Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Poniżej prezentujemy pięć sprawdzonych sposobów.

 Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedzenie kierowcom, że podjęto decyzję o wdrożeniu systemu do monitorowania w swoich pojazdach. Nie polecam utrzymywania tego w tajemnicy ani nie ujawniania po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będzie można wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, zaistnieje szansa na dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w codziennej działalności przedsiębiorstwa, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak jej właściciel i menedżerowie, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Warto pokazać pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

Pokaż im, jak to działa

Sugerowane jest zaangażowanie swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystać w tym celu można udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętajmy: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu stanowi klucz do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

Nagradzaj ich za dobre wyniki

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów firma będzie dysponować wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Warto rozważyć wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między szefem a zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego warto upewnić się, że pracownicy zostaną zaangażowani w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Złe wiadomości z Parlamentu Europejskiego

21 czerwca 2018

Z Parlamentu Europejskiego nadeszła zła wiadomość dla sektora transportowego. Sprawozdanie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego, dające nadzieję na pozytywne rozstrzygnięcie i wyłączenie transportu międzynarodowego z dyrektywy o delegowaniu pracowników, zostało odrzucone podczas głosowania. Oznacza to, że nie zostanie zaprezentowane jako stanowisko PE podczas negocjacji z Radą UE.

czytaj więcej »


Futurystyczna ciężarówka umożliwia zwiększenie efektywności przewozu o 248%

18 czerwca 2018
 Dział olejowy Shell oraz AirFlow Truck Company ogłosiły wyniki jazdy testowej ekonomicznej i ekologicznej ciężarówki Starship, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych na trasie o długości ponad 3700 kilometrów. Efektywność przewozu jednostki ładunku[1] wyniosła litr na 68,9 tonokilometrów (galon na 178,4 tonomil)[2] – co jest wynikiem aż 2,5-krotnie lepszym w stosunku do średniej w Ameryce Północne, która wynosi litr na 27,8 tonokilometrów (galon na 72 tonomil)[3].

czytaj więcej »


Badanie Bibby MSP Index

15 czerwca 2018

Nieterminowe regulowanie opłat za sprzedane wyroby czy wykonane usługi dotyka 6/10 przedstawicieli sektora MŚP – wynika z 15. fali badania Bibby MSP Index. Z problemem niezapłaconej na czas faktury przynajmniej raz w miesiącu styka się ponad połowa (52,6%) ankietowanych firm. Jak na tym tle wygląda branża transportowa?

czytaj więcej »


Prezesi na start

12 czerwca 2018

Ekstremalne zadanie sportowe wykonane dla szczytnej idei to cel Funduszu Podwójne Wyzwanie. Warto dołączyć do prezesów trzech dużych firm. Patronat objęły Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Blaski i cienie leasingu

5 czerwca 2018

Najbardziej popularnym sposobem finansowania zakupu środków trwałych w transporcie w ostatnich latach stał się leasing, najczęściej w formie operacyjnej. Dla przypomnienia – wśród przewoźników drogowych to sposób zakupu kredytowego pojazdów poprzez jego użytkowanie i wykup ratalny w określonym czasie 3-5 lat. Ciągnik siodłowy przez ten okres jest własnością leasingodawcy, a leasingobiorca pokrywa wszelkie koszty jego eksploatacji, ubezpieczenia i opłaty obsługi „kredytowej”. Po zakończeniu umownego okresu leasingobiorca może za umówioną kwotę wykupić używany przez siebie pojazd na własność. Artykuł pojawił się w najnowszym wydaniu Truck&Business Polska i jego autorem jest Andrzej Nowrotek, wiceprzewodniczący OZPTD.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter