firmy, które postanawiają przetestować zawieranie transakcji bez telefonu i faksu na naszej platformie cyfrowej – mówi Thomas Grunau.

Wzrost widać także po stronie pracowników. Na początku było ich czterech, obecnie jest ich już tak wielu, że biuro nad garażem zrobiło się za małe. Dokładnie w pierwszą rocznicę istnienia Saloodo! przeniosło się z Bonn do Kolonii do nowego, znacznie większego budynku, który pozwoli dalej się rozwijać.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter