Niemcy skarżą Austrię za utrudnienia w ruchu

28 czerwca 2019

W ubiegłym tygodniu Austria wygrała postępowanie przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej przeciwko niemieckiemu systemowi opłat. Z uwagi na przegrane postępowanie, niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu zamierza donieść na Austrię i wnieść swoją własną skargę.

W ostatnim czasie Austria wprowadziła znaczące utrudnienia w ruchu drogowym. Tyrol pozwala na przejazd z Bawarii do Innsbrucka tylko do 300 ciężarówek na godzinę, aby odciążyć własną autostradę. Organy austriackie argumentują ograniczenia jako konieczne, między innymi, aby chronić ludność przed spalinami i hałasem. W rezultacie samochody ciężarowe blokują się na niemieckich drogach na wiele kilometrów przed granicą austriacką. Niemcy zmierzają powołać się na dyskryminację przewoźników drogowych. – Należy zauważyć, że obecna polityka Austrii naraża branżę transportową na wysokie koszty w związku z opóźnieniami w dostawie, a kierowcy zobowiązani są odbierać odpoczynki w pojeździe. Samo stanie w korku powoduje zwiększenie emisji spalin. Niestety założenia wprowadzonych ograniczeń przyniosły odwrotny efekt – komentuje Mariusz Hendzel, ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Dodatkowo od dnia 1 października 2019 r., planowane jest zaostrzenie tzw. sektorowego zakazu prowadzenia pojazdów w odniesieniu do niektórych grup towarów. Zakłada się, że towary takie jak papier i karton, gips, cement, rury i produkty naftowe nie będą już transportowane przez Tyrol ciężarówkami – oprócz istniejących zakazów, takich jak transport pojazdów, marmuru i trawertynu, płytek i stali. Szczególnie znaczący jest fakt, że w przeciwieństwie do obecnego rozporządzenia, Tyrol nie chce już zwalniać z tych zakazów jazdy ciężarówek z najlepszą obecnie klasą emisji Euro 6. Jednak to właśnie ten wyjątek stanowił podstawę zatwierdzenia przez UE wprowadzenia wówczas sektorowych zakazów prowadzenia pojazdów. – Najprawdopodobniej Austria planuje w jak największym stopniu ograniczyć transport drogowy. W związku z wprowadzonymi ograniczeniami przewoźnicy zobowiązani będą zmienić swoje trasy co będzie wiązało się z dłuższą realizacją usług transportowych oraz dodatkowymi kosztami prowadzenia działalności kontynuuje Mariusz Hendzel.

Podkreślić należy, iż Austria pomimo upomnienia przez Komisję Europejską nie zrezygnowała z wprowadzonych ograniczeń.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serbskie opłaty drogowe w post-pay

27 listopada 2019

DKV Euro Service pozwala na rozliczanie przejazdów ciężarówkami po płatnych drogach w Serbii metodą post-pay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu bez przerywania jazdy.

czytaj więcej »


Shell inwestuje w LNG

25 listopada 2019

W Lehre firma Shell zainaugurowała działalność drugiej stacji detalicznej tankowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech. Placówka Shell dla samochodów ciężarowych jest pierwszą publiczną stacją LNG w Dolnej Saksonii i znajduje się przy autostradzie A2 — najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech.

czytaj więcej »


Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Akademia spedytora

4 listopada 2019

Już w listopadzie rusza kolejna Akademia Spedytora – cykl szkoleń i warsztatów prezentujący pracę na stanowisku spedytora i logistyka. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter