Detaliści stawiają na gaz

4 lutego 2020

Spółki Lidl, IVECO, LC3 oraz Edison wprowadzają pierwsze zasilane biometanem pojazdy we włoskiej flocie sieci sprzedaży detalicznej.

W centrum logistycznym w Somaglii (Lombardia) zaprezentowano nową ekologiczną flotę spółki Lidl, która to flota ma zaopatrywać punkty sprzedaży w północnych Włoszech. Dzięki biometanowi poziom emisji CO2 jest niższy o 95%, a zasoby są wykorzystywane w obiegu zamkniętym. Przedsięwzięcie jest wynikiem współpracy sieci ze spółkami IVECO, LC3 Trasporti oraz Edison. To pierwsze takie wydarzenie we włoskim sektorze handlu detalicznego i hurtowego.

— Naszym celem długofalowym jest stopniowe przechodzenie z transportu wykorzystującego głównie paliwa kopalne na paliwa alternatywne o obniżonej emisji CO2, takich jak biometan i skroplony gaz ziemny (LNG), wykorzystywane już w dużej flocie pojazdów. Działania spółki Lidl na rzecz bardziej zrównoważonej logistyki rozpoczęły się w 2015 r., kiedy wprowadziliśmy pierwsze ciężarówki napędzane LNG. Od tego czasu osiągnęliśmy bardzo pozytywne wyniki: mimo, że stale rozszerzaliśmy naszą działalność i otwieraliśmy średnio 40 nowych punktów sprzedaży rocznie, udało nam się zmniejszyć emisje CO2 o 5,2%, co oznacza uniknięcie emisji 620 000 ton – powiedział Pietro Rocchi, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i logistyki w spółce Lidl Italia.

— Pojazdy zasilane gazem ziemnym (w stanie gazowym i w stanie skroplonym) są jedyną konkretną i najbardziej dostępną alternatywą zapewniającą zrównoważony transport. Biometan umożliwia niemal całkowite wyeliminowanie emisji CO2, tworząc swoiste koło samowystarczalności gospodarczej i ekologicznej. Świat zmienia się, i to szybko, a przyszłość z pewnością doprowadzi do wprowadzenia nowych technologii. Jednakże droga do osiągnięcia tych samych warunków pod względem poziomu dopuszczalnego obciążenia, zasięgu, okresu między tankowaniami oraz infrastruktury jest długa. Dlatego naszym zdaniem jedynym obecnie istniejącym rozwiązaniem, które jest zarówno łatwo dostępne, jak i ekonomicznie zrównoważone, jest biometan we wszystkich postaciach (CNG, LNG) – powiedział Alessandro Oitana, kierownik linii biznesowej pojazdów średnich i ciężkich w IVECO.”.

— Wyłącznie dzięki pierwszym pojazdom wprowadzonym przez IVECO w 2013 r., autom napędzanym LNG oraz świadomości problemów ochrony środowiska wykazywanej przez Lidla, LC3 było w stanie opracowywać własną nową metodę organizowania transportu. Obecnie udało nam się osiągnąć inny ważny etap: wybór samochodów ciężarowych napędzanych biometanem. Nadal pozostaje wiele do zrobienia w kontekście systemów produkcji biometanu, magazynowania, skraplania i szeroko rozpowszechnionych systemów dystrybucji – to opinia Mario Ambrogiego, dyrektora wykonawczego LC3 Trasporti.

Pięć pojazdów napędzanych biometanem będzie obsługiwać rejony wokół centrum logistycznego w Somaglii, jednej z dziesięciu platform logistycznych spółki Lidl zlokalizowanych na terenie Włoch.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

24 pojazdy dla CSE Transport Poland

20 lutego 2020

Na początku roku, firma CSE Transport Poland Sp. z o.o. odebrała od DBK Rental 12 zestawów pojazdów DAF XF 480 FAR z zabudową przestrzenną wraz z przyczepami. Realizacja obejmowała 24 pojazdy użytkowe, dostarczone w ofercie wynajmu długokomfortowego na 36 m-cy. Do pojazdów wykonana została zabudowa w postaci ciężkiego zestawu przestrzennego o kubaturze 120 m3, z podestem przejazdowym oraz podnoszonym dachem.

czytaj więcej »


Conti do naczep

18 lutego 2020

Continental wprowadza nową oponę do naczep, przeznaczoną do jazdy zimą. Conti Hybrid HT3 WR jest dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5. Na ścianie bocznej opony znajduje się symbol płatka śniegu i trzech szczytów górskich (3PMSF). Opony z tym certyfikatem muszą zdać standardowy test praktyczny, określony w regulaminie 117 ONZ i wykazać przydatność do stosowania na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji. 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake), tzw. „symbol alpejski” wskazuje, że opona przeszła testy według norm potwierdzających osiągi w warunkach zimowych. 

czytaj więcej »


ELVIS wiecznie żywy?

17 lutego 2020

Nie, Presley nie zmartwychwstał. Za to Die Europäischer Ladungsverbund Internationaler Spediteure (ELVIS) otwiera platformę ładunków częściowych dla przewoźników zagranicznych. Przewoźnicy z innych krajów mogą wprowadzać do systemu ELVIS ładunki częściowe dla odbiorców w Niemczech – bez przynależności do zrzeszenia i opłat stałych. Towary są dostarczane przez sprawdzone spedycje partnerskie. Wspólna platforma oferuje informacje o statusie przesyłki oraz jej śledzenie z dowodem dostawy online.

czytaj więcej »


Jak znaleźć ładunki na chłodnie?

13 lutego 2020
Gdy kończy się sezon na chłodnie, firmom transportowym o tej specjalizacji zazwyczaj praca pali się w rękach. Jak znaleźć ładunki, których wtedy na rynku jak na lekarstwo? Stojące samochody to przecież rosnące koszty i brak zysku – istny koszmar! Jak się jednak okazuje są firmy, które potrafią poradzić sobie z takim problemem.

czytaj więcej »


Jak zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton rocznie

30 stycznia 2020

Shell przygotowuje się do projektu sprzyjającego dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego w Niemczech. Firma rozbuduje swoją sieć niemieckich stacji LNG do 34–45 placówek i będzie je zaopatrywać w neutralne pod względem emisji CO2 paliwo bioLNG[1]. Inicjatywa ta umożliwia rozwijającej się branży transportu drogowego w Niemczech zmniejszanie śladu węglowego początkowo nawet o 1 mln ton CO2 rocznie do połowy lat 20. XXI wieku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter