Utrzymuje się zainteresowanie inwestowaniem w nowy tabor

Utrzymuje się zainteresowanie inwestowaniem w nowy tabor

Obserwujemy utrzymujące się zainteresowanie przedsiębiorców inwestowaniem w nowy tabor. To potwierdzenie, że biznes w Polsce ma się dobrze – wszak transport zawsze jest najczulszym barometrem wyprzedzającym zmiany koniunktury w całej gospodarce – komentuje Marcin Balicki z Millennium Leasing.

 

 

 

 

 

 

Z satysfakcją przyjmujemy też wielką zmianę na rynku finansowania transportu ciężkiego. Dawno minęły czasy, kiedy oferowanie leasingu sprowadzało się do prostej usługi finansowania zakupu ciągnika siodłowego czy naczepy, chociaż oczywiście wiele firm tylko takiej współpracy oczekuje.

Do niedawna standardem było też oferowanie ubezpieczeń jako produktów „obowiązkowych” dla klienta. Dzisiaj, żeby konkurować na tym rynku, trzeba oferować znacznie więcej. Jeśli mówimy o ubezpieczeniu, to trzeba rozmawiać nie tylko o jego kosztach, ale umieć merytorycznie doradzić klientowi w kwestii jego zakresu.

Równoległa współpraca z bankiem to już nie „obowiązek otwarcia rachunku”, ale cały pakiet rozwiązań dostosowanych do wygody klienta z tej branży – karty przedpłacone dla kierowców czy platforma walutowa. Jeśli rozmawiamy wreszcie o samym leasingu – modne w ostatnim okresie wysokie wartości odkupu, oferowane przez dealerów, również obarczone są całym szeregiem warunków, których właściwe zrozumienie pozwoli w przyszłości uniknąć wielu rozczarowań.

Klienci mogą już dziś oczekiwać od doradców leasingowych wsparcia i w tym zakresie, a co za tym idzie – również prawdziwego doradztwa w ukształtowaniu warunków umowy leasingowej.

Autorem komentarza jest Marcin Balicki, dyrektor departamentu sprzedaży, Millennium Leasing

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter