Conti CrossTrac

31 marca 2019

Conti CrossTrac, opona zapewniająca równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych, a przy tym wytrzymałość oraz odporność na odpryski, wykruszenia i przecięcia – wchodzi właśnie na rynek.

Continental opracował rozwiązanie problemu szybszego zużywania się na utwardzonych nawierzchniach opon z bieżnikiem zoptymalizowanym pod kątem uzyskania jak najlepszej przyczepności w terenie. Linia opon marki Continental Conti CrossTrac jest stworzona do jazdy zarówno po drogach asfaltowych, jak i najbardziej wymagających nawierzchniach w terenie.

Innowacyjny wzór bieżnika i najnowocześniejsze mieszanki zapewniają równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych. Specyficzny rodzaj sadzy aktywnej zastosowany w mieszance zapewnia odporność na przecięcia i stabilność zabezpieczającą przed przebiciami. Duża zawartość kauczuku naturalnego gwarantuje wytrzymałość i odporność na wyszczerbienia i ubytki. Zmieszanie różnych związków w warstwie bieżnika oraz w warstwie bazowej umożliwia zrównoważenie się wymagań przeciwstawnych zastosowań. Mieszanka warstwy bazowej jest zoptymalizowana pod kątem niskich oporów toczenia, podczas gdy mieszanka bieżnika ma zapewnić optymalną przyczepność.

Linia Conti CrossTrac do pojazdów ciężarowych została zaprojektowana z myślą o zastosowaniach mieszanych np. w branży wydobywczej, budownictwie czy leśnictwie. Conti CrossTrac HS3 na oś prowadzącą ma zoptymalizowaną czterorowkową konstrukcję z dużymi żebrami, aby zapewnić równomierny rozkład obciążenia na całej powierzchni styku z nawierzchnią. Odporność na ścieranie zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne zarówno na drogach utwardzonych, jak i luźnych nawierzchniach szutrowych.

Conti CrossTrac HD3 na oś napędową posiada bieżnik kierunkowy, który zapewnia trwałość oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Nowe krawędzie o podwyższonej chwytności poprawiają trakcję na nieutwardzonych drogach i zmniejszają zatrzymywanie kamieni, a duże żebra zwiększają odporność na rozerwanie. W przypadku Conti CrossTrac HT3 dla osi naczepowej charakterystyczna jest wytrzymała i odporna na ścieranie konstrukcja barków, zapewniająca dodatkową stabilność boczną. 

Dzięki wytrzymałemu karkasowi żywotność produktów Conti CrossTrac znacząco przekracza typowy cykl życia opony. Wysokiej jakości mieszanka oraz dodatkowe kilka centymetrów kauczuku sprawiają, że ogumienie można bieżnikować w ramach usługi ContiLifeCycle™. Ponadto opony nadają się do stosowania z cyfrowymi rozwiązaniami monitorowania opon: ContiConnect™ i ContiPressureCheck™. Niedopompowane opony to najczęstsza przyczyna awarii i wezwań serwisowych – ubytek ciśnienia na poziomie 20% obniża żywotność karkasu aż o 30%. Cyfrowy monitoring zmniejsza zużycie opony oraz związanie z tym koszty i wydłuża do maksimum czas jej pracy. Wybrane modele opon Conti CrossTrac w rozmiarach 315/80 R 22.5, 385/65 R 22.5 i 13 R 22.5 dostępne są jako opona inteligentna, fabrycznie wyposażona w czujniki temperatury oraz ciśnienia.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ważna premiera

17 kwietnia 2019

Europejski elektroniczny system poboru opłat drogowych EETS wprowadzono do Niemiec. Dzięki temu właściciele flot mają otrzymali możliwość rozliczania opłat drogowych w kraju naszych zachodnich sąsiadów.

czytaj więcej »


Zdążyć przed 21. kwietnia

16 kwietnia 2019

21 kwietnia to nie tylko Wielkanoc. Do tego dnia można składać wniosek o zwrot zapłaty za mandat za przekroczenie nacisku na jedną oś. Naszym ekspertem jest Dawid Korczyński z PrawnicyTransportu.pl.

czytaj więcej »


Nowy prezes DKV

4 kwietnia 2019

Grupa DKV Mobility Services („DKV”) ma nowego prezesa. Został nim Marco van Kalleveen (50 lat).

czytaj więcej »


Negatywna odpowiedź

4 kwietnia 2019

W grudniu 2018 roku Polska Izba Spedycji i Logistyki skierowała do Sejmu RP petycję w sprawie zniesienia drakońskich kar systemu SENT. Poniżej jej treść, odpowiedź na postulaty związku i komentarz PISiL.

czytaj więcej »


Dobra reputacja w praktyce

3 kwietnia 2019

Utrata dobrej reputacji nie jest już straszakiem wobec firm transportowych. Coraz częściej wobec przewoźników wszczyna się procedurę zmierzającą do utraty dobrej reputacji, co niejednokrotnie kończy się decyzją administracyjną o jej utracie. Powody? Najczęściej jazda bez tachografu i kombinowanie z kartą kierowcy lub wykresówką. Tekst pochodzi z łamów naszego partnera medialnego, czasopisma Truck.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter