Dedykowane naczepy dla Elflein Spedition & Transport

12 stycznia 2018

Firma Elflein Spedition & Transport GmbH z siedzibą w Bambergu i oddziałami w Lipsku, Oelsnitz, Hermsdorfie, Bor (CZ) i Nyrany (CZ), poszerza swoją flotę o 61 naczep Kögel. Nowe naczepy stanowią przygotowanie firmy do przyszłej współpracy z klientami z najróżniejszych branż, takich jak usług just-in-time w przemyśle motoryzacyjnym czy papierniczym i drukarskim.

Firma Elflein świadczy usługi w zakresie transportu, transportu systemowego (JIT/JIS), logistyki i magazynowania oraz outsourcingu usług transportowych i magazynowych, zatrudnia ponad 1250 pracowników i ponad 475 pojazdów plus powierzchnią magazynową.

Zakupiono naczepy Kögel Euro Trailer Mega Rail oraz 2-osiowe naczepy Mega – za pośrednictwem Leckert Fahrzeughandel GmbH – autoryzowanego sprzedawcy na region północnej Bawarii i południowej Hesji. Każda z dziesięciu nowych naczep Euro Trailer Mega Rail mieści ogółem 37 europalet. Oznacza to dodatkowe cztery miejsca paletowe w porównaniu ze standardową naczepą Mega. W przypadku firmy Elflein przekłada się to na korzyści ekologiczne i ekonomiczne: do 10% oszczędności paliwa i zmniejszenie do 10% emisji CO2, a do tego — przy wykorzystaniu na poziomie 80% — co dziesiąty przejazd staje się zbędny. Zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w Niemczech te przedłużone naczepy mogą być stosowane również w transporcie intermodalnym.

Krawędzie dla chwytaków wbudowane w ramę, zabezpieczenie plandeki przed szczękami chwytaków oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Euro Trailer Mega Rail sprawdzają się przy przeładunku kolejowym. Dodatkowo naczepy te są objęte certyfikatem zgodności z DIN EN 12642 Code XL. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskuje się dzięki zastosowaniu standardowego obrzeża ramy Vario-Fix z 15 parami mocowań o nośności 2000 kg na mocowanie.

Na życzenie naczepy Euro Trailer Mega Rail wyposażono zgodnie z normą Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego są wyposażenie RoRo do transportu statkiem lub promem, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, światła zespolone LED i wiele innych.

2-osiowe naczepy Kögel, optymalnie przystosowane do dostaw w branży motoryzacyjnej, są wyposażone we wzmocnioną ramę dedykowaną dla 10-tonowych osi. Wysokość wewnętrzna wynosząca trzy metry oraz hydrauliczny mechanizm podnoszenia dachu wchodzący w skład seryjnego wyposażenia naczepy umożliwiają załadunek i rozładunek trzech ustawionych piętrowo metalowych skrzyniopalet. Zwiększa to boczną i tylną wysokość przeładunku do ponad trzech metrów. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu.

Dzięki zastosowaniu zintegrowanych linek z plandeką dachową, luźno zwisające linki należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia linek o ładunek. Oczywiście naczepy typu Mega posiadają certyfikat DIN EN 12642 kod XL i mogą zostać opcjonalnie wyposażone do transportowania ładunków związanych z branżą motoryzacyjną zgodne z normą Daimler 9.5. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego są: system podnoszenia drugiej osi, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, światła zespolone LED, pakiet zabezpieczeń do załadunku częściowego i wiele więcej.

We wszystkich 61 naczepach Kögel cała rama pojazdu jest chroniona technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, pokrytą następnie warstwą lakieru UV.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce – premiera książki dla firm transportowych i spedytorów

11 kwietnia 2018

Międzynarodowi przewoźnicy drogowi i spedytorzy zastanawiający się nad tym jak rozwiązać bieżące problemy związane z codzienną działalnością i jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość mają szansę zdobycia wielu (bez)cennych informacji. Kilka dni temu na rynku pojawiła się książka „Stan i perspektywy rozwoju międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w Polsce” pod redakcją prof. dr hab. Zdzisława Kordela i prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego. Poruszana tematyka jest niezwykle ważna, a dotychczas nie doczekała się tak fachowej publikacji. 

czytaj więcej »


Od garażu do…

10 kwietnia 2018

Rok temu uruchomiono cyfrową platformę frachtową Saloodo!. – Wiele startupów opowiada historie o tym, jak zaczynali w garażu. W przypadku Saloodo! wyglądało to nieco inaczej – nasze pierwsze biuro znajdowało się nad garażem, wspomina Elaine Tan, mrugając okiem. Chief Technology Officer jest w Saloodo! od początku i nadzorowała uruchomienie cyfrowej platformy frachtowej rok temu.

czytaj więcej »


Dachser będzie testował elektryczną ciężarówkę

4 kwietnia 2018

Dachser wkrótce rozpocznie testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu eActros, wyprodukowanego przez Mercedes-Benz. Dachser jest jedną z pierwszych firm, do której trafi innowacyjny model ciężarówki. Operator będzie testował eActrosa przez 12 miesięcy.

czytaj więcej »


UTA a EETS

4 kwietnia 2018

Nowy model UTA One – interoperacyjne rozwiązanie do opłat drogowych firmy UTA umożliwia pobieranie opłat drogowych we wszystkich uczestniczących w systemie państwach UE. 

czytaj więcej »


Życzenia Wielkanocne

30 marca 2018

Życzenia świąteczne dla Czytelników Truck&Business Polska. 

czytaj więcej »


Newsletter