Nowe naczepy w intermodalnej flocie

20 stycznia 2020

Firma Loconi Intermodal zakupiła 18 naczep CIMC Vehicles do przewozu 40-stopowych kontenerów. Nowy sprzęt wykorzystywany będzie do transportu między innymi drewna z Polski, Czech i Słowacji na terminale Loconi w Radomsku, Warszawie i Gądkach. Inwestycja ma na celu zwiększenie zasobów przewozowych spółki oraz jej zdolności do przewozu ciężkich ładunków skonteneryzowanych.

W przypadku transportu kontenerów z drewnem należy spełnić wysokie wymagania pod względem zapewnienia im stabilności oraz wytrzymałości. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów często w miejscach trudno dostępnych tj. podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów (3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą). Dostawy i przeładunki tak ciężkiego ładunku należą do skomplikowanych operacji logistycznych, które wymagają niezawodnych urządzeń oraz sprawdzonych podwykonawców. Inwestycje w tabor są więc tutaj niezbędne.

Loconi Intermodal stale rozwija flotę własną naczep, która liczy obecnie 119 sztuk, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych. Firma stale też poszerza grono podwykonawców, którzy inwestują w nowoczesne 6-osiowe zestawy. Dzięki temu operator dysponuje 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o d.m.c. do 44 ton. Zgodnie z przepisami o ruchu drogowym dopuszczalna masa całkowita w transporcie drogowym towarów wynosi 40 ton. Wyjątkiem są przewozy intermodalne, kiedy do  kontenera można załadować prawie 4 tony więcej towaru pod warunkiem, że jest to przewóz w ramach intermodalnego łańcucha dostaw na jednym intermodalnym liście przewozowym, a transport drogowy odbywa się wyłącznie na odcinku ostatniej mili, na dystansie nie większym niż 150 km od lądowego terminala kontenerowego z wykorzystaniem właśnie 6-osiowego zestawu.

– Łańcuchy logistyczne realizowane w oparciu o transport intermodalny wymagają precyzji czasowej i wysokojakościowej obsługi. Załadunki towarów do kontenerów i ich transporty do terminali Loconi muszą być skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów. Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, co ma miejsce na naszych terminalach, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta. W dobie presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, ani nas, ani naszych klientów nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie naszej elastyczności oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Dzięki własnej sieci terminali przeładunkowych, Loconi zapewnia stałe połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej. Loconi Intermodal wykorzystuje transport kolejowy na możliwie najdłuższym odcinku trasy oraz transport drogowy na odcinku ostatniej mili. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Niewidzialni bohaterowie nie mogą zostać w domu

25 marca 2020

W walce z rozprzestrzenianiem się Covid-19 obok lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, czy diagnostów, walczą także pracownicy transportu, logistyki i produkcji.

czytaj więcej »


Master w Sokołowie

19 marca 2020

Kilkadziesiąt pojazdów dostawczych Renault Master zasiliło flotę dystrybucyjną firmy Sokołów. Zakup jest finansowany przez usługę wynajmu długoterminowego w DBK Rental.

czytaj więcej »


Wskazówki dla branży TSL

17 marca 2020

Oto zalecenia dla branży TSL przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym, opracowane na potrzeby przewoźników przez Log24.pl i portal Prawnicytransportu.pl.

czytaj więcej »


BlackBuck w Polsce

16 marca 2020

BlackBuck, największa indyjska firma transportowa, rozpoczęła działalność operacyjną w Europie. Ma ambicje zostać największą platformą transportową na Starym Kontynencie.

czytaj więcej »


Kabotaż a sprawa polska

11 marca 2020

Polscy przedsiębiorcy stracą najwięcej po wejściu w życie pakietu mobilności, a tym samym znaczącym ograniczeniu dostępu do rynków wewnętrznych UE. Niemcy i Francja zyskają, gdyż z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności, puste przejazdy i przymusowe powroty do bazy ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych nie będą stanowiły już dla niemieckich i francuskich przewoźników takiej konkurencji jak dotychczas. Eksperci Grupy Inelo wyjaśniają, dlaczego warto przyjrzeć się przyszłości kabotażu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter