Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

– Nowe technologie monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym danych samochodów ciężarowych otwierają możliwości bardziej precyzyjnego przewidywania awarii w przyszłości. Technologie te wpisują się w nasze dążenia do zapewnienia dyspozycyjności pojazdom naszych klientów – mówi Markus Efraimsson, wiceprezes ds. dyspozycyjności, Volvo Trucks.

Nowa usługa zarządzania oponami mierzy w czasie rzeczywistym temperaturę i ciśnienie w oponach. Wyniki można obserwować w aplikacji, co ułatwia zarówno kierowcy, jak i właścicielowi znalezienie niewielkich przebić i uniknięcie wybuchu opony powodującego niezaplanowany postój i w konsekwencji wysokie koszty. Nowa usługa umożliwia także zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie przebiegu każdej opony dzięki zapewnieniu prawidłowego ciśnienia i temperatury. Usługa monitorowania opon będzie sukcesywnie wdrażana na rynkach europejskich. Volvo Trucks przeprowadza także pilotaż testu obejmującego kilka innych elementów i adresowanego dla wybranych klientów posiadających Złoty Kontrakt Serwisowy. Monitorowanie i analizowanie w czasie rzeczywistym danych z tysięcy samochodów ciężarowych pozwoliło uniknąć wielu awarii, co przekłada się na poprawę dyspozycyjności i produktywności.

Celem jest przewidywanie awarii elementów pojazdu, zanim wystąpią, i zaoferowanie klientom optymalnych harmonogramów serwisowych. Kiedy Centrum Monitorowania Volvo Trucks wykrywa potencjalny problem, zostaje zaalarmowany serwis Volvo w lokalizacji klienta, co umożliwia podjęcie działań zapobiegawczych. – Patrzymy na dyspozycyjność oczami klienta. Zależy nam bardzo na zapewnieniu, że klienta nie spotkają nieplanowane postoje – mówi Markus Efraimsson.

Kolejnym etapem będzie stopniowe wprowadzanie maszynowego uczenia. Sztuczna inteligencja tego rodzaju umożliwia gromadzenie i analizowanie do celów badawczo-rozwojowych dużych ilości danych dotyczących samochodu ciężarowego. Pozwala Volvo Trucks zdobywać coraz więcej informacji o kondycji i wynikach danego samochodu ciężarowego, a także setek tysięcy połączonych z usługą samochodów ciężarowych obsługujących swoje trasy. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego modelowania i analiz komputerowych jest możliwe odczytanie ukrytych wzorców, co pozwala przewidywać awarie elementów znacznie wcześniej. W efekcie wymagany serwis lub naprawy można przeprowadzić w zaplanowanym terminie, a tym samym maksymalnie zwiększyć dyspozycyjność samochodu ciężarowego.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Nowy importer ciągników siodłowych

18 czerwca 2019

Ósma duża marka wchodzi na polską arenę sprzedaży ciągników siodłowych. Jedynym dystrybutorem Ford Trucks w Polsce, odpowiedzialnym zarówno za sprzedaż i serwis jest Q-Service Truck.

czytaj więcej »


Naczepomania 2019

6 czerwca 2019

Przedstawiamy godzinowy scenariusz Naczepomanii. Impreza odbędzie się w najbliższą sobotę, 8.06. w Atlas Arenie w Łodzi. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska. Wstęp wolny.

czytaj więcej »


Truck Forum 2019 alfabetycznie

4 czerwca 2019

Alfabet zna każdy, niektórzy nawet w kilku wersjach językowych. Postanowiliśmy stworzyć swój własny, na okazję zrelacjonowania Truck Forum 2019. Działo się wiele, oj bardzo wiele, stąd kilka liter ma „zwiększoną obstawę”.

czytaj więcej »


Elektryczna ciężarówka we flocie Dachsera

31 maja 2019

Elektryczna, 18-tonowa ciężarówka Mercedes-Benz eActros będzie jeździła we flocie Dachsera, obsługując dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału Dachser w pobliskim Kornwestheim.

czytaj więcej »


Continental współpracuje z firmą PEMA

30 maja 2019

Continental nawiązał współpracę z firmą PEMA, w aspekcie w cyfryzacji zarządzania ogumieniem we flocie obejmującej ponad 18 000 pojazdów. System CESAR pozwala spółce skrócić czas przestojów pojazdów z powodu awarii oraz wpływa na maksymalne wydłużenie żywotności opon.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter