Pojazdy dostawcze w grupie najbardziej eko-aut na świecie

Pojazdy dostawcze w grupie najbardziej eko-aut na świecie

Jak wynika z danych opublikowanych przez Europejską Agencję Środowiska, w 2013 roku średni poziom emisji z nowych samochodów osobowych wynosił  127g CO2/km w porównaniu do 186g CO2/km w 1995 roku. Ten wynik to efekt starań branży motoryzacyjnej na rzecz ograniczania emisji spalin.

 

Ów spektakularny -31,7% spadek to również wysiłek na rzecz dostosowywania prawda w zakresie ochrony środowiska.

– Dzięki wielkiemu wysiłkowi producentów motoryzacyjnych i miliardom euro zainwestowanym w badania i rozwój, samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze są w Europie i najczystsze na świecie -mówi Erik Jonnaert , sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Bez względu na osiągnięty wynik, europejska branża motoryzacyjna w dalszym ciągu zamierza kontynuować pracę w celu dalszego obniżania emisji CO2 tak z samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów dostawczych. Najbardziej ekonomiczne i opłacalne działania zostały już podjęte, dlatego teraz, aby osiągnąć kolejne poziomy redukcji CO2, konieczne są coraz większe inwestycje w procesy technologiczne.

Dziś branża motoryzacyjna jest na właściwej drodze do obniżenia emisji CO2 do poziomów wymaganych przez przepisy . – Należy jednak zauważyć , że legislatorzy ustanawiają cele, które mają wejść w życie z dnia na dzień, dlatego producenci muszą rozpocząć proces ich realizacji z dużym wyprzedzeniem . Oznacza to, że ze względu na charakter tychże przepisów, na drodze do realizacji celów konieczny jest pewien stopień nadwyżek wyników – wyjaśnia  Jonnaert.

 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter