Car sharing w wersji dostawczej

12 sierpnia 2019

Operator CityBee, oferujący usługi BIG carsharingu, rozszerza flotę o 25 samochodów dostawczych. Tym razem użytkownicy aplikacji będą mogli skorzystać z aut marki Citroën Jumper. Firma aktualnie posiada 175 dostawczaków, dostępnych w 10 polskich miastach.

Citroën Jumper to 6-metrowy samochód, z ponad 3,5 metrową strefą ładunkową. Posiada szerokie drzwi tylne oraz przesuwne drzwi boczne, dzięki którym załadunek jest bardzo wygodny nawet przy bardzo dużych i długich pakunkach. W autach znajdują się pasy do zabezpieczenia ładunku, a manewrowanie ułatwią czujniki parkowania.

– Od naszego debiutu w Polsce w październiku ubiegłego roku liczba aut dostępnych w aplikacji CityBee zwiększyła się ponad dziesięciokrotnie. Nasi użytkownicy przejechali już ponad 1 200 000 km. Zwiększenie liczby aut wynika też z wielu partnerstw, które podjęliśmy w tym roku. Strefy są m.in. na parkingach pod kilkudziesięcioma marketami budowlanymi OBI, Centrami Handlowymi M1 oraz pod sklepem IKEA Targówek – komentuje Cezary Dudek, Communications Manager CityBee Polska.

Ze względu na duże rozmiary dostawczaki CityBee są dostępne w wyznaczonych strefach, gdzie zaparkowanie 6-metrowego samochodu dostawczego nie sprawi problemu. Auto można zostawić w dowolnym miejscu oznaczonym w aplikacji jako strefa CityBee. Wypożyczając dostawczaka np. z parkingu marketu budowlanego na obrzeżach miasta, można go zostawić bliżej centrum. Za pierwsze 50 km nie są naliczane opłaty za przejechane kilometry, a stawki za czas użytkowania są zróżnicowane w zależności od długości wynajmu i wynoszą: 0,99 zł za minutę, 49 zł za godzinę, 219 zł za dzień lub 1299 zł za tydzień. Paliwo, ubezpieczenie i inne koszty techniczne są już wliczone w cenę.

Cały proces wynajmu następuje przez aplikację, która po włączeniu lokalizuje pojazdy w najbliższych strefach, a po zarezerwowaniu wybranego auta użytkownik ma 15 minut na dotarcie do auta. Samochód otwiera się za pomocą aplikacji, kluczyki znajdują się w środku, a płatność następuje automatycznie po zakończeniu wynajmu. Biało-pomarańczowe samochody dostawcze pojawiły się na ulicach Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Śląska, Łodzi, Poznania, Białegostoku, Lublina i Bydgoszczy. W sumie na terenie Polski znajduje się ponad 100 stref, z których można wypożyczyć dostawczaki lub je tam zostawić. Aktualnie flota liczy 175 aut – 90 Fiatów Ducato, 60 Volkswagenów Crafter i 25 Citroënów Jumper.

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Teraźniejsza przyszłość autonomicznej motoryzacji

17 października 2019
Największe światowe koncerny samochodowe intensywnie pracują nad rozwojem autonomicznych pojazdów. Powstają konstrukcje, które pozwolą kierowcy w czasie jazdy pracować na komputerze, oglądać filmy lub czytać. Następnym krokiem będzie rezygnacja z miejsca dla kierowcy. Wszyscy staniemy się pasażerami. Wiele się jednak przedtem wydarzy.

czytaj więcej »


Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2019

16 października 2019

Już niespełna trzy tygodnie pozostały na zgłaszanie do konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2019 produktów i usług wspierających logistykę. Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku 4 listopada. Zapraszamy do udziału!

czytaj więcej »


Telematyczna fuzja

15 października 2019
Od 1 października 2019 roku TomTom Telematics zmienia się w Webfleet Solutions.

czytaj więcej »


Monitoring pojazdów w nowej odsłonie

11 października 2019

TomTom Telematics zaprezentował Asset Tracking. Dzięki niej firmy transportowe mogą sprawdzić stan i pozycję naczep, generatorów i innych elementów wyposażenia swojej floty.

czytaj więcej »


System identyfikacji dla polskiej elektromobilności

9 października 2019
PSPA opracowało System Identyfikacji Elektromobilności, w tym propozycje znaków drogowych pionowych i poziomych. Oznakowania oparte na propozycjach PSPA wdrożyło już miasto Łódź.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter