Nowe naczepy w intermodalnej flocie

20 stycznia 2020

Firma Loconi Intermodal zakupiła 18 naczep CIMC Vehicles do przewozu 40-stopowych kontenerów. Nowy sprzęt wykorzystywany będzie do transportu między innymi drewna z Polski, Czech i Słowacji na terminale Loconi w Radomsku, Warszawie i Gądkach. Inwestycja ma na celu zwiększenie zasobów przewozowych spółki oraz jej zdolności do przewozu ciężkich ładunków skonteneryzowanych.

W przypadku transportu kontenerów z drewnem należy spełnić wysokie wymagania pod względem zapewnienia im stabilności oraz wytrzymałości. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów często w miejscach trudno dostępnych tj. podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów (3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą). Dostawy i przeładunki tak ciężkiego ładunku należą do skomplikowanych operacji logistycznych, które wymagają niezawodnych urządzeń oraz sprawdzonych podwykonawców. Inwestycje w tabor są więc tutaj niezbędne.

Loconi Intermodal stale rozwija flotę własną naczep, która liczy obecnie 119 sztuk, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych. Firma stale też poszerza grono podwykonawców, którzy inwestują w nowoczesne 6-osiowe zestawy. Dzięki temu operator dysponuje 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o d.m.c. do 44 ton. Zgodnie z przepisami o ruchu drogowym dopuszczalna masa całkowita w transporcie drogowym towarów wynosi 40 ton. Wyjątkiem są przewozy intermodalne, kiedy do  kontenera można załadować prawie 4 tony więcej towaru pod warunkiem, że jest to przewóz w ramach intermodalnego łańcucha dostaw na jednym intermodalnym liście przewozowym, a transport drogowy odbywa się wyłącznie na odcinku ostatniej mili, na dystansie nie większym niż 150 km od lądowego terminala kontenerowego z wykorzystaniem właśnie 6-osiowego zestawu.

– Łańcuchy logistyczne realizowane w oparciu o transport intermodalny wymagają precyzji czasowej i wysokojakościowej obsługi. Załadunki towarów do kontenerów i ich transporty do terminali Loconi muszą być skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów. Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, co ma miejsce na naszych terminalach, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta. W dobie presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, ani nas, ani naszych klientów nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie naszej elastyczności oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Dzięki własnej sieci terminali przeładunkowych, Loconi zapewnia stałe połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej. Loconi Intermodal wykorzystuje transport kolejowy na możliwie najdłuższym odcinku trasy oraz transport drogowy na odcinku ostatniej mili. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 pojazdy dla CSE Transport Poland

20 lutego 2020

Na początku roku, firma CSE Transport Poland Sp. z o.o. odebrała od DBK Rental 12 zestawów pojazdów DAF XF 480 FAR z zabudową przestrzenną wraz z przyczepami. Realizacja obejmowała 24 pojazdy użytkowe, dostarczone w ofercie wynajmu długokomfortowego na 36 m-cy. Do pojazdów wykonana została zabudowa w postaci ciężkiego zestawu przestrzennego o kubaturze 120 m3, z podestem przejazdowym oraz podnoszonym dachem.

czytaj więcej »


Conti do naczep

18 lutego 2020

Continental wprowadza nową oponę do naczep, przeznaczoną do jazdy zimą. Conti Hybrid HT3 WR jest dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5. Na ścianie bocznej opony znajduje się symbol płatka śniegu i trzech szczytów górskich (3PMSF). Opony z tym certyfikatem muszą zdać standardowy test praktyczny, określony w regulaminie 117 ONZ i wykazać przydatność do stosowania na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji. 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake), tzw. „symbol alpejski” wskazuje, że opona przeszła testy według norm potwierdzających osiągi w warunkach zimowych. 

czytaj więcej »


ELVIS wiecznie żywy?

17 lutego 2020

Nie, Presley nie zmartwychwstał. Za to Die Europäischer Ladungsverbund Internationaler Spediteure (ELVIS) otwiera platformę ładunków częściowych dla przewoźników zagranicznych. Przewoźnicy z innych krajów mogą wprowadzać do systemu ELVIS ładunki częściowe dla odbiorców w Niemczech – bez przynależności do zrzeszenia i opłat stałych. Towary są dostarczane przez sprawdzone spedycje partnerskie. Wspólna platforma oferuje informacje o statusie przesyłki oraz jej śledzenie z dowodem dostawy online.

czytaj więcej »


Jak znaleźć ładunki na chłodnie?

13 lutego 2020
Gdy kończy się sezon na chłodnie, firmom transportowym o tej specjalizacji zazwyczaj praca pali się w rękach. Jak znaleźć ładunki, których wtedy na rynku jak na lekarstwo? Stojące samochody to przecież rosnące koszty i brak zysku – istny koszmar! Jak się jednak okazuje są firmy, które potrafią poradzić sobie z takim problemem.

czytaj więcej »


Detaliści stawiają na gaz

4 lutego 2020

Spółki Lidl, IVECO, LC3 oraz Edison wprowadzają pierwsze zasilane biometanem pojazdy we włoskiej flocie sieci sprzedaży detalicznej.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter