ADR dłużej ważne

7 kwietnia 2020

Mamy pozytywne informacje dla przewoźników zajmujących się przewozami towarów niebezpiecznych. Wszystkie świadectwa szkolenia kierowców ADR, których ważność dobiega końca między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku.

Umowa multilateralna M324 dotycząca certyfikatów szkolenia kierowców zgodnie z 8.2.2.8.2 ADR oraz certyfikatów dla doradców zgodnie 1.8.3.7 ADR a także umowa M235, która dotyczy ważności świadectw dopuszczenia pojazdów.

Z naszych źródeł wiemy, że umowy podpiszą co najmniej trzy państwa więc na pewno staną się prawem. Wygląda to tak: niezależnie od przepisów (8.2.2.8.2 akapit pierwszy ADR) wszystkie świadectwa szkolenia kierowców, których ważność kończy się między 1 marca a 1 listopada 2020 roku zachowują ważność do 30 listopada 2020 roku. Certyfikaty można odnowić, jeśli kierowca wykaże się przed 1 grudnia 2020 roku uczestnictwem w szkoleniu odświeżającym (zgodnie z 8.2.2.5 ADR) i zda egzamin (zgodnie z 8.2.2.7 ADR).

Niezależnie od przepisów (1.8.3.16.1 ADR), wszystkie świadectwa przeszkolenia dla doradców w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych, których ważność upływa w okresie od 1.03-1.11.2020, są ważne do 30.11.2020. Umowa wchodzi w życie od razu. W przypadku pojazdów (świadectw) zastosowano podobny mechanizm. By regulacje były wiążące dla Polaków posiadających polskie uprawnienia i dokumenty odpowiedni minister musi ją podpisać. Złożyliśmy stosowny wniosek. Tak czy inaczej osoby, które zdobyły uprawnienia za granicą i nie mogły udać się na szkolenia i egzaminy do Austrii mogą spać spokojnie. Nie rozwiązany jest jeszcze problem szkoleń RID (doradcy), ale i nad tym pracujemy. Zapraszamy na kolejne kursy dla doradców po uspokojeniu się sytuacji. Zakładamy, że szkolenie w czerwcu już się odbędzie a zatem… Trzymajmy się zdrowo do tego czasu!

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Terminy w postępowaniach sądowych

20 kwietnia 2020

Ustawa o zwalczaniu COVID-19[1] została znowelizowana z dniem 31.03.2020 r. W ramach zmian wprowadzono elementy tarczy antykryzysowej obejmującej również regulacje dotyczące terminów w postępowaniach sądowych i w sprawach administracyjnych. Ciekawych porad udziela Jan Jarzyński, Kancelaria Prawna Jarzyński & Wspólnicy.

czytaj więcej »


SENT – następne wątpliwości

17 kwietnia 2020

Przepisy SENT wciąż budzą niejasności. Jak podaje portal www.prawnicytransportu.pl przedsiębiorcy, którzy w wyniku roztargnienia lub przeoczenia popełnią błąd w zgłoszeniu SENT, często zadają pytanie:  czy możliwe jest w takiej sytuacji uniknięcie kary?

czytaj więcej »


Siła wyższa – Niemcy

14 kwietnia 2020

– Niemieckie prawo cywilne nie uznaje wprost siły wyższej jako przesłanki zwalniającej dłużnika z odpowiedzialności, jednakże daje swobodę w kształtowaniu umów, w tym dopuszcza stosowanie tzw. „Klauzuli siły wyższej” – mówi Jerzy Różyk z kancelarii brokerskiej CDS.

czytaj więcej »


Rośnie zadłużenie

9 kwietnia 2020

Wzmożone kontrole na granicach, wielokilometrowe korki, przekroczone czasy pracy kierowców, zamknięte fabryki i zakłady produkcyjne to problemy, z jakimi boryka się dziś branża transportowa. Choć sam transport zaciąga hamulec, to zadłużenie branży powoli się rozpędza. Na początku lutego br. wynosiło jeszcze 843 mln zł. Dziś to już 927,9 mln zł.

czytaj więcej »


Pakiet będzie później

3 kwietnia 2020

W zalewie złych informacji publikujemy kolejną pozytywną. Pakiet mobilności najwcześniej wróci na obrady w połowie maja.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter