Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect prezentuje pięć sprawdzonych sposobów.

 Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedzenie kierowcom, że podjęto decyzję o wdrożeniu systemu do monitorowania w swoich pojazdach. Nie polecam utrzymywania tego w tajemnicy ani nie ujawniania po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będzie można wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, zaistnieje szansa na dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w codziennej działalności przedsiębiorstwa, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak jej właściciel i menedżerowie, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Warto pokazać pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

Pokaż im, jak to działa

Sugerowane jest zaangażowanie swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystać w tym celu można udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętajmy: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu stanowi klucz do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

Nagradzaj ich za dobre wyniki

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów firma będzie dysponować wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Warto rozważyć wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między szefem a zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego warto upewnić się, że pracownicy zostaną zaangażowani w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie – komentuje Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Dokąd jeżdżą Polscy kierowcy ciężarówek i na co powinni uważać?

24 września 2018

Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z  najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców. Czy pamiętają o ważnych regulacjach i przepisach obowiązujących za granicą? Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

czytaj więcej »


Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

czytaj więcej »


Nowi nadawcy na Kongresie Transportowym

14 września 2018

Pekabex i Pepco to kolejne firmy, które dołączyły do grona nadawców transportu uczestniczących w Kongresie Transportowym. Z ich przedstawicielami będzie można porozmawiać już 18.10. w warszawskim hotelu Airport Novotel.

czytaj więcej »


Sukces to praca zespołowa

12 września 2018

Cyfryzacja jest jedną z sił napędowych szybkich zmian w sektorze mobilności. Tym, co nie zmienia się równie szybko, jest liczba kobiet pracujących w branży. Martyna Abendrot – dyrektor zarządzająca biura PTV Group w Polsce odpowiada za rozwój firmy na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich. Mając duże doświadczenie w dziedzinie infrastruktury i inżynierii transportu dołączyła do PTV w sierpniu 2017, jako Country Director Traffic Software. W wywiadzie mówi o różnorodności, przywództwie i tym, co oznacza dla niej sukces. Oto pierwsza część rozmowy.

czytaj więcej »


Grupa Transporeon z TIM Consult

12 września 2018

Grupa Transporeon połączyła się z TIM Consult, międzynarodową firmą consultingową działającą w logistyce. Umożliwi to zaoferowanie platformy dla inteligentnej logistyki transportu, multimodalnych zamówień na przewozy oraz doradztwa biznesowego.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter