ELVIS wiecznie żywy?

17 lutego 2020

Nie, Presley nie zmartwychwstał. Za to Die Europäischer Ladungsverbund Internationaler Spediteure (ELVIS) otwiera platformę ładunków częściowych dla przewoźników zagranicznych. Przewoźnicy z innych krajów mogą wprowadzać do systemu ELVIS ładunki częściowe dla odbiorców w Niemczech – bez przynależności do zrzeszenia i opłat stałych. Towary są dostarczane przez sprawdzone spedycje partnerskie. Wspólna platforma oferuje informacje o statusie przesyłki oraz jej śledzenie z dowodem dostawy online.

– Zagraniczni przewoźnicy zyskują czas, bo skracają się przejeżdżane dystanse. Dodatkową korzyścią jest rozwiązanie problemu z kabotażem. Z drugiej strony optymalizujemy wykorzystanie taboru oraz osiągamy dodatkowe obroty”, mówi Jochen Eschborn z zarządu ELVIS AG.

Przewoźnicy zagraniczni regularnie transportującym ładunki częściowe do Niemiec i dostarczający je własnymi pojazdami do odbiorców ponoszą wysokie koszty myta. Dodatkową kwestią jest długi czas realizacji takich zleceń. Problemy sprawia również kwestia kabotażu. Przedsiębiorstwom z Unii Europejskiej bezpośrednio po transporcie transgranicznym wolno wykonać danym pojazdem do trzech transportów kabotażowych. Te muszą zostać ukończone w ciągu siedmiu dni po ostatnim rozładunku. Za naruszenie tej zasady grozi kara do 20 000 euro. ELVIS TransLoadGate otwiera przed zagranicznymi przewoźnikami możliwość realizacji transportu towarów dłużycowych do 6,5 m oraz opakowań do długości 4,5 metra i wadze do dwóch ton. Przesyłki obsługiwane są w centralnie położonym hubie w Knüllwand. Tam towary są przeładowywane i następnie dostarczane przez partnerów firmy ELVIS. Warunkiem jest umieszczenie ładunków częściowych na paletach do dominującego w hubie rozładunku bocznego.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serwisy są otwarte

31 marca 2020

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów. Samochody Mercedes-Benz Vans pozostają na służbie w sektorze prywatnym i publicznym.

czytaj więcej »


Nowe pojazdy Tesco

30 marca 2020

Tesco powiększyła swoją flotę pojazdów dostawczych w Wielkiej Brytanii o 52 nowe samochody z zasilanymi falownikiem, w pełni elektrycznymi agregatami chłodniczymi E-200 firmy Thermo King.

czytaj więcej »


Niewidzialni bohaterowie nie mogą zostać w domu

25 marca 2020

W walce z rozprzestrzenianiem się Covid-19 obok lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, czy diagnostów, walczą także pracownicy transportu, logistyki i produkcji.

czytaj więcej »


Master w Sokołowie

19 marca 2020

Kilkadziesiąt pojazdów dostawczych Renault Master zasiliło flotę dystrybucyjną firmy Sokołów. Zakup jest finansowany przez usługę wynajmu długoterminowego w DBK Rental.

czytaj więcej »


Wskazówki dla branży TSL

17 marca 2020

Oto zalecenia dla branży TSL przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym, opracowane na potrzeby przewoźników przez Log24.pl i portal Prawnicytransportu.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter