Marcos BIS dołącza do Grupy Inelo

20 grudnia 2019

Grupa Inelo podpisała umowę kupna większościowych udziałów spółki Marcos BIS. Z produktów i usług Inelo, korzysta ponad 10 tys. firm transportowych i 38 instytucji kontrolnych w 20 krajach w Europie. To jednak nie wyczerpuje apetytu Grupy, która poszukuje kolejnych obszarów wzrostu.

– Założyciele Marcos Bis, Jacek Mroziński i Maciej Wolny, będą nadal kierować spółką. Planujemy kontynuować strategię konsolidacji i przejęć ciekawych graczy technologicznych, wyspecjalizowanych w rozwiązaniach dla transportu i wspólnie z nowymi partnerami będziemy pracować nad rozwojem Grupy – mówi Magdalena Magnuszewska, CEO Grupy Inelo.

Marcos BIS ma 27 lat doświadczenia w tworzeniu systemów informatycznych dla spedycji, logistyki i przewoźników. Flagowym produktem spółki jest TMS Nawigator, narzędzie do kompleksowego zarządzania procesami spedycyjno-transportowymi.  – Partnerstwo z Inelo pozwoli stworzyć dla naszych klientów kompleksową ofertę, gdzie system dla zleceń typu FTL i LTL oraz aplikacje, będą uzupełniać produkty z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu kierowców. Dobrze jest budować rozwiązania innowacyjne i kompletne. Jednocześnie ścisła współpraca i wymiana know how w ramach Grupy Inelo umożliwi dalsze rozwijanie portfela produktów, szczególnie profesjonalnego narzędzia TMS Nawigator. Współpraca daje możliwość kreowania nowych rozwiązań technologicznych – komentuje Jacek Mroziński, współzałożyciel Marcos BIS.

System transportu drogowego w Europie będzie się dynamicznie zmieniał. W kolejnych latach transportowcy zmierzą się m.in. z chaosem legislacyjnym, wzrostem kosztów prowadzenia działalności i ograniczeniem dostępu do rynku. Wspieranie polskich przedsiębiorców, by zachowali pozycję lidera na arenie międzynarodowej jest możliwe poprzez dostosowanie rozwiązań informatycznych do ich potrzeb i wymagań. – Dlatego naszym strategicznym celem jest rozwój i doskonalenie technologii, która ułatwi przewoźnikom dostosowanie się do tych zmian. Posiadamy zaawansowane narzędzie telematyczne, oprogramowanie oraz aplikację do rozliczania czasu pracy kierowców, zespół ekspertów i całodobowe wsparcie dla przedsiębiorców. Do oferty dołączamy produkty do zarządzania operacjami transportowo-spedycyjnymi. Planujemy również wdrożenie nowych funkcjonalności jak wyliczenia ETA oraz ecodriving – mówi Bartosz Najman, wiceprezes Inelo i OCRK.

Polska jest liderem Europy w międzynarodowym transporcie drogowym. W 2018 roku zrealizowała blisko 30 proc. przewozów transgranicznych. Branża dostarcza blisko 7 proc. PKB. Jednak w nadchodzących latach na przewoźników czekają wyzwania. To między innymi pakietu mobilności, który nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki i zwiększa potrzebę zarządzania rozliczeniami czasu pracy oraz planowaniem tras, załadunków i rozładunków z uwzględnieniem nowych ograniczeń. Czynnikami, zwiększającymi niepokój, są także rosnące koszty opłat drogowych, paliwa oraz konkurencja firm z innych krajów. Niepewność może rodzić także wpływ brexitu na wymianę handlową z Wielką Brytanią. W tym otoczeniu gospodarczym i biznesowym optymalizacja kosztów oraz wsparcie nowoczesnych technologii zarządzania procesami logistycznymi i transportowymi może pomóc obronić pozycję rodzimych przewoźników oraz zapewnić dalszy wzrost obrotów polskich firm.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter