Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

Shell planuje wykorzystywać bioLNG jako przystępne cenowo, neutralne pod względem emisji CO2 paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, które będzie sprzyjać dekarbonizacji łańcucha dostaw LNG Shell w Niemczech. W ramach tej inicjatywy firma będzie pozyskiwać biometan z mokrego nawozu oraz odpadów rolniczych i komunalnych, a także rozwijać moce produkcyjne w zakresie skraplania gazu, dystrybucję neutralnego pod względem emisji CO2 paliwa LNG w swojej sieci stacji. Shell będzie również dysponował własną flotą cystern napędzanych LNG.

– Decyzja ta świadczy o tym, że poważnie traktujemy zobowiązanie do realizacji postanowień porozumienia paryskiego oraz swoje globalne ambicje zredukowania śladu węglowego produktów energetycznych sprzedawanych przez Shell o około 20% do roku 2035 i o około połowę do roku 2050. Podczas gdy inni wolą czekać na inne nowe technologie, które mogą zostać wdrożone dopiero za wiele lat, my nie chcemy marnować czasu – powiedział Fabian Ziegler, prezes zarządu niemieckiego oddziału Shell. LNG jest już technologią dojrzałą i dostępną. Shell zamierza współpracować z innymi firmami i organizacjami z sektora publicznego oraz państwowego na wszystkich etapach łańcucha dostaw w celu rozwoju dostaw bioLNG w miarę wzrostu popytu wśród klientów.

Shell uważa zintegrowany, kompleksowy łańcuch dostaw za czynnik zwiększający konkurencyjność z punktu widzenia klientów biznesowych, ponieważ mogą oni oferować własnym klientom atrakcyjniejsze ceny. Zgodnie z programem nowe stacje detaliczne LNG Shell w Niemczech powstaną w najbliższych miesiącach w Recklinghausen, Hermsdorfie, Kirchheim/Teck, Weinsbergu oraz w okolicy Kolonii, a budowa kolejnych będzie zależeć od uzyskanych zezwoleń. Rozpatrywane są obecnie możliwe lokalizacje, w których powstanie zakład skraplania gazu. Firma planuje sprawnie przeprowadzić wymagane oceny i konsultacje publiczne, jak również uzyskać zezwolenia oraz wsparcie ze strony organów regulacyjnych.

[1] * Wartość średnia. Więcej informacji można znaleźć w Uwagach dla redaktorów

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 września 2020

Grupa Transporeon poszerza swoją ofertę o cyfrowe audytowanie faktur za transport, dzięki przejęciu ControlPay. W rezultacie firma może zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę zleceń transportowych – począwszy od ich pozyskiwania aż po zautomatyzowane rozliczenie i analizę płatności. Przedsiębiorstwo rozwija też swoją działalność w Europie Wschodniej – niedawno otworzył swoje pierwsze biuro na Ukrainie.

czytaj więcej »


Elektryczna autostrada

31 sierpnia 2020

Pierwsza niemiecka zelektryfikowana droga, znajdująca się w pobliżu Frankfurtu, została oddana do użytku na początku lipca br. Sieć trakcyjna w pełni współdziała z pięcioma hybrydowymi pojazdami Scania R 450 wyposażonymi w pantografy. Ostatni z pięciu pojazdów objętych projektem został niedawno dostarczony do firmy Knauf – niemieckiego producenta materiałów budowlanych.

czytaj więcej »


Tanie stacje

27 sierpnia 2020

DKV powiększa sieć stacji o kolejne punkty lokalnych marek, na których cena liczona jest na bazie stawek hurtowych. Od początku sierpnia należą do niej wszystkie stacje Moya, a także  nowi operatorzy, jak: Generon, Neo, Hawa, Petrodom, E100, Faraon czy ICF Paliwa. Stawki za paliwo są tu średnio 35 gr niższe. Aktualnie w sieci z tzw. „cenami z listy” jest już 599 stacji. Wkrótce dojdzie kilkadziesiąt nowych.

czytaj więcej »


Załadunkowe case study

25 sierpnia 2020
Problemy z załadunkiem na rampach są dobrze znane zarówno kierowcom, jak i przewoźnikom. Zwykle dotyczą długich kolejek do ramp lub ich wysokości niedostosowanej do różnych typów pojazdów. Kosztują czas, pieniądze i dostarczają wiele niepotrzebnego stresu. A udałoby się ich uniknąć, korzystając z mobilnej platformy z regulowaną automatycznie wysokością. Dzięki niej, załadunek może być prowadzony bez wykorzystania rampy, w dowolnym miejscu oraz czasie, np. za pomocą wózka widłowego. Takie rozwiązanie firmie Hydro Building Systems, globalnemu dostawcy aluminium, zaproponowali konstruktorzy Krause.

czytaj więcej »


Zmiana na S5

24 sierpnia 2020

Nastąpiła istotna zmiana organizacji ruchu na S5, na węźle drogowym Świecie Północ w miejscowości Morsk. Budimex będący generalnym wykonawcą budowy odcinka drogi ekspresowej S5 od Dworzyska do Nowych Marz zamknął łącznice wjazdowe i wyjazdowe ze Świecia w kierunku Bydgoszczy i Gdańska.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter