MAN-y idą do brytyjskiego wojska

25 sierpnia 2006

Brytyjskie Ministerstwo Obrony Narodowej oraz MAN Nutzfahrzeuge zawarły umowę na dostawę kolejnych 2.077 pojazdów ciężarowych dla armii brytyjskiej. Kontrakt łączy się z realizacją większego zamówienia, otrzymanego przez MAN w marcu 2005 i obejmującego prawie 5.200 ciężarówek.

W ten sposób łączna wartość zamówienia wzrośnie o około 300 milionów euro netto i wyniesie około 1,6 mld euro. Kontrakt dotyczy przede wszystkim pojazdów dwuosiowych oraz – w niewielkim stopniu – pojazdów czteroosiowych. Ich dostawa rozpocznie się w połowie roku 2007 i trwać będzie do roku 2013.
Pojazdy typu SX oraz HX, produkowane przez MAN Nutzfahrzeuge, skonstruowane są specjalnie, aby sprostać wymaganiom jazdy w trudnym terenie. Dowodzą one swojej wytrzymałości i absolutnej niezawodności. Nadają się świetnie do operacji militarnych, jak i sytuacji kryzysowych.
Tymczasem w Polsce najprawdopodobniej zostanie zakończona produkcja samochodów specjalnych koncernu MAN dla polskiej armii. Michael Kobriger, wiceprezes starachowickiej fabryki MAN, stwierdził, że produkcja specjalna będzie prowadzona w Polsce tylko do końca bieżącego roku, a potem zostanie przeniesiona do fabryki MAN w Steyr (Austria). Nie wiadomo więc, gdzie zostaną zmontowane pojazdy zamówione w marcu przez polską armię. Dwuletnia umowa zawarta przez MAN z Ministerstwem Obrony Narodowej dotyczyła zakupu 130 pojazdów za 37 mln zł. W tym roku Star Trucks ma dostarczyć 64 wozy, a w przysżłym – 66. ml

Fot. MAN wojsko
Specjalne wymagania
Pojazdy typu SX oraz HX, produkowane przez MAN Nutzfahrzeuge, skonstruowane są specjalnie, aby sprostać wymaganiom jazdy w trudnym terenie.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Pierwszy raz w social media

17 czerwca 2020

Jedni wierzą całkowicie w ich skuteczności, innych nie ma nawet na Facebooku. Osobiście traktuję media społecznościowe stricte użytkowo, dostrzegając biznesową skuteczność – o ile prowadzenie kont czy profili firmowych jest poprzedzone analizą i wyznaczeniem mierzalnych celi. To nie zabawa, należy bowiem odróżniać zasady publikowania słodkich fotek z kotkami od prowadzenia profilu firmowego. Te kanały mogą przynieść realne pieniądze w postaci nowych klientów czy kontrahentów, jednak jak do każdego nowego biznesu trzeba podejść na poważnie. Tekst przygotowała Diana Sieprawska.

czytaj więcej »


Naturalna rewolucja technologiczna

16 czerwca 2020

Tyle piszemy o technologiach w transporcie. TMS-ach, GPS-ach i innych narzędziach wspierających codzienne działanie całego łańcucha dostaw. Używamy stwierdzeń: „bez ich stosowania firmy wypadną z rynku”, „klienci wymagają, więc przewoźnik musi inwestować w nowe rozwiązania”, itp. Nie jest z tym tak łatwo, szczególnie w branży, w której za sterami wielu podmiotów zasiadają osoby, nie wypominając, mające wiele wiosen i zim za sobą. 30, 40 lat temu świat wyglądał inaczej – nie tylko starszemu pokoleniu okiełzanie tego wszystkiego co nas na co dzień otacza nie przychodzi łatwo.

czytaj więcej »


Opóźnienia w transporcie – zawsze winny kierowca?

16 czerwca 2020

Opóźniony transport? To nie zawsze wina kierowcy. Tym razem m.in. pokażemy, gdzie robione są błędy w obliczaniu czasów przejazdu. Tekst napisał nasz ekspert od spraw związanych z kierowcami – Tomasz Janowski.

czytaj więcej »


Zawieszenie działalności gospodarczej

15 czerwca 2020

Przedsiębiorca, który z jakichś względów zamierza zlikwidować swoją działalność gospodarczą nie musi tego robić, gdyż może skorzystać z przepisów Ustawy Prawo przedsiębiorców[1] przewidujących zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej. Autorem tekstu jest radca prawny Jan Jarzyński z Kancelarii Prawnej Jarzyński&Wspólnicy.

czytaj więcej »


Zmiany w transporcie drogowym

15 maja 2020
Początki dynamicznego rozwoju sektora TSL przypadają na lata 90-te ubiegłego wieku, kiedy zmiana ustroju pozwoliła na powstanie prywatnych firm transportowych. Dzięki nim krajowe towary wyruszyły na zagraniczne rynki, a Polacy mogli wreszcie nabyć upragnione, wcześniej niedostępne zachodnie dobra, także dzięki pracy kierowców. Co zmieniło się przez ostatnie 20 lat w transporcie? Grupa INELO postanowiła przypomnieć, jak wyglądała praca pionierów polskiego transportu międzynarodowego oraz jakie zmiany w technologiach okazały się przełomowe dla tego sektora.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter