Ekologiczne plany Schenkera

27 listopada 2018

DB Schenker zobowiązał się zaostrzyć cel redukcji emisji dwutlenku węgla w pojazdach o wadze powyżej 7,5 tony.

– Doprowadzenie do transformacji strukturalnej w przemyśle motoryzacyjnym i dostępność alternatywnych technologii napędowych w transporcie towarowym sprawi, że ambitne cele redukcji emisji dwutlenku węgla dla pojazdów o 20 procent do 2025 roku i 35 procent do 2030 roku są absolutnie wykonalne – stwierdził Jochen Thewes, CEO DB Schenker.

Dołączając do globalnej inicjatywy EV 100, firma DB Schenker zdecydowała się na stopniowe przekształcenie swojej floty samochodów dystrybucyjnych na elektromobilną. Celem jest wyposażenie do 2030 roku wszystkich pojazdów o wadze do 3,5 tony w napędy elektryczne lub ogniwa paliwowe. Do tego czasu połowa pojazdów o masie od 3,5 do 7,5 tony także będzie zasilana elektrycznie. Już dziś DB Schenker wykorzystuje elektryczną flotę w Austrii, Włoszech i Norwegii, a także elektryczne rowery ładunkowe w kilkunastu miastach Europy. Ponadto w ramach pilotażowego projektu w Niemczech wspólnie z MAN i Uniwersytetem Fresenius testowana jest obecnie skuteczność sterowanych cyfrowo zintegrowanych konwojów ciężarówek jeżdżących w kolumnie, (tzw. platooning”). Wraz ze szwedzkim startupem Einride niedawno wprowadzono do użytku komercyjnego pierwszą na świecie w pełni autonomiczną ciężarówkę.

 

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Rok 2018 na budowie polskich dróg szybkiego ruchu

15 stycznia 2019

W mijającym roku oddanych do użytku zostało 275,1 km dróg ekspresowych. Uwzględniając w łącznej kalkulacji inwestycji – wcześniejsze niż zakładano zakończenie prac na niektórych odcinkach – zabraknie wykonania 72 km dróg szybkiego ruchu. Tegoroczne plany udało się zrealizować tylko częściowo.

czytaj więcej »


Najważniejsze zmiany w taryfikatorze dla polskich przewoźników

11 stycznia 2019

Miniony rok upłynął pod znakiem nowych regulacji w polskim prawie drogowym. Nowości uwzględniają między innymi wysokie kary, ale także możliwość utraty licencji czy przepisy dotyczące pracy w godzinach nocnych. Nie wszystkie zapisy są jasne i jednoznaczne dla kierowców oraz przedsiębiorców. Na co warto zwrócić uwagę? Eksperci podsumowują i komentują najważniejsze zmiany dla polskiego transportu.

czytaj więcej »


Ile zapłacić kierowcom?

9 stycznia 2019

Od 5 do 8,5 tysiąca zł na rękę – tyle może zarobić kierowca ciężarówki w polskim przedsiębiorstwie transportowym. Jak to możliwe, skoro będzie zatrudniony na najniższą krajową, która w 2019 roku wyniesie 2250 zł brutto miesięcznie? Na wynagrodzenie truckera składa się jeszcze wiele innych elementów wynikających ze specyfiki zawodu. Na co warto zwracają uwagę kierowcy oraz co może przynieść przyszłość, podpowiadają eksperci Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


Zimowe wyposażenie ciężarówki w pigułce

7 stycznia 2019

Zima to wymagający czas dla branży transportowej. O tej porze roku na drodze liczą się nie tylko umiejętności kierowców, ale też odpowiednie wyposażenie pojazdów. Opony zimowe, łańcuchy, łopata czy worek z piaskiem zwiększają ich szanse w starciu ze śniegiem i oblodzeniem. A stawka jest wysoka, bo jest nią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchy drogowego. Z tego względu zimowe wyposażenie ciężarówki jest w wielu krajach regulowane przez prawo. Continental zebrał najważniejsze europejskie przepisy, które należy wziąć pod uwagę, planując międzynarodową trasę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter