Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

– Jedną z rolą Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej jest wspieranie edukacji związanej z rozwojem technologii, między innymi poprzez spotkania z firmami. Przeznaczamy na tego rodzaju działania niemałe środki finansowe. Świat ulega szybkim zmianom. Technologie idą w kierunku usprawniania działań logistyczno-transportowych, w tym na przykład wspierania profesjonalnych kierowców. Stoi przed nami wiele wyzwań, choćby tych związanych z ograniczeniem emisji szkodliwych substancji do atmosfery, do czego przyczynia się niestety transport drogowy. Warto zwrócić uwagę, że koncerny wciąż pracują nad coraz to nowszymi, bardziej efektywnymi ekologicznie silnikami, w tym elektrycznymi. Niemałą rolę odgrywa telematyka – mówiła Birgit Faßbender, zastępca kierownika referatu Transport towarowy i logistyka w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing opowiadał o cyfryzacji portu i transportu morskiego na przykładzie Portu Hamburg, przybliżając między innymi informacje dotyczące testów wykorzystania 5G. Poruszył takie kwestie jak mobilne i elastyczne sterowanie komputerami drogowymi w celu optymalizacji ruchu, rozszerzenie rzeczywistości wirtualnej do planowania nowych budynków, mobilne czujniki środowiskowe na statkach floty w Hamburgu. Technologia 5G stwarza ciekawe możliwości związane choćby ze zdalną kontrolą infrastruktury portowej za pomocą bezpiecznej sieci mobilnej czy zautomatyzowanymi inspekcjami przeprowadzane przez drony (także te podwodne).

O korzyściach i najlepszych rozwiązaniach związanych z telematyką można było usłyszeć z kolei od Stephana Richtera, Director Domestic Leasing w Seaco International Leasing. Nad sprawnym przebiegiem spotkania czuwał Michael Kuchenbecker z Logistics Alliance Germany. To przedsięwzięcie utworzone przez Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz niemiecką branżę logistyczną. Obejmuje pełen zakres niemieckich usług logistycznych i reprezentuje większość dużych międzynarodowych graczy jak i lokalnych, małych i średnich przedsiębiorstw, specjalizujących się we wszystkich rodzajach transportu. Zapewnia dostęp do doświadczonych dostawców usług logistycznych w Niemczech, całkowicie bezpłatnie.

 

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter