Car sharing w wersji dostawczej

12 sierpnia 2019

Operator CityBee, oferujący usługi BIG carsharingu, rozszerza flotę o 25 samochodów dostawczych. Tym razem użytkownicy aplikacji będą mogli skorzystać z aut marki Citroën Jumper. Firma aktualnie posiada 175 dostawczaków, dostępnych w 10 polskich miastach.

Citroën Jumper to 6-metrowy samochód, z ponad 3,5 metrową strefą ładunkową. Posiada szerokie drzwi tylne oraz przesuwne drzwi boczne, dzięki którym załadunek jest bardzo wygodny nawet przy bardzo dużych i długich pakunkach. W autach znajdują się pasy do zabezpieczenia ładunku, a manewrowanie ułatwią czujniki parkowania.

– Od naszego debiutu w Polsce w październiku ubiegłego roku liczba aut dostępnych w aplikacji CityBee zwiększyła się ponad dziesięciokrotnie. Nasi użytkownicy przejechali już ponad 1 200 000 km. Zwiększenie liczby aut wynika też z wielu partnerstw, które podjęliśmy w tym roku. Strefy są m.in. na parkingach pod kilkudziesięcioma marketami budowlanymi OBI, Centrami Handlowymi M1 oraz pod sklepem IKEA Targówek – komentuje Cezary Dudek, Communications Manager CityBee Polska.

Ze względu na duże rozmiary dostawczaki CityBee są dostępne w wyznaczonych strefach, gdzie zaparkowanie 6-metrowego samochodu dostawczego nie sprawi problemu. Auto można zostawić w dowolnym miejscu oznaczonym w aplikacji jako strefa CityBee. Wypożyczając dostawczaka np. z parkingu marketu budowlanego na obrzeżach miasta, można go zostawić bliżej centrum. Za pierwsze 50 km nie są naliczane opłaty za przejechane kilometry, a stawki za czas użytkowania są zróżnicowane w zależności od długości wynajmu i wynoszą: 0,99 zł za minutę, 49 zł za godzinę, 219 zł za dzień lub 1299 zł za tydzień. Paliwo, ubezpieczenie i inne koszty techniczne są już wliczone w cenę.

Cały proces wynajmu następuje przez aplikację, która po włączeniu lokalizuje pojazdy w najbliższych strefach, a po zarezerwowaniu wybranego auta użytkownik ma 15 minut na dotarcie do auta. Samochód otwiera się za pomocą aplikacji, kluczyki znajdują się w środku, a płatność następuje automatycznie po zakończeniu wynajmu. Biało-pomarańczowe samochody dostawcze pojawiły się na ulicach Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Śląska, Łodzi, Poznania, Białegostoku, Lublina i Bydgoszczy. W sumie na terenie Polski znajduje się ponad 100 stref, z których można wypożyczyć dostawczaki lub je tam zostawić. Aktualnie flota liczy 175 aut – 90 Fiatów Ducato, 60 Volkswagenów Crafter i 25 Citroënów Jumper.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter