Nowa linia opon ciężarowych

21 lipca 2020
Na rynek wprowadzana jest nowa linia opon do samochodów ciężarowych Conti EcoRegional. Według producenta ogumienie ma zapewnić zmniejszone zużycie paliwa i niskie opory toczenia przy zwiększonej wydajności i dłuższych przebiegach w transporcie regionalnym.

Cechy charakterystyczne to nowy proces produkcji, innowacyjna konstrukcja bieżnika opon dla osi prowadzącej oraz mieszanka gumowa zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia opon dla osi napędowej. Opony są produkowane z zastosowaniem nowej technologii Conti Diamond, polegającej na dłuższym procesie wulkanizowania w stosunkowo niskich temperaturach, dzięki czemu składniki mieszanki mają więcej czasu na połączenie się ze sobą i skuteczniejsze, trwałe związanie. Wzór bieżnika zdaniem producenta zapewnia przyczepność w każdych warunkach pogodowych i duży przebieg na drogach regionalnych. Nowy przekrój rowka w kształcie litery „W” w strefie barkowej zmniejsza ryzyko pęknięć na skutek sił działających na oponę. Lamele kieszeniowe o pełnej głębokości na połowie szerokości żebra opony minimalizują nierównomierne zużycie, poprawiają właściwości trakcyjne oraz zapewniają lepsze osiągi na mokrej nawierzchni.

Dzięki nowej mieszance Conti InterLock, opona Conti EcoRegional HD3 posiada niskie opory toczenia przy takim samym przebiegu na drogach regionalnych i autostradach. Mieszanka zawiera nowy polimer o lepszych właściwościach wiążących, które pomagają mu skuteczniej łączyć się z materiałami wypełniającymi. Optymalne połączenie między składnikami mieszanki zapewnia mniejsze tarcie wewnętrzne i niższe opory toczenia.

Produkt dostosowano do nowych regulacji unijnych dotyczących norm emisji dwutlenku węgla dla producentów samochodów ciężarowych. Uruchomione przez Komisję Europejską narzędzie symulacyjne VECTO, służące do obliczenia ilości emitowanego dwutlenku węgla przez nowe pojazdy ciężarowe, ma na celu zapewnienie realizacji ambitnych europejskich celów w zakresie redukcji emisji CO2.

Aby zrealizować cele Paryskiego Porozumienia Klimatycznego, w 2019 roku Komisja Europejska przyjęła pierwsze rozporządzenie dotyczące norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności – HDV (Rozporządzenie UE 2019/1242). Zgodnie z tym rozporządzeniem, średnia emisja CO2 przez nowe pojazdy HDV ma być zmniejszona o 15 proc. do 2025 r. i o 30 proc. do 2030 r., w porównaniu z okresem referencyjnym trwającym od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r. Obecnie rozporządzenie UE 2019/1242 dotyczy samochodów ciężarowych z konfiguracją kół 4×2 i 6×2 o masie całkowitej powyżej 16 ton, natomiast Komisja Europejska rozważa rozszerzenie tego dokumentu w przyszłości.

Opony ciężarowe Continental z linii Conti EcoRegional są dostępne w następujących rozmiarach:

Conti EcoRegional HS3 Conti EcoRegional HD3
315/70 R 22.5* 315/70 R 22.5*
315/80 R 22.5 315/80 R 22.5
295/80 R 22.5* 295/80 R 22.5*
385/55 R 22.5
385/65 R 22.5*

* Opony Conti EcoRegional w rozmiarach 295/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 i 385/65 R 22.5 obecnie są oferowane z najwyższym dopuszczalnym wskaźnikiem nośności.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Elektryczna autostrada

31 sierpnia 2020

Pierwsza niemiecka zelektryfikowana droga, znajdująca się w pobliżu Frankfurtu, została oddana do użytku na początku lipca br. Sieć trakcyjna w pełni współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z pięciu pojazdów objętych projektem został niedawno dostarczony do firmy Knauf – niemieckiego producenta materiałów budowlanych.

czytaj więcej »


Tanie stacje

27 sierpnia 2020

DKV powiększa sieć stacji o kolejne punkty lokalnych marek, na których cena liczona jest na bazie stawek hurtowych. Od początku sierpnia należą do niej wszystkie stacje Moya, a także  nowi operatorzy, jak: Generon, Neo, Hawa, Petrodom, E100, Faraon czy ICF Paliwa. Stawki za paliwo są tu średnio 35 gr niższe. Aktualnie w sieci z tzw. „cenami z listy” jest już 599 stacji. Wkrótce dojdzie kilkadziesiąt nowych.

czytaj więcej »


Załadunkowe case study

25 sierpnia 2020
Problemy z załadunkiem na rampach są dobrze znane zarówno kierowcom, jak i przewoźnikom. Zwykle dotyczą długich kolejek do ramp lub ich wysokości niedostosowanej do różnych typów pojazdów. Kosztują czas, pieniądze i dostarczają wiele niepotrzebnego stresu. A udałoby się ich uniknąć, korzystając z mobilnej platformy z regulowaną automatycznie wysokością. Dzięki niej, załadunek może być prowadzony bez wykorzystania rampy, w dowolnym miejscu oraz czasie, np. za pomocą wózka widłowego. Takie rozwiązanie firmie Hydro Building Systems, globalnemu dostawcy aluminium, zaproponowali konstruktorzy Krause.

czytaj więcej »


Zmiana na S5

24 sierpnia 2020

Nastąpiła istotna zmiana organizacji ruchu na S5, na węźle drogowym Świecie Północ w miejscowości Morsk. Budimex będący generalnym wykonawcą budowy odcinka drogi ekspresowej S5 od Dworzyska do Nowych Marz zamknął łącznice wjazdowe i wyjazdowe ze Świecia w kierunku Bydgoszczy i Gdańska.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter