Używany ciągnik w firmie transportowej

Używany ciągnik w firmie transportowej

– Decyzja o sfinansowaniu leasingiem używanego ciągnika siodłowego z punktu widzenia nowej, małej firmy transportowej wydaje się rozsądnym rozwiązaniem – komentuje Paweł Piotrowski, właściciel firmy PP-Trucks specjalizującej się w transporcie ładunków do Skandynawii. Przedsiębiorstwo dopiero co rozpoczynające swoją działalność z reguły nie ma zagwarantowanej ciągłości zleceń, co oczywiście nie działa pozytywnie na bieżące dochody i możliwości inwestycyjne.Dlatego ograniczanie cyklicznych zobowiązań z tytułu finansowania floty staje się jednym z priorytetów, a wybór ciągnika używanego daje taką możliwość. Z drugiej strony używane pojazdy starszej generacji będą generować wyższe koszty podczas eksploatacji. Dla zobrazowania: najnowsze pojazdy we flocie PP-Trucks, a więc Renault z Serii T zużywają średnio około 26 litrów paliwa na 100 kilometrów, natomiast starsze Renault Magnum osiągają wynik nawet o 7 litrów gorszy. Biorąc pod uwagę przebiegi rzędu 10 000 km miesięcznie, daje to niebagatelną różnicę. Ponadto, zakup używanego, kilkuletniego ciągnika siodłowego oznacza konieczność wyboru egzemplarza o znacznym przebiegu, a to zwiększa ryzyko wystąpienia awarii, a co za tym idzie, kosztownych przestojów. Z biegiem czasu, kiedy firma okrzepnie już na rynku i ustabilizuje portfel zleceń może skłonić się zarówno ku zakupowi nowych pojazdów, jak i używanych, lecz o niewielkim przebiegu. Takie egzemplarze dają możliwość dłuższej, a przede wszystkim tańszej eksploatacji. Co ważne, przewoźnik z większym stażem może liczyć na bardziej atrakcyjne warunki leasingu, jak np. mniejszy wkład własny, czy wyższą kwotę wykupu.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Transportowa hossa a leasingodawcy

Transportowa hossa a leasingodawcy

Finansowanie środków transportu ciężkiego jest jednym z filarów branży leasingowej w Polsce. W 2016 roku transportowcy wyleasingowali sprzęt o łącznej wartości ponad 17,2 mld złotych. Co sprawiło, że w ubiegłym roku branża transportowa była wyjątkowo skłonna do inwestycji? Czy należy się obawiać pogorszenia sytuacji czy hossa pozostanie z nami na dłużej?  Sprawę komentuje Piotr Warmuła, dyrektor sprzedaży ds. rynków strategicznych w Raiffeisen Leasing.

czytaj więcej »

Jazda w podwójnej obsadzie

Jazda w podwójnej obsadzie

Ogólne zasady dotyczące rozliczania czasu pracy pozostają takie same dla kierowców w załodze jednoosobowej jak i w załodze kilkuosobowej. Istnieje jednak różnica w zakresie odbierania przerwy dziennej. Walorem jazdy w załodze kilkuosobowej jest dłuższy okres, w którym powinien zostać odebrany odpoczynek dzienny (dłuższa zmiana robocza) oraz krótszy wymiar tego odpoczynku – mówi Anna Knapik, aplikant radcowski, Kancelaria Radców Prawnych Klatka i partnerzy w Katowicach.

czytaj więcej »

Kierowca poszukiwany

Kierowca poszukiwany

– Problem kadrowy jest niewątpliwie największym wyzwaniem przed jakim stajemy – mówi Jarosław Płusa, właściciel firmy Uniq Logistic. Wszyscy mamy świadomość kurczącej się kadry kierowców co wynika z przyczyn naturalnych. Część osób odchodzi na emeryturę, trwa konkurencja o pracownika ze strony zachodnioeuropejskich jak i krajowych przewoźników, poza tym kierowca to mało atrakcyjna profesja dla młodych ludzi, barierę stanowi również początek przygody z tą profesją.

czytaj więcej »

Newsletter