Conti CrossTrac

31 marca 2019

Conti CrossTrac, opona zapewniająca równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych, a przy tym wytrzymałość oraz odporność na odpryski, wykruszenia i przecięcia – wchodzi właśnie na rynek.

Continental opracował rozwiązanie problemu szybszego zużywania się na utwardzonych nawierzchniach opon z bieżnikiem zoptymalizowanym pod kątem uzyskania jak najlepszej przyczepności w terenie. Linia opon marki Continental Conti CrossTrac jest stworzona do jazdy zarówno po drogach asfaltowych, jak i najbardziej wymagających nawierzchniach w terenie.

Innowacyjny wzór bieżnika i najnowocześniejsze mieszanki zapewniają równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych. Specyficzny rodzaj sadzy aktywnej zastosowany w mieszance zapewnia odporność na przecięcia i stabilność zabezpieczającą przed przebiciami. Duża zawartość kauczuku naturalnego gwarantuje wytrzymałość i odporność na wyszczerbienia i ubytki. Zmieszanie różnych związków w warstwie bieżnika oraz w warstwie bazowej umożliwia zrównoważenie się wymagań przeciwstawnych zastosowań. Mieszanka warstwy bazowej jest zoptymalizowana pod kątem niskich oporów toczenia, podczas gdy mieszanka bieżnika ma zapewnić optymalną przyczepność.

Linia Conti CrossTrac do pojazdów ciężarowych została zaprojektowana z myślą o zastosowaniach mieszanych np. w branży wydobywczej, budownictwie czy leśnictwie. Conti CrossTrac HS3 na oś prowadzącą ma zoptymalizowaną czterorowkową konstrukcję z dużymi żebrami, aby zapewnić równomierny rozkład obciążenia na całej powierzchni styku z nawierzchnią. Odporność na ścieranie zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne zarówno na drogach utwardzonych, jak i luźnych nawierzchniach szutrowych.

Conti CrossTrac HD3 na oś napędową posiada bieżnik kierunkowy, który zapewnia trwałość oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Nowe krawędzie o podwyższonej chwytności poprawiają trakcję na nieutwardzonych drogach i zmniejszają zatrzymywanie kamieni, a duże żebra zwiększają odporność na rozerwanie. W przypadku Conti CrossTrac HT3 dla osi naczepowej charakterystyczna jest wytrzymała i odporna na ścieranie konstrukcja barków, zapewniająca dodatkową stabilność boczną. 

Dzięki wytrzymałemu karkasowi żywotność produktów Conti CrossTrac znacząco przekracza typowy cykl życia opony. Wysokiej jakości mieszanka oraz dodatkowe kilka centymetrów kauczuku sprawiają, że ogumienie można bieżnikować w ramach usługi ContiLifeCycle™. Ponadto opony nadają się do stosowania z cyfrowymi rozwiązaniami monitorowania opon: ContiConnect™ i ContiPressureCheck™. Niedopompowane opony to najczęstsza przyczyna awarii i wezwań serwisowych – ubytek ciśnienia na poziomie 20% obniża żywotność karkasu aż o 30%. Cyfrowy monitoring zmniejsza zużycie opony oraz związanie z tym koszty i wydłuża do maksimum czas jej pracy. Wybrane modele opon Conti CrossTrac w rozmiarach 315/80 R 22.5, 385/65 R 22.5 i 13 R 22.5 dostępne są jako opona inteligentna, fabrycznie wyposażona w czujniki temperatury oraz ciśnienia.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki, 30.01. Warszawa

14 stycznia 2020

Szerokości, czyli digitalizacja transportu, spedycji i logistyki pod takim hasłem odbędzie się 30.01 konferencja organizowana przez Betacom i Hewlett Packard Enterprise. Wstęp bezpłatny.

czytaj więcej »


Pracownicy szukają nowej pracy

30 grudnia 2019

Bardzo wielu pracowników pozytywnie ocenia perspektywę swojej kariery zawodowej i z optymizmem patrzy w przyszłość. Coraz częściej zatrudnieni uważają też, że obecny pracodawca daje im szansę dalszego rozwoju. Nie jest to jednak argument przekładający się na chęć pozostania w firmie. Wg prowadzonego obecnie badania Hays Poland tylko 22 proc. pracowników nie rozważa zmiany pracy. Biorą pod uwagę taką ewentualność w ciągu kilku lat, ale i nadchodzących miesięcy. Dla pracodawców to wyzwanie znalezienia zastępstwa – stworzenia ciekawej oferty i odpowiedniego zaprezentowania.

czytaj więcej »


WeSoŁyCh ŚwIąT i SzCzĘśLiWeGo NoWeGo RoKu

23 grudnia 2019

Tradycyjnie jak co roku o tej porze, w tradycyjnie nieco nietypowej formie słownej pozwalamy sobie złożyć życzenia na święta i kolejny rok.

Mamy nadzieję, że tak jak święta i Sylwestra spędzą Państwo w rodzinnym spokoju, radości połączonych z odrobiną szaleństwa, tak po Nowym Roku nie zapomnicie o innej, dość dużej i mocno wyspecjalizowanej rodzinie – truckowej. Obiecujemy, będziemy zapraszać, zarówno do obecności, lektury jak i aktywności. Pierwsze szczegóły już w drugim tygodniu stycznia.

czytaj więcej »


Marcos BIS dołącza do Grupy Inelo

20 grudnia 2019

Grupa Inelo podpisała umowę kupna większościowych udziałów spółki Marcos BIS. Z produktów i usług Inelo, korzysta ponad 10 tys. firm transportowych i 38 instytucji kontrolnych w 20 krajach w Europie. To jednak nie wyczerpuje apetytu Grupy, która poszukuje kolejnych obszarów wzrostu.

czytaj więcej »


GEODIS Poland wybiera flotę DBK Rental

17 grudnia 2019

Dyrektor generalny GEODIS Poland Bogdan Młynarczyk oraz prezes DBK Rental, Artur Nowicki, podpisali umowę o współpracy w zakresie wynajmu długoterminowego pojazdów użytkowych. Pojazdy zostały wynajęte  na okres 5 lat i posłużą do realizacji szerokiego wachlarza usług firmy GEODIS, w zakresie logistyki kontraktowej i dostaw ekspresowych. Pierwsza partia pojazdów  obejmowała 15 sztuk naczep Kögel Mega, przystosowanej do obsługi zleceń transportowych w branży automotive.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter