Komentarze

Jak po grudzie, ale w górę

Z czym wchodzimy w 2011 rok? Wydaje się, że ogólny trend, będący odzwierciedleniem wykresów trzech podstawowych wskaźników wykorzystywanych w badaniach prowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego, tj.: wskaźnika koniunktury w transporcie, wskaźnika kondycji ekonomicznej i wskaźnika zdolności przewozowej, wskazuje na stopniową poprawę sytuacji w sektorze ciężarowego transportu samochodowego.

czytaj więcej »


Ciężarówki ciągle drożeją

Wzrostowy trend w cenach ciężarówek, który zarysował się w połowie 2010 r., utrzymuje się Pomimo nie najwyższego popytu, ciągniki siodłowe Euro 5 drożeją, ponieważ ich ceny w Europie Zachodniej znacznie wzrosły. Nasilający się import tylko umocni tą tendencję. Wciąż dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się najmłodsze ciągniki Euro 3, których ceny od kilku miesięcy również powoli idą w górę.

czytaj więcej »


Ciężarówki zaczynają drożeć

Samochody ciężarowe zaczynają drożeć, głównie dlatego, że w Europie Zachodniej wyczerpały się stocki. Również kurs euro wariuje i stał się nieprzewidywalny, a to, podobnie jak wysokie ceny paliw, będzie hamowało popyt na samochody ciężarowe. Wszystko to oznacza, że wygrzebywanie się polskiego rynku pojazdów ciężkich z dołka, może być trudne.

czytaj więcej »


Koniec ery tanich ciężarówek

Samochody ciężarowe zaczynają drożeć. Ten trend jest w ostatnich miesiącach coraz bardziej widoczny. Na Zachodzie wyczerpały się zasoby używanych pojazdów, a kurs euro „zwariował”, ceny paliw również – jedno i drugie pikuje, bez pewności do jakiego poziomu dojdzie. Wszystko to sprawia, że działalność transportowa staje się coraz mniej przewidywalna, co ma bezpośredni wpływ na spowolnienie wygrzebywania się z dołka polskiego rynku sprzedaży pojazdów ciężarowych, jak sądzi Marcin Kardas z EurotaxGlass’s – firmy monitorującej ceny aut.

czytaj więcej »


Sposób na kryzys

Od najbliższego wydania naszego dwumiesięcznika będziemy wyglądali tak samo jak wszystkie czasopisma z europejskiej sieci Truck&Business w kilku krajach Europy, czyli w Belgii, Luksemburgu, Holandii, Czechach i na Słowacji. Pora na zmiany.

czytaj więcej »


Zmienna koniunktura w sprzedaży sam. ciężarowych

Zauważalna na początku 2010 r. poprawa nastrojów na rynku związana ze zwiększeniem sprzedaży używanych samochodów ciężarowych pozwalała na bardziej optymistyczne prognozy na kolejne miesiące. Tymczasem popyt na najbardziej poszukiwane ciągniki siodłowe Euro5 nagle spadł.
Umacniająca się w stosunku do euro złotówka, obniżająca ceny, ale również dochody przewoźników oraz wzrost cen paliw wywołały niepewność wśród firm transportowych, które wstrzymały się z zakupami taboru. Po raz kolejny okazało się, że gwałtowne ruchy kursu euro negatywnie wpływają na rynek transportowy.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter