Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect prezentuje pięć sprawdzonych sposobów.

 Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedzenie kierowcom, że podjęto decyzję o wdrożeniu systemu do monitorowania w swoich pojazdach. Nie polecam utrzymywania tego w tajemnicy ani nie ujawniania po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będzie można wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, zaistnieje szansa na dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w codziennej działalności przedsiębiorstwa, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak jej właściciel i menedżerowie, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Warto pokazać pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

Pokaż im, jak to działa

Sugerowane jest zaangażowanie swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystać w tym celu można udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętajmy: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu stanowi klucz do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

Nagradzaj ich za dobre wyniki

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów firma będzie dysponować wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Warto rozważyć wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między szefem a zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego warto upewnić się, że pracownicy zostaną zaangażowani w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie – komentuje Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter