Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

Spotkanie prowadził Michael Kuchenbecker z Logistics Alliance Germany. LAG to publiczno-prywatne przedsięwzięcie utworzone przez Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz niemiecką branżę logistyczną, reprezentowaną przez stowarzyszenie finansowania LAF.

Nasi zachodni sąsiedzi przodują na świecie pod kątem rozwoju logistyki, a rozwiązania tam stosowane często mają modelowy charakter, szczególnie dzięki stworzeniu systemu implementacji rozwiązań zgodnych z ideą Industry 4.0 czy Logistics 4.0. Warto skorzystać z okazji do nawiązania kontaktów pozwalających na wymianę poglądów i przedyskutowania możliwości nawiązania owocnej współpracy.

– Niemiecka branża logistyczna może liczyć na wspieranie innowacji dzięki specjalnemu programowi, którego cele sięgają nawet 2040 roku. W przyszłości gospodarka, zarządzanie danymi w łańcuchu dostaw będą jeszcze bardziej oparte na zorganizowanych platformach. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Niemczech ma tego świadomość i wspiera pracę nad ich rozwojem. Nowe technologie mają przyczynić się między innymi, do tego, by transport był bardziej efektywny pod względem kosztowym i ekologiczny – mówiła Birgit Faßbender, zastępca kierownika referatu Transport towarowy i logistyka w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Cyfryzacja portu i transportu morskiego została przedstawiona na przykładzie Portu Hamburg. Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing mówił między innymi o rezerwacji miejsc na wizyty ciężarówek. Ma on zapobiegać tworzeniu tzw. wąskich gardeł i ułatwiać efektywne planowanie wszystkim stronom łańcucha dostaw. Olbrzymią rolę odgrywa w tym regulowanie ruchem w porcie – wizyty ciężarówek są dostosowywane do pojemności terminali. Zatem kierowca pojazdu będący w wyznaczonym w harmonogramie momencie ma niejako zarezerwowane miejsce i można przystąpić do załadunku/rozładunku.

Na temat rozwiązań w logistyce projektów „high&heavy” opowiadał Holger Dechant z UTM Universal Transport. Przedstawił on między innymi ciekawy case związany z transportem lokomotywy pod stadion w Poznaniu, na którym na co dzień grają piłkarze poznańskiego Lecha. Dodajmy, że stanowi ona jeden z ważnych symboli klubu. Przy ostatnich kilometrach kierowcy ciągnika siodłowego towarzyszyli kibice tworząc niemal oprawę meczową. Dzięki sprawnej organizacji przewozu stolica Wielkopolski zyskała nowa atrakcję turystyczną, pod którą wiele osób robi sobie zdjęcia.

Marijo Pesic z Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr (Niemieckie Zrzeszenie Transportu Kombinowanego (Multimodalnego) mówił z kolei o transgranicznych połączeniach a Gerhard Oswald (Gomultimodal) na temat rozwoju kolei. Logistics Innovative Solutions odbyło się przy okazji targów Translogistica.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter