Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

Spotkanie prowadził Michael Kuchenbecker z Logistics Alliance Germany. LAG to publiczno-prywatne przedsięwzięcie utworzone przez Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej oraz niemiecką branżę logistyczną, reprezentowaną przez stowarzyszenie finansowania LAF.

Nasi zachodni sąsiedzi przodują na świecie pod kątem rozwoju logistyki, a rozwiązania tam stosowane często mają modelowy charakter, szczególnie dzięki stworzeniu systemu implementacji rozwiązań zgodnych z ideą Industry 4.0 czy Logistics 4.0. Warto skorzystać z okazji do nawiązania kontaktów pozwalających na wymianę poglądów i przedyskutowania możliwości nawiązania owocnej współpracy.

– Niemiecka branża logistyczna może liczyć na wspieranie innowacji dzięki specjalnemu programowi, którego cele sięgają nawet 2040 roku. W przyszłości gospodarka, zarządzanie danymi w łańcuchu dostaw będą jeszcze bardziej oparte na zorganizowanych platformach. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Niemczech ma tego świadomość i wspiera pracę nad ich rozwojem. Nowe technologie mają przyczynić się między innymi, do tego, by transport był bardziej efektywny pod względem kosztowym i ekologiczny – mówiła Birgit Faßbender, zastępca kierownika referatu Transport towarowy i logistyka w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Cyfryzacja portu i transportu morskiego została przedstawiona na przykładzie Portu Hamburg. Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing mówił między innymi o rezerwacji miejsc na wizyty ciężarówek. Ma on zapobiegać tworzeniu tzw. wąskich gardeł i ułatwiać efektywne planowanie wszystkim stronom łańcucha dostaw. Olbrzymią rolę odgrywa w tym regulowanie ruchem w porcie – wizyty ciężarówek są dostosowywane do pojemności terminali. Zatem kierowca pojazdu będący w wyznaczonym w harmonogramie momencie ma niejako zarezerwowane miejsce i można przystąpić do załadunku/rozładunku.

Na temat rozwiązań w logistyce projektów „high&heavy” opowiadał Holger Dechant z UTM Universal Transport. Przedstawił on między innymi ciekawy case związany z transportem lokomotywy pod stadion w Poznaniu, na którym na co dzień grają piłkarze poznańskiego Lecha. Dodajmy, że stanowi ona jeden z ważnych symboli klubu. Przy ostatnich kilometrach kierowcy ciągnika siodłowego towarzyszyli kibice tworząc niemal oprawę meczową. Dzięki sprawnej organizacji przewozu stolica Wielkopolski zyskała nowa atrakcję turystyczną, pod którą wiele osób robi sobie zdjęcia.

Marijo Pesic z Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr (Niemieckie Zrzeszenie Transportu Kombinowanego (Multimodalnego) mówił z kolei o transgranicznych połączeniach a Gerhard Oswald (Gomultimodal) na temat rozwoju kolei. Logistics Innovative Solutions odbyło się przy okazji targów Translogistica.

Galeria zdjęć

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serbskie opłaty drogowe w post-pay

27 listopada 2019

DKV Euro Service pozwala na rozliczanie przejazdów ciężarówkami po płatnych drogach w Serbii metodą post-pay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu bez przerywania jazdy.

czytaj więcej »


Shell inwestuje w LNG

25 listopada 2019

W Lehre firma Shell zainaugurowała działalność drugiej stacji detalicznej tankowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech. Placówka Shell dla samochodów ciężarowych jest pierwszą publiczną stacją LNG w Dolnej Saksonii i znajduje się przy autostradzie A2 — najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech.

czytaj więcej »


Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Akademia spedytora

4 listopada 2019

Już w listopadzie rusza kolejna Akademia Spedytora – cykl szkoleń i warsztatów prezentujący pracę na stanowisku spedytora i logistyka. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Translogistyca już jutro. Zapraszamy na nasze stoisko

4 listopada 2019

Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki w Warszawie – TransLogistica Poland odbędą się w dniach 5-7.11., zatem początek już jutro. Zapraszamy na stoisko wydawnictwa Eurologistics, które patronuje wydarzeniu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter