Conti CrossTrac

31 marca 2019

Conti CrossTrac, opona zapewniająca równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych, a przy tym wytrzymałość oraz odporność na odpryski, wykruszenia i przecięcia – wchodzi właśnie na rynek.

Continental opracował rozwiązanie problemu szybszego zużywania się na utwardzonych nawierzchniach opon z bieżnikiem zoptymalizowanym pod kątem uzyskania jak najlepszej przyczepności w terenie. Linia opon marki Continental Conti CrossTrac jest stworzona do jazdy zarówno po drogach asfaltowych, jak i najbardziej wymagających nawierzchniach w terenie.

Innowacyjny wzór bieżnika i najnowocześniejsze mieszanki zapewniają równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych. Specyficzny rodzaj sadzy aktywnej zastosowany w mieszance zapewnia odporność na przecięcia i stabilność zabezpieczającą przed przebiciami. Duża zawartość kauczuku naturalnego gwarantuje wytrzymałość i odporność na wyszczerbienia i ubytki. Zmieszanie różnych związków w warstwie bieżnika oraz w warstwie bazowej umożliwia zrównoważenie się wymagań przeciwstawnych zastosowań. Mieszanka warstwy bazowej jest zoptymalizowana pod kątem niskich oporów toczenia, podczas gdy mieszanka bieżnika ma zapewnić optymalną przyczepność.

Linia Conti CrossTrac do pojazdów ciężarowych została zaprojektowana z myślą o zastosowaniach mieszanych np. w branży wydobywczej, budownictwie czy leśnictwie. Conti CrossTrac HS3 na oś prowadzącą ma zoptymalizowaną czterorowkową konstrukcję z dużymi żebrami, aby zapewnić równomierny rozkład obciążenia na całej powierzchni styku z nawierzchnią. Odporność na ścieranie zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne zarówno na drogach utwardzonych, jak i luźnych nawierzchniach szutrowych.

Conti CrossTrac HD3 na oś napędową posiada bieżnik kierunkowy, który zapewnia trwałość oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Nowe krawędzie o podwyższonej chwytności poprawiają trakcję na nieutwardzonych drogach i zmniejszają zatrzymywanie kamieni, a duże żebra zwiększają odporność na rozerwanie. W przypadku Conti CrossTrac HT3 dla osi naczepowej charakterystyczna jest wytrzymała i odporna na ścieranie konstrukcja barków, zapewniająca dodatkową stabilność boczną. 

Dzięki wytrzymałemu karkasowi żywotność produktów Conti CrossTrac znacząco przekracza typowy cykl życia opony. Wysokiej jakości mieszanka oraz dodatkowe kilka centymetrów kauczuku sprawiają, że ogumienie można bieżnikować w ramach usługi ContiLifeCycle™. Ponadto opony nadają się do stosowania z cyfrowymi rozwiązaniami monitorowania opon: ContiConnect™ i ContiPressureCheck™. Niedopompowane opony to najczęstsza przyczyna awarii i wezwań serwisowych – ubytek ciśnienia na poziomie 20% obniża żywotność karkasu aż o 30%. Cyfrowy monitoring zmniejsza zużycie opony oraz związanie z tym koszty i wydłuża do maksimum czas jej pracy. Wybrane modele opon Conti CrossTrac w rozmiarach 315/80 R 22.5, 385/65 R 22.5 i 13 R 22.5 dostępne są jako opona inteligentna, fabrycznie wyposażona w czujniki temperatury oraz ciśnienia.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Nowy importer ciągników siodłowych

18 czerwca 2019

Ósma duża marka wchodzi na polską arenę sprzedaży ciągników siodłowych. Jedynym dystrybutorem Ford Trucks w Polsce, odpowiedzialnym zarówno za sprzedaż i serwis jest Q-Service Truck.

czytaj więcej »


Naczepomania 2019

6 czerwca 2019

Przedstawiamy godzinowy scenariusz Naczepomanii. Impreza odbędzie się w najbliższą sobotę, 8.06. w Atlas Arenie w Łodzi. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska. Wstęp wolny.

czytaj więcej »


Truck Forum 2019 alfabetycznie

4 czerwca 2019

Alfabet zna każdy, niektórzy nawet w kilku wersjach językowych. Postanowiliśmy stworzyć swój własny, na okazję zrelacjonowania Truck Forum 2019. Działo się wiele, oj bardzo wiele, stąd kilka liter ma „zwiększoną obstawę”.

czytaj więcej »


Elektryczna ciężarówka we flocie Dachsera

31 maja 2019

Elektryczna, 18-tonowa ciężarówka Mercedes-Benz eActros będzie jeździła we flocie Dachsera, obsługując dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału Dachser w pobliskim Kornwestheim.

czytaj więcej »


Continental współpracuje z firmą PEMA

30 maja 2019

Continental nawiązał współpracę z firmą PEMA, w aspekcie w cyfryzacji zarządzania ogumieniem we flocie obejmującej ponad 18 000 pojazdów. System CESAR pozwala spółce skrócić czas przestojów pojazdów z powodu awarii oraz wpływa na maksymalne wydłużenie żywotności opon.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter