Detaliści stawiają na gaz

4 lutego 2020

Spółki Lidl, IVECO, LC3 oraz Edison wprowadzają pierwsze zasilane biometanem pojazdy we włoskiej flocie sieci sprzedaży detalicznej.

W centrum logistycznym w Somaglii (Lombardia) zaprezentowano nową ekologiczną flotę spółki Lidl, która to flota ma zaopatrywać punkty sprzedaży w północnych Włoszech. Dzięki biometanowi poziom emisji CO2 jest niższy o 95%, a zasoby są wykorzystywane w obiegu zamkniętym. Przedsięwzięcie jest wynikiem współpracy sieci ze spółkami IVECO, LC3 Trasporti oraz Edison. To pierwsze takie wydarzenie we włoskim sektorze handlu detalicznego i hurtowego.

— Naszym celem długofalowym jest stopniowe przechodzenie z transportu wykorzystującego głównie paliwa kopalne na paliwa alternatywne o obniżonej emisji CO2, takich jak biometan i skroplony gaz ziemny (LNG), wykorzystywane już w dużej flocie pojazdów. Działania spółki Lidl na rzecz bardziej zrównoważonej logistyki rozpoczęły się w 2015 r., kiedy wprowadziliśmy pierwsze ciężarówki napędzane LNG. Od tego czasu osiągnęliśmy bardzo pozytywne wyniki: mimo, że stale rozszerzaliśmy naszą działalność i otwieraliśmy średnio 40 nowych punktów sprzedaży rocznie, udało nam się zmniejszyć emisje CO2 o 5,2%, co oznacza uniknięcie emisji 620 000 ton – powiedział Pietro Rocchi, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i logistyki w spółce Lidl Italia.

— Pojazdy zasilane gazem ziemnym (w stanie gazowym i w stanie skroplonym) są jedyną konkretną i najbardziej dostępną alternatywą zapewniającą zrównoważony transport. Biometan umożliwia niemal całkowite wyeliminowanie emisji CO2, tworząc swoiste koło samowystarczalności gospodarczej i ekologicznej. Świat zmienia się, i to szybko, a przyszłość z pewnością doprowadzi do wprowadzenia nowych technologii. Jednakże droga do osiągnięcia tych samych warunków pod względem poziomu dopuszczalnego obciążenia, zasięgu, okresu między tankowaniami oraz infrastruktury jest długa. Dlatego naszym zdaniem jedynym obecnie istniejącym rozwiązaniem, które jest zarówno łatwo dostępne, jak i ekonomicznie zrównoważone, jest biometan we wszystkich postaciach (CNG, LNG) – powiedział Alessandro Oitana, kierownik linii biznesowej pojazdów średnich i ciężkich w IVECO.”.

— Wyłącznie dzięki pierwszym pojazdom wprowadzonym przez IVECO w 2013 r., autom napędzanym LNG oraz świadomości problemów ochrony środowiska wykazywanej przez Lidla, LC3 było w stanie opracowywać własną nową metodę organizowania transportu. Obecnie udało nam się osiągnąć inny ważny etap: wybór samochodów ciężarowych napędzanych biometanem. Nadal pozostaje wiele do zrobienia w kontekście systemów produkcji biometanu, magazynowania, skraplania i szeroko rozpowszechnionych systemów dystrybucji – to opinia Mario Ambrogiego, dyrektora wykonawczego LC3 Trasporti.

Pięć pojazdów napędzanych biometanem będzie obsługiwać rejony wokół centrum logistycznego w Somaglii, jednej z dziesięciu platform logistycznych spółki Lidl zlokalizowanych na terenie Włoch.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Niewidzialni bohaterowie nie mogą zostać w domu

25 marca 2020

W walce z rozprzestrzenianiem się Covid-19 obok lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, czy diagnostów, walczą także pracownicy transportu, logistyki i produkcji.

czytaj więcej »


Master w Sokołowie

19 marca 2020

Kilkadziesiąt pojazdów dostawczych Renault Master zasiliło flotę dystrybucyjną firmy Sokołów. Zakup jest finansowany przez usługę wynajmu długoterminowego w DBK Rental.

czytaj więcej »


Wskazówki dla branży TSL

17 marca 2020

Oto zalecenia dla branży TSL przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym, opracowane na potrzeby przewoźników przez Log24.pl i portal Prawnicytransportu.pl.

czytaj więcej »


BlackBuck w Polsce

16 marca 2020

BlackBuck, największa indyjska firma transportowa, rozpoczęła działalność operacyjną w Europie. Ma ambicje zostać największą platformą transportową na Starym Kontynencie.

czytaj więcej »


Kabotaż a sprawa polska

11 marca 2020

Polscy przedsiębiorcy stracą najwięcej po wejściu w życie pakietu mobilności, a tym samym znaczącym ograniczeniu dostępu do rynków wewnętrznych UE. Niemcy i Francja zyskają, gdyż z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności, puste przejazdy i przymusowe powroty do bazy ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych nie będą stanowiły już dla niemieckich i francuskich przewoźników takiej konkurencji jak dotychczas. Eksperci Grupy Inelo wyjaśniają, dlaczego warto przyjrzeć się przyszłości kabotażu.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter