Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

Shell planuje wykorzystywać bioLNG jako przystępne cenowo, neutralne pod względem emisji CO2 paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, które będzie sprzyjać dekarbonizacji łańcucha dostaw LNG Shell w Niemczech. W ramach tej inicjatywy firma będzie pozyskiwać biometan z mokrego nawozu oraz odpadów rolniczych i komunalnych, a także rozwijać moce produkcyjne w zakresie skraplania gazu, dystrybucję neutralnego pod względem emisji CO2 paliwa LNG w swojej sieci stacji. Shell będzie również dysponował własną flotą cystern napędzanych LNG.

– Decyzja ta świadczy o tym, że poważnie traktujemy zobowiązanie do realizacji postanowień porozumienia paryskiego oraz swoje globalne ambicje zredukowania śladu węglowego produktów energetycznych sprzedawanych przez Shell o około 20% do roku 2035 i o około połowę do roku 2050. Podczas gdy inni wolą czekać na inne nowe technologie, które mogą zostać wdrożone dopiero za wiele lat, my nie chcemy marnować czasu – powiedział Fabian Ziegler, prezes zarządu niemieckiego oddziału Shell. LNG jest już technologią dojrzałą i dostępną. Shell zamierza współpracować z innymi firmami i organizacjami z sektora publicznego oraz państwowego na wszystkich etapach łańcucha dostaw w celu rozwoju dostaw bioLNG w miarę wzrostu popytu wśród klientów.

Shell uważa zintegrowany, kompleksowy łańcuch dostaw za czynnik zwiększający konkurencyjność z punktu widzenia klientów biznesowych, ponieważ mogą oni oferować własnym klientom atrakcyjniejsze ceny. Zgodnie z programem nowe stacje detaliczne LNG Shell w Niemczech powstaną w najbliższych miesiącach w Recklinghausen, Hermsdorfie, Kirchheim/Teck, Weinsbergu oraz w okolicy Kolonii, a budowa kolejnych będzie zależeć od uzyskanych zezwoleń. Rozpatrywane są obecnie możliwe lokalizacje, w których powstanie zakład skraplania gazu. Firma planuje sprawnie przeprowadzić wymagane oceny i konsultacje publiczne, jak również uzyskać zezwolenia oraz wsparcie ze strony organów regulacyjnych.

[1] * Wartość średnia. Więcej informacji można znaleźć w Uwagach dla redaktorów

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 pojazdy dla CSE Transport Poland

20 lutego 2020

Na początku roku, firma CSE Transport Poland Sp. z o.o. odebrała od DBK Rental 12 zestawów pojazdów DAF XF 480 FAR z zabudową przestrzenną wraz z przyczepami. Realizacja obejmowała 24 pojazdy użytkowe, dostarczone w ofercie wynajmu długokomfortowego na 36 m-cy. Do pojazdów wykonana została zabudowa w postaci ciężkiego zestawu przestrzennego o kubaturze 120 m3, z podestem przejazdowym oraz podnoszonym dachem.

czytaj więcej »


Conti do naczep

18 lutego 2020

Continental wprowadza nową oponę do naczep, przeznaczoną do jazdy zimą. Conti Hybrid HT3 WR jest dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5. Na ścianie bocznej opony znajduje się symbol płatka śniegu i trzech szczytów górskich (3PMSF). Opony z tym certyfikatem muszą zdać standardowy test praktyczny, określony w regulaminie 117 ONZ i wykazać przydatność do stosowania na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji. 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake), tzw. „symbol alpejski” wskazuje, że opona przeszła testy według norm potwierdzających osiągi w warunkach zimowych. 

czytaj więcej »


ELVIS wiecznie żywy?

17 lutego 2020

Nie, Presley nie zmartwychwstał. Za to Die Europäischer Ladungsverbund Internationaler Spediteure (ELVIS) otwiera platformę ładunków częściowych dla przewoźników zagranicznych. Przewoźnicy z innych krajów mogą wprowadzać do systemu ELVIS ładunki częściowe dla odbiorców w Niemczech – bez przynależności do zrzeszenia i opłat stałych. Towary są dostarczane przez sprawdzone spedycje partnerskie. Wspólna platforma oferuje informacje o statusie przesyłki oraz jej śledzenie z dowodem dostawy online.

czytaj więcej »


Jak znaleźć ładunki na chłodnie?

13 lutego 2020
Gdy kończy się sezon na chłodnie, firmom transportowym o tej specjalizacji zazwyczaj praca pali się w rękach. Jak znaleźć ładunki, których wtedy na rynku jak na lekarstwo? Stojące samochody to przecież rosnące koszty i brak zysku – istny koszmar! Jak się jednak okazuje są firmy, które potrafią poradzić sobie z takim problemem.

czytaj więcej »


Detaliści stawiają na gaz

4 lutego 2020

Spółki Lidl, IVECO, LC3 oraz Edison wprowadzają pierwsze zasilane biometanem pojazdy we włoskiej flocie sieci sprzedaży detalicznej.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter