Używany ciągnik w firmie transportowej

Używany ciągnik w firmie transportowej

– Decyzja o sfinansowaniu leasingiem używanego ciągnika siodłowego z punktu widzenia nowej, małej firmy transportowej wydaje się rozsądnym rozwiązaniem – komentuje Paweł Piotrowski, właściciel firmy PP-Trucks specjalizującej się w transporcie ładunków do Skandynawii. Przedsiębiorstwo dopiero co rozpoczynające swoją działalność z reguły nie ma zagwarantowanej ciągłości zleceń, co oczywiście nie działa pozytywnie na bieżące dochody i możliwości inwestycyjne.Dlatego ograniczanie cyklicznych zobowiązań z tytułu finansowania floty staje się jednym z priorytetów, a wybór ciągnika używanego daje taką możliwość. Z drugiej strony używane pojazdy starszej generacji będą generować wyższe koszty podczas eksploatacji. Dla zobrazowania: najnowsze pojazdy we flocie PP-Trucks, a więc Renault z Serii T zużywają średnio około 26 litrów paliwa na 100 kilometrów, natomiast starsze Renault Magnum osiągają wynik nawet o 7 litrów gorszy. Biorąc pod uwagę przebiegi rzędu 10 000 km miesięcznie, daje to niebagatelną różnicę. Ponadto, zakup używanego, kilkuletniego ciągnika siodłowego oznacza konieczność wyboru egzemplarza o znacznym przebiegu, a to zwiększa ryzyko wystąpienia awarii, a co za tym idzie, kosztownych przestojów. Z biegiem czasu, kiedy firma okrzepnie już na rynku i ustabilizuje portfel zleceń może skłonić się zarówno ku zakupowi nowych pojazdów, jak i używanych, lecz o niewielkim przebiegu. Takie egzemplarze dają możliwość dłuższej, a przede wszystkim tańszej eksploatacji. Co ważne, przewoźnik z większym stażem może liczyć na bardziej atrakcyjne warunki leasingu, jak np. mniejszy wkład własny, czy wyższą kwotę wykupu.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Dogonione marzenie

Dogonione marzenie

Anna Czubaszek, kierowca zawodowy, wykształcony pedagog, bloger modowy opowiada o tym dlaczego uprawia ten teoretycznie męski zawód i jak jest traktowana w branży. Mówi także o poziomie prowadzenia pojazdów przez użytkowników ciągników siodłowych.

czytaj więcej »

Trudne negocjacje

Trudne negocjacje

Anna Paluszek-Dancewicz, spedytor krajowy i międzynarodowy w transporcie rzeczy i osób w firmie „Anbarden Bartłomiej Dancewicz” opowiada o sytuacji na linii przewoźnik-nadawca transportu, radzeniu sobie z pakietem mobilności oraz problemach z kierowcami.

czytaj więcej »

Dokąd zmierzasz spedycjo?

Dokąd zmierzasz spedycjo?

Rolf-Dieter Lafrenz, prezes Cargonexx GmbH opowiada o zmianach na rynku usług spedycyjnych w Polsce  perspektywach rozwoju „elektronicznych spedycji” oraz ciekawej sytuacji w jakiej znalazły się małe spedycje. 

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter