65 nowych tras

12 lutego 2019

Międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA-Associated Traffic AG podsumowała wyniki pracy za 2018 rok.

Obrót AsstrA za ubiegły rok wyniósł 287 milionów euro, co o 17% przewyższyło analogiczny wskaźnik z 2017 roku. Zysk brutto grupy kapitałowej wzrósł o 18%. W 2018 roku portfel klientów AsstrA zwiększył się o 1 137 firm. Łączna liczba transportów zrealizowanych w 2018 roku wzrosła o 16%, osiągając wartość 141,5 tys. Największą popularnością wśród Klientów AsstrA cieszyły się przewozy na terytorium Rosji, niemniej duży popyt odnotowano także na transporty na następujących trasach: Polska-Rosja – 4 670 przewozów, Włochy-Rosja – 3 975, Niemcy-Rosja – 3 938, Rosja-Białoruś – 3 242.

W 2018 r. AsstrA dostarczyła towary na 65 nowych trasach. Łącznie grupa kapitałowa oferuje 1 257 tras na całym świecie. Niezmiennie od kilku lat największym zainteresowaniem cieszy się transport drogowy. W 2018 roku AsstrA zrealizowała 122,8 tys. przewozów drogowych, co o 30% przewyższa wskaźniki z 2017 roku. Właśnie na ten segment usług przypada największy udział w generowanych dochodach – 186,3 mln euro, co daje wynik o 8% większy, niż w 2017 roku. Transport morski to 4,2 tys. zrealizowanych dostaw, zaś kolejowy – 4 tys. Udział przewozów lotniczych ukształtował się na poziomie 2,8 tys.

Jeśli chodzi o usługi logistyczne, w 2018 r. AsstrA świadczyła usługi logistyczne dla firm z 35 różnych sektorów gospodarki. Najczęściej specjaliści firmy realizowali zamówienia na przewóz towarów dla branży meblarskiej – 4,4% ogólnej liczby transportowanych produktów. Innymi liderami pod względem ilości zrealizowanych transportów był przemysł celulozowo-papierniczy – 3,4%, elektroniczny – 2,8%, a także branża kosmetyczna i alkoholowa – 2,4%.

– W 2018 r. w branży logistycznej mogliśmy odczuć deficyt taboru do realizacji transportu drogowego i kolejowego, brak wykwalifikowanych kierowców oraz dysproporcje w przewozach FCL. Niemniej miniony rok był bardzo udany dla AsstrA. Kontynuujemy nieustanny rozwój naszych kompetencji i możliwości, a także rozszerzamy obecność geograficzną grupy kapitałowej AsstrA. W ciągu ostatniego roku rozszerzyliśmy naszą sieć przedstawicielską i pojawiliśmy się w Hiszpanii (Valls), Austrii (Wiedeń), Rumunii (Bukareszt), Polsce (Małaszewicze) i Niemczech (Hof) – zauważa Dmitrij Lagun, dyrektor generalny AsstrA.

I zaraz dodaje: – W 2019 r. planujemy nadal rozwijać koncepcję trade-lane management, zwiększać kompetencje naszych ekspertów w zakresie transportu multimodalnego i kombinowanego, a także rozszerzać sieć dostawców usług logistycznych (LSP) we wszystkich krajach, gdzie obecna jest AsstrA. Dążymy także do dalszej ekspansji geograficznej, rozważając otwarcie nowych oddziałów AsstrA w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii i na Węgrzech.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Nowy przewodniczący

18 stycznia 2021

Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing, został wybrany na stanowisko przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu.

czytaj więcej »


Hama Polska i Volvo

13 stycznia 2021

Niemal do ostatniego dnia roku zespół Volvo Trucks podpisywał nowe kontrakty na rok 2021. Jednym z ważniejszych klientów jest Hama Polska.

Współpraca Volvo Trucks z Hama Polska rozpoczęła się w 2019 roku od zakupu 50 ciągników FH 4×2. Kolejne 100 pojazdów dostarczano sukcesywnie, mimo pandemii, w ciągu całego  2020 roku. Następne duże zamówienie na następne 130 jednostek z dostawami w roku 2021 podpisano w połowie grudnia minionego roku. Większość aut objęto pełnymi złotymi kontraktami serwisowymi, zapewniającymi niezawodność ich użytkowania dla wspólnych klientów.

Profil klientów Hama Polska obejmuje wykorzystanie sprzętu zarówno w usługach transportu dalekobieżnego, jak i  komunalnych oraz dystrybucyjnych. To pozwala przypuszczać, że ewentualne zamówienia obejmą podwozia pojazdów Volvo we wszystkich konfiguracjach kabin oraz przeznaczonych do różnych zastosowań. Kolejnym znaczącym efektem współpracy Volvo Trucks z Hama Polska, jest zainteresowanie partnerstwem obu firm w organizowanych od kilku lat przez Volvo Trucks Polska ofertach rozwiązaniach transportowych 4Poland.

czytaj więcej »


Scania w Kacpi Logistic

11 stycznia 2021

Wyjątkowy pojazd dołączył do floty firmy Kacpi Logistic. Silnik Scania V8 nowej generacji o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, to prawdopodobnie najmocniejszy obecnie produkowany fabrycznie silnik do pojazdów ciężarowych. Pojazd został wydany w serwisie Scania w Olsztynie.

czytaj więcej »


Poczta Polska rozszerza flotę

7 stycznia 2021

Poczta Polska otrzyma do dyspozycji w pierwszym kwartale 2021 roku wszystkie z ponad tysiąca nowych aut dostawczych. Do floty dołączyło właśnie ponad 400 aut zakontraktowanych w ubiegłym roku.

czytaj więcej »


MAN w DPD

3 stycznia 2021

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Auta sfinansuje Carefleet.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter