Paliwo i faktoring

Paliwo i faktoring

Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży na region centralny w Bibby Financial Services, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.  

Najważniejsze fakty z pierwszych 10 miesięcy 2017 roku. – Przekroczyliśmy w tym roku próg pół tysiąca aktywnych klientów, co jest potwierdzeniem ich zaufania oraz naszych usług. Dzięki liczbie zadowolonych klientów plasujemy się w czołowej 5 firm faktoringowych działających na polskim rynku. Znaczną część usługobiorców stanowią przewoźnicy drogowi. Prawie 70 procent przedsiębiorstw objętych 14. falą badania Bibby MSP Index potwierdza występowanie opóźnień w płatnościach. Zaniepokojeni tym faktem stworzyliśmy kampanię „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny”. Akcja skierowana jest szczególnie do firm z sektora MŚP. Wyjaśniamy w niej, dlaczego warto płacić faktury w terminie, pokazujemy prawdziwe historie przedsiębiorców. W 2017 roku zostaliśmy docenieni przez Instytut Europejskiego Biznesu – zdobyliśmy tytuł Mocnej Firmy Godnej Zaufania 2016 oraz byliśmy nominowani do nagrody Najlepszy Partner w Biznesie 2017. W tym roku otrzymaliśmy również wyróżnienie Gazety Finansowej za najlepszy produkt dla MŚP.

W 2018 roku planujemy… – Wdrażamy projekt związany z nowatorskim połączeniem funkcjonalności, które dają karty paliwowe i faktoring. Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie bardzo ułatwi firmom transportowym dostęp do dobrej jakości paliwa w konkurencyjnych cenach na kilkuset stacjach w całej Polsce. W roku 2018 chcemy ten produkt udostępnić obecnym i nowym klientom. Wprowadzimy także najnowszy system faktoringowy. Jeszcze większa przejrzystość, intuicyjność oraz wymiana danych w czasie rzeczywistym spowoduje, że zamiana faktur na gotówkę stanie się prostsza. Chcemy, aby nasze rozwiązania pasowały do zmiennej rzeczywistości, dlatego pracujemy również nad rozszerzeniem faktoringu cichego.

Prognozy rynkowe na rok 2018. – Rynek faktoringu w Polsce rośnie niezmiennie od kilku lat. Co ciekawe, dzieje się tak bez względu na koniunkturę. Gdy jest spowolnienie, klienci doceniają takie usługi w ofercie faktoringowej jak weryfikacja odbiorcy zagranicznego, ubezpieczenie transakcji czy monitoring i inkaso należności. Podczas dobrej koniunktury środki z faktoringu zaraz po wystawieniu faktury to kapitał używany do rozwoju firmy. W całym roku 2016 firmy faktoringowe należące do Polskiego Związku Faktorów sfinansowały faktury o łącznej wartości 160 mld zł. Po trzech kwartałach 2017 wartość ta wynosi już 132 mld, rok wcześniej było to 112 mld zł. Prognozuję, że rynek faktoringu na koniec 2017 roku wyniesie około 190 mld zł. Branża transportowa, z którą ściśle współpracujemy, w 14. fali badania MSP Index wyróżniła się najmniejszym wskaźnikiem optymizmu wśród ogółu przedsiębiorców. To zrozumiałe biorąc pod uwagę w jakim otoczeniu polityczno-gospodarczym znalazła się branża. Jako niezależna od banków instytucja faktoringowa finansujemy firmy transportowe od 15 lat, wspierając je w lepszych i gorszych momentach i zdecydowanie nie zamierzamy tego zmieniać. Nowe wyzwania tylko zmobilizują branże, a polscy przewoźnicy kolejny raz udowodnią swoją przedsiębiorczość.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Dogonione marzenie

Dogonione marzenie

Anna Czubaszek, kierowca zawodowy, wykształcony pedagog, bloger modowy opowiada o tym dlaczego uprawia ten teoretycznie męski zawód i jak jest traktowana w branży. Mówi także o poziomie prowadzenia pojazdów przez użytkowników ciągników siodłowych.

czytaj więcej »

Trudne negocjacje

Trudne negocjacje

Anna Paluszek-Dancewicz, spedytor krajowy i międzynarodowy w transporcie rzeczy i osób w firmie „Anbarden Bartłomiej Dancewicz” opowiada o sytuacji na linii przewoźnik-nadawca transportu, radzeniu sobie z pakietem mobilności oraz problemach z kierowcami.

czytaj więcej »

Dokąd zmierzasz spedycjo?

Dokąd zmierzasz spedycjo?

Rolf-Dieter Lafrenz, prezes Cargonexx GmbH opowiada o zmianach na rynku usług spedycyjnych w Polsce  perspektywach rozwoju „elektronicznych spedycji” oraz ciekawej sytuacji w jakiej znalazły się małe spedycje. 

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter