Franzosini zamawia naczepy przystosowane do załadunku kolejowego

29 grudnia 2017

Szwajcarska firma spedycyjna SA Luciano Franzosini, z siedzibą w Chiasso, kanton Tessyn, stawia na nowe naczepy kolejowe Kögel Cargo Rail. Założona w 1929 roku, dziś realizuje już ponad 70 000 przewozów rocznie. Zalicza się tym samym do najważniejszych spedytorów w kantonie Tessyn i 50 największych przedsiębiorstw z tej branży w Szwajcarii. Wraz z zakupem nowych naczep firmy Kögel z możliwością załadunku kolejowego firma Franzosini nie tylko odświeża swoją flotę, ale też znacznie przyczynia się do ochrony środowiska. Dzięki połączeniu dwóch rodzajów transportu — drogowego i kolejowego — firma spedycyjna zręcznie wykorzystuje zalety ekologiczne i ekonomiczne obu systemów i tworzy cenną synergię dla swoich klientów.Ramy w nadwoziach przystosowanych do transportu multimodalnego zostały dodatkowo wzmocnione. Zintegrowane w ramie krawędzie do chwytaków, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że naczepy Cargo Rail idealnie sprawdzają się przy załadunku kolejowym, jednocześnie są przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, d, e, f, g i h. Oczywiście, naczepy są certyfikowane zgodnie z normą DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu pasów zintegrowanych z plandeką dachową, luźno zwisające pasy transportowe należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia pasów o ładunek.

Indywidualne wyposażenie dla firmy Franzosini

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Franzosini zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Mechaniczno-hydrauliczny podnoszony dach zwiększa boczną i tylną wysokość załadunkową do ponad trzech metrów. Dzięki temu załadunek i rozładunek są jeszcze łatwiejsze. Nad wspornikiem końcowym ramy przymocowany jest najazd z blachy ryflowanej o długości 720 mm. W celu zapewnienia ochrony wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami w codziennej eksploatacji zastosowano ocynkowaną płytę stalową o grubości 2 mm i wysokości 2500 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące lepszą ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków umiejscowione na końcu ramy. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują gaśnicę, skrzynkę narzędziową, licznik kilometrów, urządzenie do podnoszenia osi i wiele innych. W naczepach Kögel Cargo Rail całą ramę pojazdu chroni przed korozją technologia nanoceramiczna oraz powłoka KTL pokryta następnie warstwą lakieru UV.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Dokąd jeżdżą Polscy kierowcy ciężarówek i na co powinni uważać?

24 września 2018

Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z  najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców. Czy pamiętają o ważnych regulacjach i przepisach obowiązujących za granicą? Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

czytaj więcej »


Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

czytaj więcej »


Nowi nadawcy na Kongresie Transportowym

14 września 2018

Pekabex i Pepco to kolejne firmy, które dołączyły do grona nadawców transportu uczestniczących w Kongresie Transportowym. Z ich przedstawicielami będzie można porozmawiać już 18.10. w warszawskim hotelu Airport Novotel.

czytaj więcej »


Sukces to praca zespołowa

12 września 2018

Cyfryzacja jest jedną z sił napędowych szybkich zmian w sektorze mobilności. Tym, co nie zmienia się równie szybko, jest liczba kobiet pracujących w branży. Martyna Abendrot – dyrektor zarządzająca biura PTV Group w Polsce odpowiada za rozwój firmy na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich. Mając duże doświadczenie w dziedzinie infrastruktury i inżynierii transportu dołączyła do PTV w sierpniu 2017, jako Country Director Traffic Software. W wywiadzie mówi o różnorodności, przywództwie i tym, co oznacza dla niej sukces. Oto pierwsza część rozmowy.

czytaj więcej »


Grupa Transporeon z TIM Consult

12 września 2018

Grupa Transporeon połączyła się z TIM Consult, międzynarodową firmą consultingową działającą w logistyce. Umożliwi to zaoferowanie platformy dla inteligentnej logistyki transportu, multimodalnych zamówień na przewozy oraz doradztwa biznesowego.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter