Innowacje w transporcie cementu

5 września 2017

Lafarge w Polsce w związku z realizacją strategii odróżniania się i upraszczania biznesu sprzedaje spółkę transportową Lafarge Transport. Producent jednocześnie zmienia model biznesowy zarządzania transportem cementu na model floty dedykowanej.To innowacyjne w branży cementu podejście do zarządzania transportem. Firma realizuje strategiczny projekt IVO – indywidualnej wartości dla dostawców. W związku z tym wprowadza nowy model biznesowy zarządzania swoim transportem – model floty dedykowanej, który znacząco zmienia otoczenie biznesowe dostawców. Przewoźnik otrzymuje stałą, miesięczną opłatę za samochód oraz zwrot kosztów paliwa, w zależności od pokonanego dystansu. Jego pojazdy są przeznaczone na wyłączność Lafarge. Proces planowania wszystkich dostaw pozostaje w dalszym ciągu scentralizowany i w całości zarządzany przez dział Logistyki firmy. Lafarge jest także w końcowej fazie wdrażania nowego systemu Quintiq TMS (Transport Management System), który wspomaga planowanie, monitoring i rozliczanie procesów transportowych.

– W naszej branży takie działania to nowatorskie podejście, pierwsze tak znaczące zmiany w transporcie cementu od lat. Nowa strategia gwarantuje nam pełną dostępność przeznaczonych dla nas samochodów w trakcie trwania kontraktu oraz zabezpiecza przed niekontrolowanym wzrostem cen rynkowych. Zyskujemy także większą elastyczność związaną z flotą przewozową i unikamy kosztów wynikających z inwestycji w środki transportu i na infrastrukturę niezbędną do poprawnego funkcjonowania wszystkich działań transportowych – skomentował Leszek Szelerski, dyrektor Łańcucha Dostaw Lafarge w Polsce.

Lafarge w Polsce sprzedało spółkę Lafarge Transport zewnętrznemu inwestorowi – firmie Euro-Pegaz. Posiada ona szerokie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami m.in. P&G, Mars, Unilever, Wrigley, Coty, KraftHeinz. Długoterminową perspektywę współpracy pomiędzy firmami zapewnia podpisanie pięcioletniego kontraktu transportowego.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ekonomiczne opony do aut ciężarowych

9 listopada 2017

Marka Dayton wprowadza dwa nowe produkty do portfolio ekonomicznego segmentu opon ciężarowych. Są to D550S na oś kierowaną oraz D650D na oś napędową do średniej wielkości ciężarówek.

czytaj więcej »


Stawiają na LNG

7 listopada 2017

Grupa Jost podpisuje umowę na 500 samochodów ciężarowych IVECO Stralis NP (Natural Power) z zamiarem konwersji 35% swojego parku pojazdów na LNG do 2020 roku. Jedna z największych europejskich firm przewozowo-logistycznych złożyła duże zamówienie na samochody ciężarowe zasilane gazem ziemnym, stawiając na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywę dla oleju napędowego.

czytaj więcej »


Zasady ekojazdy

7 listopada 2017

Kierowca samochodu ciężarowego, który stosuje się do zasad ekonomicznej jazdy, może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20 proc, a trwałość podzespołów wydłużyć o kilka lat. Jak wprowadzić w życie zasady ekojazdy?

czytaj więcej »


Stacja AVIA w Mińsku Mazowieckim

7 listopada 2017

Otwarto 8. z kolei w Polsce stację paliw pod marką AVIA. Obiekt został uruchomiony w Mińsku Mazowieckim, przy ul. Sosnkowskiego 83.

czytaj więcej »


Nowa opona dla lekkich naczep typu mega

6 listopada 2017

Goodyear we współpracy z firmą Berger, producentem lekkich naczep, opracował nową oponę, która maksymalizuje ładowność użytkową naczep. Posiadająca 10-tonowową nośność osiową i niską średnicę toczenia opona Goodyear Fuelmax T 435/50R19.5 HL 164K została zaprojektowana, by zwiększać efektywność dużych naczep z osiami typu tandem. Zaletą dla operatorów posiadających zestawy czteroosiowe jest możliwość skorzystania z obniżonego podatku drogowego w krajach takich jak Niemcy i Szwajcaria, gdzie za tego typu zestawy płaci się niższą opłatę niż za składy pięcioosiowe.

czytaj więcej »


Newsletter