Franzosini zamawia naczepy przystosowane do załadunku kolejowego

29 grudnia 2017

Szwajcarska firma spedycyjna SA Luciano Franzosini, z siedzibą w Chiasso, kanton Tessyn, stawia na nowe naczepy kolejowe Kögel Cargo Rail. Założona w 1929 roku, dziś realizuje już ponad 70 000 przewozów rocznie. Zalicza się tym samym do najważniejszych spedytorów w kantonie Tessyn i 50 największych przedsiębiorstw z tej branży w Szwajcarii. Wraz z zakupem nowych naczep firmy Kögel z możliwością załadunku kolejowego firma Franzosini nie tylko odświeża swoją flotę, ale też znacznie przyczynia się do ochrony środowiska. Dzięki połączeniu dwóch rodzajów transportu — drogowego i kolejowego — firma spedycyjna zręcznie wykorzystuje zalety ekologiczne i ekonomiczne obu systemów i tworzy cenną synergię dla swoich klientów.Ramy w nadwoziach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie do chwytaków, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że naczepy Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy załadunku kolejowym, jednocześnie są przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h. Oczywiście, naczepy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu pasów zintegrowanych z plandeką dachową, luźno zwisające pasy transportowe należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia pasów o ładunek.

Indywidualne wyposażenie dla firmy Franzosini

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Franzosini zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Mechaniczno-hydrauliczny podnoszony dach zwiększa boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów. Dzięki temu załadunek i rozładunek są jeszcze łatwiejsze. Nad wspornikiem końcowym ramy przymocowany jest najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji zastosowano ocynkowaną płytę stalową o grubości 2 mm i wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące lepszą ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków umiejscowione na końcu ramy. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują gaśnicę, skrzynkę narzędziową, licznik kilometrów, urządzenie do podnoszenia osi i wiele innych. W naczepach Kögel Cargo Rail całą ramę pojazdu chroni przed korozją technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta następnie warstwą lakieru UV.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce – premiera książki dla firm transportowych i spedytorów

11 kwietnia 2018

Międzynarodowi przewoźnicy drogowi i spedytorzy zastanawiający się nad tym jak rozwiązać bieżące problemy związane z codzienną działalnością i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość mają szansę zdobycia wielu (bez)cennych informacji. Kilka dni temu na rynku pojawiła się książka „Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce” pod redakcją prof. dr hab. Zdzisława Kordela i prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego. Poruszana tematyka jest niezwykle ważna, a dotychczas nie doczekała się tak fachowej publikacji. 

czytaj więcej »


Od garażu do…

10 kwietnia 2018

Rok temu uruchomiono cyfrową platformę frachtową Saloodo!. – Wiele startupów opowiada historie o tym, jak zaczynali w garażu. W przypadku Saloodo! wyglądało to nieco inaczej – nasze pierwsze biuro znajdowało się nad garażem, wspomina Elaine Tan, mrugając okiem. Chief Technology Officer jest w Saloodo! od początku i nadzorowała uruchomienie cyfrowej platformy frachtowej rok temu.

czytaj więcej »


Dachser będzie testował elektryczną ciężarówkę

4 kwietnia 2018

Dachser wkrótce rozpocznie testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu eActros, wyprodukowanego przez Mercedes-Benz. Dachser jest jedną z pierwszych firm, do której trafi innowacyjny model ciężarówki. Operator będzie testował eActrosa przez 12 miesięcy.

czytaj więcej »


UTA a EETS

4 kwietnia 2018

Nowy model UTA One – interoperacyjne rozwiązanie do opłat drogowych firmy UTA umożliwia pobieranie opłat drogowych we wszystkich uczestniczących w systemie państwach UE. 

czytaj więcej »


Życzenia Wielkanocne

30 marca 2018

Życzenia świąteczne dla Czytelników Truck&Business Polska. 

czytaj więcej »


Newsletter