Dedykowane naczepy dla Elflein Spedition & Transport

12 stycznia 2018

Firma Elflein Spedition & Transport GmbH z siedzibą w Bambergu i oddziałami w Lipsku, Oelsnitz, Hermsdorfie, Bor (CZ) i Nyrany (CZ), poszerza swoją flotę o 61 naczep Kögel. Nowe naczepy stanowią przygotowanie firmy do przyszłej współpracy z klientami z najróżniejszych branż, takich jak usług just-in-time w przemyśle motoryzacyjnym czy papierniczym i drukarskim.

Firma Elflein świadczy usługi w zakresie transportu, transportu systemowego (JIT/JIS), logistyki i magazynowania oraz outsourcingu usług transportowych i magazynowych, zatrudnia ponad 1250 pracowników i ponad 475 pojazdów plus powierzchnią magazynową.

Zakupiono naczepy Kögel Euro Trailer Mega Rail oraz 2-osiowe naczepy Mega – za pośrednictwem Leckert Fahrzeughandel GmbH – autoryzowanego sprzedawcy na region północnej Bawarii i południowej Hesji. Każda z dziesięciu nowych naczep Euro Trailer Mega Rail mieści ogółem 37 europalet. Oznacza to dodatkowe cztery miejsca paletowe w porównaniu ze standardową naczepą Mega. W przypadku firmy Elflein przekłada się to na korzyści ekologiczne i ekonomiczne: do 10% oszczędności paliwa i zmniejszenie do 10% emisji CO2, a do tego — przy wykorzystaniu na poziomie 80% — co dziesiąty przejazd staje się zbędny. Zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w Niemczech te przedłużone naczepy mogą być stosowane również w transporcie intermodalnym.

Krawędzie dla chwytaków wbudowane w ramę, zabezpieczenie plandeki przed szczękami chwytaków oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Euro Trailer Mega Rail sprawdzają się przy przeładunku kolejowym. Dodatkowo naczepy te są objęte certyfikatem zgodności z DIN EN 12642 Code XL. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskuje się dzięki zastosowaniu standardowego obrzeża ramy Vario-Fix z 15 parami mocowań o nośności 2000 kg na mocowanie.

Na życzenie naczepy Euro Trailer Mega Rail wyposażono zgodnie z normą Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego są wyposażenie RoRo do transportu statkiem lub promem, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, światła zespolone LED i wiele innych.

2-osiowe naczepy Kögel, optymalnie przystosowane do dostaw w branży motoryzacyjnej, są wyposażone we wzmocnioną ramę dedykowaną dla 10-tonowych osi. Wysokość wewnętrzna wynosząca trzy metry oraz hydrauliczny mechanizm podnoszenia dachu wchodzący w skład seryjnego wyposażenia naczepy umożliwiają załadunek i rozładunek trzech ustawionych piętrowo metalowych skrzyniopalet. Zwiększa to boczną i tylną wysokość przeładunku do ponad trzech metrów. Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu.

Dzięki zastosowaniu zintegrowanych linek z plandeką dachową, luźno zwisające linki należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia linek o ładunek. Oczywiście naczepy typu Mega posiadają certyfikat DIN EN 12642 kod XL i mogą zostać opcjonalnie wyposażone do transportowania ładunków związanych z branżą motoryzacyjną zgodne z normą Daimler 9.5. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego są: system podnoszenia drugiej osi, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, światła zespolone LED, pakiet zabezpieczeń do załadunku częściowego i wiele więcej.

We wszystkich 61 naczepach Kögel cała rama pojazdu jest chroniona technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, pokrytą następnie warstwą lakieru UV.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Dokąd jeżdżą Polscy kierowcy ciężarówek i na co powinni uważać?

24 września 2018

Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z  najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców. Czy pamiętają o ważnych regulacjach i przepisach obowiązujących za granicą? Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę.

czytaj więcej »


Nowe usługi monitorowania 

20 września 2018

Volvo Trucks stosuje nowe metody monitorowania i analizowania w czasie rzeczywistym elementów o znaczeniu krytycznym, aby zapobiec możliwym awariom, zanim wpłyną one na działalność klienta. Nowa usługa zarządzania oponami została wprowadzona w Szwecji równolegle z dużym pilotażem testu zaawansowanego monitorowania samochodów ciężarowych w Europie. Dzięki zastosowaniu maszynowego uczenia poprawi się dokładność przewidywania niezaplanowanych postojów i zapobiegania im.

czytaj więcej »


Nowi nadawcy na Kongresie Transportowym

14 września 2018

Pekabex i Pepco to kolejne firmy, które dołączyły do grona nadawców transportu uczestniczących w Kongresie Transportowym. Z ich przedstawicielami będzie można porozmawiać już 18.10. w warszawskim hotelu Airport Novotel.

czytaj więcej »


Sukces to praca zespołowa

12 września 2018

Cyfryzacja jest jedną z sił napędowych szybkich zmian w sektorze mobilności. Tym, co nie zmienia się równie szybko, jest liczba kobiet pracujących w branży. Martyna Abendrot – dyrektor zarządzająca biura PTV Group w Polsce odpowiada za rozwój firmy na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich. Mając duże doświadczenie w dziedzinie infrastruktury i inżynierii transportu dołączyła do PTV w sierpniu 2017, jako Country Director Traffic Software. W wywiadzie mówi o różnorodności, przywództwie i tym, co oznacza dla niej sukces. Oto pierwsza część rozmowy.

czytaj więcej »


Grupa Transporeon z TIM Consult

12 września 2018

Grupa Transporeon połączyła się z TIM Consult, międzynarodową firmą consultingową działającą w logistyce. Umożliwi to zaoferowanie platformy dla inteligentnej logistyki transportu, multimodalnych zamówień na przewozy oraz doradztwa biznesowego.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter