Od ciągnika do Bentleya

11 grudnia 2018

W ostatnich latach branża motoryzacyjna aktywnie się rozwija. Producenci samochodów zwiększają produkcję, wzrasta wielkość importu i eksportu, rozszerza się sieć dystrybucji. Analogicznie podnoszą się również wskaźniki zapotrzebowania na usługi transportowo-logistyczne w danym segmencie rynku.

– Od ponad 20 lat specjaliści AsstrA opracowują optymalne trasy przewozu samochodów na terytorium krajów europejskich. W bieżącym roku na danych kierunkach przewieźliśmy blisko milion ton ładunków, z czego niemal połowę na destynacji Niemcy-Białoruś – mówi Paweł Androszczuk, kierownik Działu Specjalistycznego Transportu Drogowego w AsstrA.

Ładunki przewożone na potrzeby branży samochodowej to wysoce wartościowe towary. Wartościowe zarówno materialnie, jak i sentymentalnie. Transportowane samochody osobowe są często „oczkiem w głowie” swoich właścicieli. – W celu transportu drogowego samochodów osobowych wykorzystujemy specjalistyczne autotransportery z liczbą miejsc 2, 3, 4, 8-10. W zależności od zlecenia wybieramy autotransporter z zabudową otwartą bądź zamkniętą, lawety, czy też standardowe plandeki, co pozwala nam zagwarantować najwyższe bezpieczeństwo ładunku. Załadunek oraz mocowanie pojazdów na autotransporterze leżą po stronie kierowcy. Co ważne, przy załadunku na plandekę oraz podczas późniejszego rozładunku nadawca i odpowiednio odbiorca zobowiązani są do zapewnienia specjalistycznej rampy – dodaje Paweł Androszczuk.

W zakresie międzynarodowego transportu samochodów AsstrA współpracuje głównie z przedsiębiorstwami dostarczając nowe samochody, minibusy oraz ciągniki. – Przewozimy dużą liczbę samochodów klasy premium. Niejednokrotnie realizowaliśmy transport takich perełek jak Porsche, Bentley i Tesla. Mamy również doświadczenie w transporcie nowych luksusowych aut, takich jak Hyundai Equus, Hyundai Genesis, czy też Volkswagen Phaeton, bądź Audi A8L – dodaje Paweł Androszczuk.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter