Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

– Nowe technologie monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym danych samochodów ciężarowych otwierają możliwości bardziej precyzyjnego przewidywania awarii w przyszłości. Technologie te wpisują się w nasze dążenia do zapewnienia dyspozycyjności pojazdom naszych klientów – mówi Markus Efraimsson, wiceprezes ds. dyspozycyjności, Volvo Trucks.

Nowa usługa zarządzania oponami mierzy w czasie rzeczywistym temperaturę i ciśnienie w oponach. Wyniki można obserwować w aplikacji, co ułatwia zarówno kierowcy, jak i właścicielowi znalezienie niewielkich przebić i uniknięcie wybuchu opony powodującego niezaplanowany postój i w konsekwencji wysokie koszty. Nowa usługa umożliwia także zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie przebiegu każdej opony dzięki zapewnieniu prawidłowego ciśnienia i temperatury. Usługa monitorowania opon będzie sukcesywnie wdrażana na rynkach europejskich. Volvo Trucks przeprowadza także pilotaż testu obejmującego kilka innych elementów i adresowanego dla wybranych klientów posiadających Złoty Kontrakt Serwisowy. Monitorowanie i analizowanie w czasie rzeczywistym danych z tysięcy samochodów ciężarowych pozwoliło uniknąć wielu awarii, co przekłada się na poprawę dyspozycyjności i produktywności.

Celem jest przewidywanie awarii elementów pojazdu, zanim wystąpią, i zaoferowanie klientom optymalnych harmonogramów serwisowych. Kiedy Centrum Monitorowania Volvo Trucks wykrywa potencjalny problem, zostaje zaalarmowany serwis Volvo w lokalizacji klienta, co umożliwia podjęcie działań zapobiegawczych. – Patrzymy na dyspozycyjność oczami klienta. Zależy nam bardzo na zapewnieniu, że klienta nie spotkają nieplanowane postoje – mówi Markus Efraimsson.

Kolejnym etapem będzie stopniowe wprowadzanie maszynowego uczenia. Sztuczna inteligencja tego rodzaju umożliwia gromadzenie i analizowanie do celów badawczo-rozwojowych dużych ilości danych dotyczących samochodu ciężarowego. Pozwala Volvo Trucks zdobywać coraz więcej informacji o kondycji i wynikach danego samochodu ciężarowego, a także setek tysięcy połączonych z usługą samochodów ciężarowych obsługujących swoje trasy. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego modelowania i analiz komputerowych jest możliwe odczytanie ukrytych wzorców, co pozwala przewidywać awarie elementów znacznie wcześniej. W efekcie wymagany serwis lub naprawy można przeprowadzić w zaplanowanym terminie, a tym samym maksymalnie zwiększyć dyspozycyjność samochodu ciężarowego.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Pierwsze elektryczne auta ciężarowe Volvo już są u klientów

22 lutego 2019

Volvo Trucks dostarczyło klientom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM.

czytaj więcej »


Zakupy w grupie

21 lutego 2019

Na rynku transportowym zadebiutował system zakupów grupowych, umożliwiający kupno ciężarówek z rabatem dostępnym jak dotąd jedynie dla największych przewoźników.

czytaj więcej »


Biznes z samochodem roku 2019

19 lutego 2019

Dni Biznesu. Pod takim hasłem do 28 lutego w autoryzowanych salonach Opla przy dobrej kawie i poczęstunku, można zapoznać się z szeroką gamą nadwozi i silników oraz nowatorskimi rozwiązaniami zastosowanymi w Oplu Combo Cargo.

czytaj więcej »


Dofinansowanie aut na prąd

17 lutego 2019

Kupując samochód elektryczny będzie można zyskać ponad 50 tys. zł. Tyle wynosi maksymalna dotacja proponowana przez resort energii, powiększona o potencjalne oszczędności na paliwie dla użytkowników aut elektrycznych. Niestety, maksymalne wsparcie, czyli 30% ceny zakupu, można będzie otrzymać tylko w przypadku 4 modeli aut elektrycznych dostępnych obecnie na rynku – wynika z analizy Carsmile. Dofinansowanie można także uzyskać na ekologiczne ciągniki siodłowe – więcej na konferencji „Technologie w transporcie” – 26.03. w Katowicach.

czytaj więcej »


Z Warszawy do Bratysławy

12 lutego 2019

Dachser, uruchomił nowe bezpośrednie połączenie z Warszawy do Bratysławy. Ciężarówki w żółto-niebieskich barwach będą realizowały przewozy na tej trasie we wszystkie dni robocze.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter