Elektryczna ciężarówka we flocie Dachsera

31 maja 2019

Elektryczna, 18-tonowa ciężarówka Mercedes-Benz eActros będzie jeździła we flocie Dachsera, obsługując dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału Dachser w pobliskim Kornwestheim.

Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery. – Będziemy używać wozu eActros do transportowania towarów zarówno bezpośrednio do klientów, jak i do mikrohubu w dzielnicy Heslach w Stuttgarcie. Stamtąd dostawy na ostatniej mili odbywają się za pomocą rowerów cargo – wyjaśnia Markus Maurer, zarządzający oddziałem Dachser w Kornwestheim.

Ciężarówka eActros ma ładowność od 4 do 5 ton i może pomieścić 18 palet. Mając zasięg 200 km, nadaje się idealnie do realizowania codziennych przewozów drobnicowych w centrum Stuttgartu i wokół niego. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh ładują się w ciągu 2 godzin przy mocy prądu 150 kW. Wydajność pojazdu jest porównywalna z konwencjonalną ciężarówką. Według Mercedes-Benz Trucks produkcja pojazdu na dużą skalę ma się rozpocząć w 2021 r.

Operator realizuje w Stuttgarcie dostawy pojazdami z napędem alternatywnym w ramach innowacyjnej koncepcji logistyki miejskiej „DACHSER Emission-Free Delivery”. Przeprowadzając tam testy, Dachser gromadzi dane i doświadczenie potrzebne do określenia optymalnego zestawu pojazdów do zrównoważonych transportów przesyłek drobnicowych na terenie centrów miast. Firma planuje wdrożyć podobny model dostaw również w innych europejskich aglomeracjach. Testy eko-dostaw trwają obecnie także m.in. w Paryżu, Maladze, Berlinie, Fryburgu, Karlsruhe i Kolonii. Proekologiczne aktywności Dachser nie pozostają bez echa. W grudniu 2018 r. operator wygrał ogólnokrajowy konkurs na zrównoważoną logistykę miejską w Niemczech, zorganizowany przez Federalne Ministerstwo Środowiska i Niemiecką Agencję Środowiska.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Nowy importer ciągników siodłowych

18 czerwca 2019

Ósma duża marka wchodzi na polską arenę sprzedaży ciągników siodłowych. Jedynym dystrybutorem Ford Trucks w Polsce, odpowiedzialnym zarówno za sprzedaż i serwis jest Q-Service Truck.

czytaj więcej »


Naczepomania 2019

6 czerwca 2019

Przedstawiamy godzinowy scenariusz Naczepomanii. Impreza odbędzie się w najbliższą sobotę, 8.06. w Atlas Arenie w Łodzi. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska. Wstęp wolny.

czytaj więcej »


Truck Forum 2019 alfabetycznie

4 czerwca 2019

Alfabet zna każdy, niektórzy nawet w kilku wersjach językowych. Postanowiliśmy stworzyć swój własny, na okazję zrelacjonowania Truck Forum 2019. Działo się wiele, oj bardzo wiele, stąd kilka liter ma „zwiększoną obstawę”.

czytaj więcej »


Continental współpracuje z firmą PEMA

30 maja 2019

Continental nawiązał współpracę z firmą PEMA, w aspekcie w cyfryzacji zarządzania ogumieniem we flocie obejmującej ponad 18 000 pojazdów. System CESAR pozwala spółce skrócić czas przestojów pojazdów z powodu awarii oraz wpływa na maksymalne wydłużenie żywotności opon.

czytaj więcej »


Czekamy na dopłaty

23 maja 2019

Zdaniem 60% firm największą barierą rozwoju elektromobilności w Polsce jest brak dotacji na zakup elektrycznych. Z rozwiązań ujętych w projekcie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zamierza skorzystać połowa badanych podmiotów – 44% kupując pojazdy na prąd.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter