Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp. Jednak moim zdaniem, przy sztywnym trzymaniu tej zasady, szybko wzrosną ceny frachtów nie tylko międzynarodowych, ale także krajowych. Zatem jeśli nadawcy nie wyjdą z elastycznymi rozwiązaniami, niekoniecznie finansowymi, lecz dotyczącymi wspomnianych realnych czasów załadunku przelewów na czas, sami strzelą sobie w kolano. Ze swojej strony stosujemy nie tylko okna załadunkowe, ale również okna rozładunkowe, co pozwala zaplanować czas pracy i rozładunek w określonym okresie. Do tego dochodzi wsparcie merytoryczne, doradztwo. Tak po ludzku żal mi podmiotów nie weryfikujących dokumentów podpisywanych przy korzystaniu z określonych usług. Kupujących na przykład ubezpieczenie za 30 procent wartości, bez doczytania o 60-procentowej franszyzie w razie zdarzenia. My praktycznie z żadnym przewoźnikiem nie mamy podpisanej umowy, a z wieloma współpracujemy od lat, traktując się z szacunkiem, respektując wzajemne prawa.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Dogonione marzenie

Dogonione marzenie

Anna Czubaszek, kierowca zawodowy, wykształcony pedagog, bloger modowy opowiada o tym dlaczego uprawia ten teoretycznie męski zawód i jak jest traktowana w branży. Mówi także o poziomie prowadzenia pojazdów przez użytkowników ciągników siodłowych.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter