Używany ciągnik w firmie transportowej

Używany ciągnik w firmie transportowej

– Decyzja o sfinansowaniu leasingiem używanego ciągnika siodłowego z punktu widzenia nowej, małej firmy transportowej wydaje się rozsądnym rozwiązaniem – komentuje Paweł Piotrowski, właściciel firmy PP-Trucks specjalizującej się w transporcie ładunków do Skandynawii. Przedsiębiorstwo dopiero co rozpoczynające swoją działalność z reguły nie ma zagwarantowanej ciągłości zleceń, co oczywiście nie działa pozytywnie na bieżące dochody i możliwości inwestycyjne.Dlatego ograniczanie cyklicznych zobowiązań z tytułu finansowania floty staje się jednym z priorytetów, a wybór ciągnika używanego daje taką możliwość. Z drugiej strony używane pojazdy starszej generacji będą generować wyższe koszty podczas eksploatacji. Dla zobrazowania: najnowsze pojazdy we flocie PP-Trucks, a więc Renault z Serii T zużywają średnio około 26 litrów paliwa na 100 kilometrów, natomiast starsze Renault Magnum osiągają wynik nawet o 7 litrów gorszy. Biorąc pod uwagę przebiegi rzędu 10 000 km miesięcznie, daje to niebagatelną różnicę. Ponadto, zakup używanego, kilkuletniego ciągnika siodłowego oznacza konieczność wyboru egzemplarza o znacznym przebiegu, a to zwiększa ryzyko wystąpienia awarii, a co za tym idzie, kosztownych przestojów. Z biegiem czasu, kiedy firma okrzepnie już na rynku i ustabilizuje portfel zleceń może skłonić się zarówno ku zakupowi nowych pojazdów, jak i używanych, lecz o niewielkim przebiegu. Takie egzemplarze dają możliwość dłuższej, a przede wszystkim tańszej eksploatacji. Co ważne, przewoźnik z większym stażem może liczyć na bardziej atrakcyjne warunki leasingu, jak np. mniejszy wkład własny, czy wyższą kwotę wykupu.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Karta w karcie

Karta w karcie

Rafael Wroński, dyrektor zarządzający na Polskę Hempelmann Wittemoeller (emitent kart Tankpool24), podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »

Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Grzegorz Woelke, prezes zarządu VIVE Transport, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »

Paliwo i faktoring

Paliwo i faktoring

Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży na region centralny w Bibby Financial Services, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.  

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter