Nowa flota w Czatkowicach

14 marca 2019

5 samochodów ciężarowych z naczepami typu cysterna będzie dostarczało sorbenty do oczyszczania spalin w procesie produkcji energii elektrycznej.

Kopalnia Wapienia „Czatkowice” dostarcza część swoich produktów, takich jak piaski i mączki wapienne, wykorzystując zakupione ciężarówki. Utworzenie własnej floty transportowej to dla spółki duża oszczędność. Roczne wydobycie kamienia wapiennego kształtuje się na poziomie 2,2 mln ton, z czego większość transportowana jest autami ciężarowymi. Daje to ok. 200 000 kursów rocznie. Dotychczas KW „Czatkowice” korzystała wyłącznie z transportu zapewnianego przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne. Zakup nowej floty zmniejszy zapotrzebowanie spółki na tego typu usługi. Nowa inwestycja wymagała zatrudnienia nowych pracowników. Pracę w KW „Czatkowice” rozpoczęło 12 kierowców z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu samochodów ciężarowych.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ważna premiera

17 kwietnia 2019

Europejski elektroniczny system poboru opłat drogowych EETS wprowadzono do Niemiec. Dzięki temu właściciele flot mają otrzymali możliwość rozliczania opłat drogowych w kraju naszych zachodnich sąsiadów.

czytaj więcej »


Zdążyć przed 21. kwietnia

16 kwietnia 2019

21 kwietnia to nie tylko Wielkanoc. Do tego dnia można składać wniosek o zwrot zapłaty za mandat za przekroczenie nacisku na jedną oś. Naszym ekspertem jest Dawid Korczyński z PrawnicyTransportu.pl.

czytaj więcej »


Nowy prezes DKV

4 kwietnia 2019

Grupa DKV Mobility Services („DKV”) ma nowego prezesa. Został nim Marco van Kalleveen (50 lat).

czytaj więcej »


Negatywna odpowiedź

4 kwietnia 2019

W grudniu 2018 roku Polska Izba Spedycji i Logistyki skierowała do Sejmu RP petycję w sprawie zniesienia drakońskich kar systemu SENT. Poniżej jej treść, odpowiedź na postulaty związku i komentarz PISiL.

czytaj więcej »


Dobra reputacja w praktyce

3 kwietnia 2019

Utrata dobrej reputacji nie jest już straszakiem wobec firm transportowych. Coraz częściej wobec przewoźników wszczyna się procedurę zmierzającą do utraty dobrej reputacji, co niejednokrotnie kończy się decyzją administracyjną o jej utracie. Powody? Najczęściej jazda bez tachografu i kombinowanie z kartą kierowcy lub wykresówką. Tekst pochodzi z łamów naszego partnera medialnego, czasopisma Truck.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter