65 nowych tras

12 lutego 2019

Międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA-Associated Traffic AG podsumowała wyniki pracy za 2018 rok.

Obrót AsstrA za ubiegły rok wyniósł 287 milionów euro, co o 17% przewyższyło analogiczny wskaźnik z 2017 roku. Zysk brutto grupy kapitałowej wzrósł o 18%. W 2018 roku portfel klientów AsstrA zwiększył się o 1 137 firm. Łączna liczba transportów zrealizowanych w 2018 roku wzrosła o 16%, osiągając wartość 141,5 tys. Największą popularnością wśród Klientów AsstrA cieszyły się przewozy na terytorium Rosji, niemniej duży popyt odnotowano także na transporty na następujących trasach: Polska-Rosja – 4 670 przewozów, Włochy-Rosja – 3 975, Niemcy-Rosja – 3 938, Rosja-Białoruś – 3 242.

W 2018 r. AsstrA dostarczyła towary na 65 nowych trasach. Łącznie grupa kapitałowa oferuje 1 257 tras na całym świecie. Niezmiennie od kilku lat największym zainteresowaniem cieszy się transport drogowy. W 2018 roku AsstrA zrealizowała 122,8 tys. przewozów drogowych, co o 30% przewyższa wskaźniki z 2017 roku. Właśnie na ten segment usług przypada największy udział w generowanych dochodach – 186,3 mln euro, co daje wynik o 8% większy, niż w 2017 roku. Transport morski to 4,2 tys. zrealizowanych dostaw, zaś kolejowy – 4 tys. Udział przewozów lotniczych ukształtował się na poziomie 2,8 tys.

Jeśli chodzi o usługi logistyczne, w 2018 r. AsstrA świadczyła usługi logistyczne dla firm z 35 różnych sektorów gospodarki. Najczęściej specjaliści firmy realizowali zamówienia na przewóz towarów dla branży meblarskiej – 4,4% ogólnej liczby transportowanych produktów. Innymi liderami pod względem ilości zrealizowanych transportów był przemysł celulozowo-papierniczy – 3,4%, elektroniczny – 2,8%, a także branża kosmetyczna i alkoholowa – 2,4%.

– W 2018 r. w branży logistycznej mogliśmy odczuć deficyt taboru do realizacji transportu drogowego i kolejowego, brak wykwalifikowanych kierowców oraz dysproporcje w przewozach FCL. Niemniej miniony rok był bardzo udany dla AsstrA. Kontynuujemy nieustanny rozwój naszych kompetencji i możliwości, a także rozszerzamy obecność geograficzną grupy kapitałowej AsstrA. W ciągu ostatniego roku rozszerzyliśmy naszą sieć przedstawicielską i pojawiliśmy się w Hiszpanii (Valls), Austrii (Wiedeń), Rumunii (Bukareszt), Polsce (Małaszewicze) i Niemczech (Hof) – zauważa Dmitrij Lagun, dyrektor generalny AsstrA.

I zaraz dodaje: – W 2019 r. planujemy nadal rozwijać koncepcję trade-lane management, zwiększać kompetencje naszych ekspertów w zakresie transportu multimodalnego i kombinowanego, a także rozszerzać sieć dostawców usług logistycznych (LSP) we wszystkich krajach, gdzie obecna jest AsstrA. Dążymy także do dalszej ekspansji geograficznej, rozważając otwarcie nowych oddziałów AsstrA w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii i na Węgrzech.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Ważna premiera

17 kwietnia 2019

Europejski elektroniczny system poboru opłat drogowych EETS wprowadzono do Niemiec. Dzięki temu właściciele flot mają otrzymali możliwość rozliczania opłat drogowych w kraju naszych zachodnich sąsiadów.

czytaj więcej »


Zdążyć przed 21. kwietnia

16 kwietnia 2019

21 kwietnia to nie tylko Wielkanoc. Do tego dnia można składać wniosek o zwrot zapłaty za mandat za przekroczenie nacisku na jedną oś. Naszym ekspertem jest Dawid Korczyński z PrawnicyTransportu.pl.

czytaj więcej »


Nowy prezes DKV

4 kwietnia 2019

Grupa DKV Mobility Services („DKV”) ma nowego prezesa. Został nim Marco van Kalleveen (50 lat).

czytaj więcej »


Negatywna odpowiedź

4 kwietnia 2019

W grudniu 2018 roku Polska Izba Spedycji i Logistyki skierowała do Sejmu RP petycję w sprawie zniesienia drakońskich kar systemu SENT. Poniżej jej treść, odpowiedź na postulaty związku i komentarz PISiL.

czytaj więcej »


Dobra reputacja w praktyce

3 kwietnia 2019

Utrata dobrej reputacji nie jest już straszakiem wobec firm transportowych. Coraz częściej wobec przewoźników wszczyna się procedurę zmierzającą do utraty dobrej reputacji, co niejednokrotnie kończy się decyzją administracyjną o jej utracie. Powody? Najczęściej jazda bez tachografu i kombinowanie z kartą kierowcy lub wykresówką. Tekst pochodzi z łamów naszego partnera medialnego, czasopisma Truck.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter