Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

– Nowe technologie monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym danych samochodów ciężarowych otwierają możliwości bardziej precyzyjnego przewidywania awarii w przyszłości. Technologie te wpisują się w nasze dążenia do zapewnienia dyspozycyjności pojazdom naszych klientów – mówi Markus Efraimsson, wiceprezes ds. dyspozycyjności, Volvo Trucks.

Nowa usługa zarządzania oponami mierzy w czasie rzeczywistym temperaturę i ciśnienie w oponach. Wyniki można obserwować w aplikacji, co ułatwia zarówno kierowcy, jak i właścicielowi znalezienie niewielkich przebić i uniknięcie wybuchu opony powodującego niezaplanowany postój i w konsekwencji wysokie koszty. Nowa usługa umożliwia także zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie przebiegu każdej opony dzięki zapewnieniu prawidłowego ciśnienia i temperatury. Usługa monitorowania opon będzie sukcesywnie wdrażana na rynkach europejskich. Volvo Trucks przeprowadza także pilotaż testu obejmującego kilka innych elementów i adresowanego dla wybranych klientów posiadających Złoty Kontrakt Serwisowy. Monitorowanie i analizowanie w czasie rzeczywistym danych z tysięcy samochodów ciężarowych pozwoliło uniknąć wielu awarii, co przekłada się na poprawę dyspozycyjności i produktywności.

Celem jest przewidywanie awarii elementów pojazdu, zanim wystąpią, i zaoferowanie klientom optymalnych harmonogramów serwisowych. Kiedy Centrum Monitorowania Volvo Trucks wykrywa potencjalny problem, zostaje zaalarmowany serwis Volvo w lokalizacji klienta, co umożliwia podjęcie działań zapobiegawczych. – Patrzymy na dyspozycyjność oczami klienta. Zależy nam bardzo na zapewnieniu, że klienta nie spotkają nieplanowane postoje – mówi Markus Efraimsson.

Kolejnym etapem będzie stopniowe wprowadzanie maszynowego uczenia. Sztuczna inteligencja tego rodzaju umożliwia gromadzenie i analizowanie do celów badawczo-rozwojowych dużych ilości danych dotyczących samochodu ciężarowego. Pozwala Volvo Trucks zdobywać coraz więcej informacji o kondycji i wynikach danego samochodu ciężarowego, a także setek tysięcy połączonych z usługą samochodów ciężarowych obsługujących swoje trasy. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego modelowania i analiz komputerowych jest możliwe odczytanie ukrytych wzorców, co pozwala przewidywać awarie elementów znacznie wcześniej. W efekcie wymagany serwis lub naprawy można przeprowadzić w zaplanowanym terminie, a tym samym maksymalnie zwiększyć dyspozycyjność samochodu ciężarowego.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Dokąd jeżdżą Polscy kierowcy ciężarówek i na co powinni uważać?

24 września 2018

Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z  najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców. Czy pamiętają o ważnych regulacjach i przepisach obowiązujących za granicą? Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

czytaj więcej »


Nowi nadawcy na Kongresie Transportowym

14 września 2018

Pekabex i Pepco to kolejne firmy, które dołączyły do grona nadawców transportu uczestniczących w Kongresie Transportowym. Z ich przedstawicielami będzie można porozmawiać już 18.10. w warszawskim hotelu Airport Novotel.

czytaj więcej »


Sukces to praca zespołowa

12 września 2018

Cyfryzacja jest jedną z sił napędowych szybkich zmian w sektorze mobilności. Tym, co nie zmienia się równie szybko, jest liczba kobiet pracujących w branży. Martyna Abendrot – dyrektor zarządzająca biura PTV Group w Polsce odpowiada za rozwój firmy na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich. Mając duże doświadczenie w dziedzinie infrastruktury i inżynierii transportu dołączyła do PTV w sierpniu 2017, jako Country Director Traffic Software. W wywiadzie mówi o różnorodności, przywództwie i tym, co oznacza dla niej sukces. Oto pierwsza część rozmowy.

czytaj więcej »


Grupa Transporeon z TIM Consult

12 września 2018

Grupa Transporeon połączyła się z TIM Consult, międzynarodową firmą consultingową działającą w logistyce. Umożliwi to zaoferowanie platformy dla inteligentnej logistyki transportu, multimodalnych zamówień na przewozy oraz doradztwa biznesowego.

czytaj więcej »


Wypiłeś – ubezpieczyciel nie pomoże

10 września 2018

Towarzystwa ubezpieczeniowe nie tolerują nietrzeźwych kierowców. Nawet nie będąc sprawcą kolizji drogowej i tak można zostać uznanym za osobę, która przyczyniła się do wypadku. Natomiast nietrzeźwi sprawcy zdarzeń drogowych muszą liczyć się z bardzo poważnymi konsekwencjami, nawet jeśli nie siedzieli za kierownicą.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter