Ekologiczne plany Schenkera

27 listopada 2018

DB Schenker zobowiązał się zaostrzyć cel redukcji emisji dwutlenku węgla w pojazdach o wadze powyżej 7,5 tony.

– Doprowadzenie do transformacji strukturalnej w przemyśle motoryzacyjnym i dostępność alternatywnych technologii napędowych w transporcie towarowym sprawi, że ambitne cele redukcji emisji dwutlenku węgla dla pojazdów o 20 procent do 2025 roku i 35 procent do 2030 roku są absolutnie wykonalne – stwierdził Jochen Thewes, CEO DB Schenker.

Dołączając do globalnej inicjatywy EV 100, firma DB Schenker zdecydowała się na stopniowe przekształcenie swojej floty samochodów dystrybucyjnych na elektromobilną. Celem jest wyposażenie do 2030 roku wszystkich pojazdów o wadze do 3,5 tony w napędy elektryczne lub ogniwa paliwowe. Do tego czasu połowa pojazdów o masie od 3,5 do 7,5 tony także będzie zasilana elektrycznie. Już dziś DB Schenker wykorzystuje elektryczną flotę w Austrii, Włoszech i Norwegii, a także elektryczne rowery ładunkowe w kilkunastu miastach Europy. Ponadto w ramach pilotażowego projektu w Niemczech wspólnie z MAN i Uniwersytetem Fresenius testowana jest obecnie skuteczność sterowanych cyfrowo zintegrowanych konwojów ciężarówek jeżdżących w kolumnie, (tzw. platooning”). Wraz ze szwedzkim startupem Einride niedawno wprowadzono do użytku komercyjnego pierwszą na świecie w pełni autonomiczną ciężarówkę.

 

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Zimowe paliwa Lotos

13 grudnia 2018

Do końca lutego na stacjach Lotos jest dostępny zimowy olej napędowy, w pierwszej połowie grudnia zostanie wprowadzony do sprzedaży arktyczny olej napędowy.

czytaj więcej »


Zmiany strukturalne

11 grudnia 2018

Zmianie uległa struktura Profiki Broker. Przedsiębiorstwo w strukturze grupy wydzieliło trzy podmioty. Profika Expert jest odpowiedzialna za likwidację szkód, Profika Pomoc to wynajem ciągników i naczep oraz holowanie a Profika Broker – ubezpieczenia.

czytaj więcej »


500 pojazdów w Batimie

11 grudnia 2018

Na tabor firmy Batim składają się różne marki, w tym Mercedesy, których 10 niedawno dołączyło do floty. Jeden z zakupionych w tym roku Actrosów 1845 LS okazał się 500. we flocie przewoźnika.

czytaj więcej »


Od ciągnika do Bentleya

11 grudnia 2018

W ostatnich latach branża motoryzacyjna aktywnie się rozwija. Producenci samochodów zwiększają produkcję, wzrasta wielkość importu i eksportu, rozszerza się sieć dystrybucji. Analogicznie podnoszą się również wskaźniki zapotrzebowania na usługi transportowo-logistyczne w danym segmencie rynku.

czytaj więcej »


Rozwój Everoad w Polsce

10 grudnia 2018

Średni czas płatności w sektorze transportu drogowego w Europie wynosi około 50 dni, Everoad zapewnia firmom transportowym płatności w ciągu 72 godzin od chwili otrzymania faktury za wykonaną usługę.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter