Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.Firma Tesco postanowiła jeszcze bardziej postawić na zrównoważony rozwój i elastyczność swoich pojazdów dot-com obsługujących różnorodne usługi dostaw do domu, usługi na obszarach podmiejskich oraz usługi typu „kliknij i odbierz”. Potrzebowała do tego kompleksowego rozwiązania chłodniczego do transportu, aby utrzymać nieprzerwany łańcuch chłodniczy podczas wielu codziennych przejazdów między magazynami a domami klientów. Jednym z głównych wymagań była ochrona ładunku przez cały czas, nawet przy wyłączonym zapłonie samochodu dostawczego.

Funkcja podtrzymania w agregatach E-200 jest obsługiwana przez akumulator pomocniczy pojazdu, umożliwiając również działanie funkcji Start/Stop w celu oszczędzania paliwa, zmniejszenia hałasu i emisji spalin. Funkcja podtrzymania utrzymuje agregat chłodniczy w stanie pracy bez emisji spalin, gdy kierowca zatrzymuje się na dostawę, ma przerwę lub podczas innego dłuższego unieruchomienia pojazdu. Daje to kierowcy możliwość zatrzymania pojazdu bez konieczności zostawiania go na biegu jałowym w celu utrzymania chłodzenia przewożonego towaru.

Zmieniając parametry energii elektrycznej doprowadzanej do agregatu chłodniczego, falownik może w razie potrzeby zapewnić większą moc, co powoduje szybsze obniżenie temperatury podczas chłodzenia wstępnego. Przez precyzyjne sterowanie zasilaniem falownik zapewnia dokładną kontrolę układu chłodniczego oraz wydajności chłodzenia lub grzania, potrzebną do uzyskania żądanej temperatury.

Pojazdy mogą spełniać wymagania normy PIEK i przepisów dotyczących dostępu pojazdów do miast (UVAR) w zakresie poziomów hałasu w warunkach miejskich, wjeżdżać do stref niskiej emisji, a także pracować odpowiednio cicho podczas dostaw nocnych.

Rozwój produktów E-200 wpisuje się w aspiracje dotyczące zobowiązań Trane Technologies 2030 w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz jest spójny z zobowiązaniem do zmniejszenia śladu węglowego klienta wynikającego z ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) oraz z transportu chłodniczego o jedną gigatonę CO2e, co odpowiada rocznej emisji we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii razem wziętych.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter