Bułgaria bez winiet

Bułgaria bez winiet

25 sierpnia 2006

W 2007 roku Bułgaria zniesie wprowadzony półtora roku temu system winiet. Zniknie więc obowiązek wykupu naklejek opłaty drogowej.Poza tym Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego poinformowało, że na posiedzeniu polsko-bułgarskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych uzgodniono zniesienie wymogu zezwoleń w przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych od 1 października 2006 r.
Ustalono również, że od 1 października 2006 r. dokumentem kontrolnym dla polskich przewoźników, przy przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych do i przez terytorium Bułgarii będzie wypis z licencji wspólnotowej. Uzgodniono następujące zasady wykonywania przewozów drogowych do oraz z krajów trzecich. Podstawowa zasada brzmi: „każdy przewóz wykonywany przez przewoźnika polskiego do oraz z Bułgarii, a także do i z kraju innego niż Polska wymaga zezwolenia specjalnego (kr-3), bez względu na trasę przejazdu. Po wejściu Bułgarii do Unii Europejskiej (spodziewany termin to 1 stycznia 2007 r.), za kraj trzeci uznaje się każdy kraj nie będący członkiem UE”.
Ustalono również, że od 1 października 2006 r. dokumentem kontrolnym dla polskich przewoźników, przy przewozach drogowych dwustronnych i tranzytowych do i przez terytorium Bułgarii będzie wypis z licencji wspólnotowej.
Minister rozwoju regionalnego i infrastruktury Bułgarii Asen Gagauzow powiedział, że winiety muszą zostać zniesione, bo od przyszłego roku zostanie wprowadzony system opłat za korzystanie z koncesjonowanych autostrad. Opłaty te będą pobierać koncesjonariusze, by sfinansować tym sposobem swoje inwestycje drogowe. Bułgaria podczas negocjacji akcesyjnych nie zdołała przekonać Komisji Europejskiej do jednoczesnego funkcjonowania obu systemów opłat drogowych. Ponadto – jak poinformował minister – wpływy z tytułu sprzedaży winiet były mniejsze niż oczekiwano. ml

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Pierwszy raz w social media

17 czerwca 2020

Jedni wierzą całkowicie w ich skuteczności, innych nie ma nawet na Facebooku. Osobiście traktuję media społecznościowe stricte użytkowo, dostrzegając biznesową skuteczność – o ile prowadzenie kont czy profili firmowych jest poprzedzone analizą i wyznaczeniem mierzalnych celi. To nie zabawa, należy bowiem odróżniać zasady publikowania słodkich fotek z kotkami od prowadzenia profilu firmowego. Te kanały mogą przynieść realne pieniądze w postaci nowych klientów czy kontrahentów, jednak jak do każdego nowego biznesu trzeba podejść na poważnie. Tekst przygotowała Diana Sieprawska.

czytaj więcej »


Naturalna rewolucja technologiczna

16 czerwca 2020

Tyle piszemy o technologiach w transporcie. TMS-ach, GPS-ach i innych narzędziach wspierających codzienne działanie całego łańcucha dostaw. Używamy stwierdzeń: „bez ich stosowania firmy wypadną z rynku”, „klienci wymagają, więc przewoźnik musi inwestować w nowe rozwiązania”, itp. Nie jest z tym tak łatwo, szczególnie w branży, w której za sterami wielu podmiotów zasiadają osoby, nie wypominając, mające wiele wiosen i zim za sobą. 30, 40 lat temu świat wyglądał inaczej – nie tylko starszemu pokoleniu okiełzanie tego wszystkiego co nas na co dzień otacza nie przychodzi łatwo.

czytaj więcej »


Opóźnienia w transporcie – zawsze winny kierowca?

16 czerwca 2020

Opóźniony transport? To nie zawsze wina kierowcy. Tym razem m.in. pokażemy, gdzie robione są błędy w obliczaniu czasów przejazdu. Tekst napisał nasz ekspert od spraw związanych z kierowcami – Tomasz Janowski.

czytaj więcej »


Zawieszenie działalności gospodarczej

15 czerwca 2020

Przedsiębiorca, który z jakichś względów zamierza zlikwidować swoją działalność gospodarczą nie musi tego robić, gdyż może skorzystać z przepisów Ustawy Prawo przedsiębiorców[1] przewidujących zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej. Autorem tekstu jest radca prawny Jan Jarzyński z Kancelarii Prawnej Jarzyński&Wspólnicy.

czytaj więcej »


Zmiany w transporcie drogowym

15 maja 2020
Początki dynamicznego rozwoju sektora TSL przypadają na lata 90-te ubiegłego wieku, kiedy zmiana ustroju pozwoliła na powstanie prywatnych firm transportowych. Dzięki nim krajowe towary wyruszyły na zagraniczne rynki, a Polacy mogli wreszcie nabyć upragnione, wcześniej niedostępne zachodnie dobra, także dzięki pracy kierowców. Co zmieniło się przez ostatnie 20 lat w transporcie? Grupa INELO postanowiła przypomnieć, jak wyglądała praca pionierów polskiego transportu międzynarodowego oraz jakie zmiany w technologiach okazały się przełomowe dla tego sektora.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter