Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania. Wciąż na rynku funkcjonuje duża liczba drobnych przewoźników, dla których korzystanie ze spedycji będzie często jedyną szansą godziwej egzystencji. Nadawcom łatwiej i wygodniej cedować organizację transportu na sprawdzone spedycje niż być w kontakcie z 20-30 różnymi firmami transportowymi. W dalszym ciągu będę upierać się, że jesteśmy sporym buforem i wsparciem zarówno dla przewoźnika jak i nadawcy. Pośrednicy pozostaną w dobrej kondycji, o ile zechcą wypełniać należycie obowiązki. Niestety, rzeczywistość potrafi być inna. Wiemy to z relacji podmiotów przewożących towary – narzekają one na duże spedycje. Zwracają przy tym uwagę na zbyt długie terminy płatności, w dodatku nieterminowe, niemożliwość kontaktu po godzinach pracy biura, brak elastyczności. Szanując czas i pracę partnerów biznesowych, staramy się być zawsze dostępni, dbamy też o jak najlepsze relacje, co podobno wciąż stanowi rzadkość na polskim podwórku.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Dogonione marzenie

Dogonione marzenie

Anna Czubaszek, kierowca zawodowy, wykształcony pedagog, bloger modowy opowiada o tym dlaczego uprawia ten teoretycznie męski zawód i jak jest traktowana w branży. Mówi także o poziomie prowadzenia pojazdów przez użytkowników ciągników siodłowych.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter