53 dni w transporcie

10 maja 2019

Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, zorganizował transport morski do Tasmanii żurawi ratowniczych, wyprodukowanych w Polsce.

Odbiorcą była jedna z największych i najsłynniejszych na świecie stoczni, specjalizująca się w budowie katamaranów i statków. Organizację tego transportu wspierał australijski oddział Agility.

Przewożonym ładunkiem były dwa żurawie ratownicze wykorzystywane do podnoszenia oraz opuszczania łodzi ratunkowych na katamaranach. Każdy z nich ważył 2,26 tony i miał 6 m długości, 2,3 m szerokości oraz 1,1 m wysokości. Maszyny, odebrane z fabryki w Dąbrowie Tarnowskiej w południowej Polsce, zostały dostarczone do Hobart, stolicy Tasmanii (Australia). Przy przygotowaniu tej dostawy kluczowe znaczenie miało odpowiednie zabezpieczenie urządzeń na długi czas transportu, sprawnie zorganizowany załadunek do kontenera, w którym były przewożone oraz bardzo dobra znajomość przepisów, co znacznie usprawniło skomplikowaną odprawę celną.

– Cały proces rozpoczął się od otrzymania zapytania od naszego australijskiego oddziału, mieliśmy sprawdzić m.in. możliwości załadunkowe i typ kontenera. Wspólnie ze współpracującą z nami firmą Danpol, która specjalizuje się w produkcji opakowań przemysłowych i rozwiązaniach gwarantujących bezpieczny transport, uznaliśmy, że najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie transport morski dźwigów w kontenerze 40HC – wyjaśnia Anna Głyżewska, pricing specialist, Agility Logistics.

Do zadań polskiego oddział Agility Logistics należał odbiór żurawi ratowniczych z fabryki w Dąbrowie Tarnowskiej, przetransportowanie ich do portu w Gdyni oraz nadzór nad przeładunkiem i załadunkiem na statek. Za dostawę maszyn z tasmańskiego portu do siedziby klienta odpowiadał już australijski oddział Agility. – Kluczowe znaczenie przy przewozie żurawi ratowniczych miało dla nas odpowiednie zabezpieczenie ładunku na czas transportu, zarówno drogowego, z fabryki do portu, jak i morskiego, na trasie Gdynia – Hobart, który miał trwać 53 dni. W tym celu został zaprojektowany drewniany stelaż, na którym umieściliśmy urządzenia. Przygotowaliśmy także konstrukcje mocujące i zbudowaliśmy podest pod ramię dźwigów. Cały ładunek był zabezpieczony folią antykorozyjną VCI – uzupełnia Maciej Brandt, Operations Clerk Sea Freight, Agility Logistics.

Spedytorzy Agility Logistics zapewnili też wsparcie przy odprawie celnej ładunku, która w przypadku tego transportu okazała się bardziej złożona niż przy standardowej odprawie eksportowej. Wymagała wypełnienia dodatkowych procedur związanych m.in. z decyzją załadowcy o skorzystaniu z własnej agencji celnej, co przy zmianie środka transportu (z samochodu na kontener) wymagało uzyskania oddzielnej zgody Urzędu Celnego. Podobnie było w przypadku uzyskania pozwolenia UC na jednorazowe uznanie miejsca przeładunku, w którym były dokonywane czynności przewidziane przepisami prawa celnego.

– Australia jest ważnym kierunkiem także dla polskiego oddziału Agility Logistics, mamy duże doświadczenie w obsłudze transportów różnego rodzaju ładunków do tego kraju. W marcu br. zorganizowaliśmy transport stalowych elementów konstrukcyjnych silosów z dwóch zakładów produkcyjnych w Polsce do fabryki w Bell Bay na Tasmanii. Teraz jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnego zlecenia, przewożonym ładunkiem ma być tor rowerowy, a do naszych zadań będzie należało m.in. zapewnienie wymaganej przepisami prawa międzynarodowego fumigacji, czyli dezynsekcji elementów drewnianych – mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics.

 

Ostatnie newsy Truck&Business więcej newsów »

Serbskie opłaty drogowe w post-pay

27 listopada 2019

DKV Euro Service pozwala na rozliczanie przejazdów ciężarówkami po płatnych drogach w Serbii metodą post-pay. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy mogą korzystać z dróg szybkiego ruchu bez przerywania jazdy.

czytaj więcej »


Shell inwestuje w LNG

25 listopada 2019

W Lehre firma Shell zainaugurowała działalność drugiej stacji detalicznej tankowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech. Placówka Shell dla samochodów ciężarowych jest pierwszą publiczną stacją LNG w Dolnej Saksonii i znajduje się przy autostradzie A2 — najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech.

czytaj więcej »


Niemiecka logistyka w Gdyni

19 listopada 2019

Spotkanie pod hasłem “Logistics Innovation & cooperation – enabler for tomorrow’s logistics” odbyło się w przepięknej scenerii gdyńskiego hotelu Courtyard by Marriott. Cel: pokazanie aktualnego obrazu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce oraz możliwości współpracy polsko-niemieckiej. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Logistics Innovative Solutions

18 listopada 2019

Kilkadziesiąt osób uczestniczyło w Forum Logistics Innovative Solutions. Miało ono na celu przedstawienie bieżącego stanu innowacji w zakresie cyfryzacji w logistyce. Stanowiło również okazję do dyskusji i poznania partnerów odnoszących sukcesy w tym obszarze. Patronat medialny sprawowało wydawnictwo Eurologistics.

czytaj więcej »


Akademia spedytora

4 listopada 2019

Już w listopadzie rusza kolejna Akademia Spedytora – cykl szkoleń i warsztatów prezentujący pracę na stanowisku spedytora i logistyka. Patronat medialny sprawuje Truck&Business Polska i Log24.pl.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter