Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Grzegorz Woelke, prezes zarządu VIVE Transport, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

Najważniejsze fakty z pierwszych 10 miesięcy 2017 roku. – W bieżącym roku Grupa VIVE rozdzieliła działalność przewozową i operacje logistyki magazynowej pomiędzy istniejącą od 10 lat spółkę VIVE Transport i nowopowstałą VIVE Logistic Services. Podpisano umowę na budowę nowoczesnego centrum logistycznego, mającego oferować pełen wachlarz usług dla klientów zewnętrznych i spółek Grupy VIVE, takich jak obsługa operacji e-commerce, usługi składu celnego i podatkowego, dostawy związane z dystrybucją i zaopatrzeniem sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie nadwozia wymienne spełniają rolę mobilnego zaplecza magazynowego. Centrum stanie się znaczącym punktem na mapie logistycznej Europy obsługując naszych dotychczasowych klientów w krajach UE, byłej WNP, ale także Afryki i Bliskiego Wschodu. Będzie też jednym z kluczowych elementów zwinnego łańcucha dostaw z zastosowaniem nadwozi wymiennych. Wraz z nim stajemy się swego rodzaju butikiem logistycznym. W przeciwieństwie do innych operatorów logistycznych, którzy są tylko deklaratywnie elastyczni my nie oferujemy klientom katalogu kilkunastu powtarzalnych usług podobnych do siebie, co w końcu prowadzi tylko do walki cenowej. Kształtujemy za to indywidualny, zwinny łańcuch dostaw.

W 2018 roku planujemy… – Zakończenie budowy i komercjalizacji centrum logistycznego Grupy VIVE. Będziemy kontynuować współpracę z czołowymi koncernami motoryzacyjnymi i producentami opakowań w Europie, którzy dołączyli do naszych klientów w roku bieżącym i latach poprzednich. Planujemy rozwijać dalej klaster nadwozi wymiennych, który liczy obecnie 40 pojazdów, ponad 120 nadwozi wymiennych włączonych do projektu przez naszych partnerów. Na początku roku 2018 zakończy się certyfikacja procesów transportowych certyfikatem bezpieczeństwa TAPA. Również budowane centrum logistyczne będzie spełniało rygorystyczne wymogi tego certyfikatu, przez co nasz zwinny łańcuch dostaw dołączy do grona najbardziej renomowanych dostawców usług logistycznych w Europie (w Polsce jest 5 czynnych certyfikatów TAPA). Ponadto konsekwentnie będziemy szkolić kierowców zawodowych VIVE Transport i naszych partnerów w ramach projektu Eda.pl realizowanego we współpracy z IRU w Genewie. Myślimy też o nowym projekcie polegającym na certyfikacji umiejętności kierowców zawodowych naszych i naszych partnerów.

Prognozy rynkowe na rok 2018. – Widzę wyzwania i ryzyka związane z dyrektywą mobilności i ZUS. Liczymy na wsparcie władz samorządowych w rozwoju naszego regionalnego centrum logistycznego – ważna jest m. in. poprawa warunków realizacji odpraw celnych w województwie. Mamy nadzieję na rozwój inicjatyw związanych z kształceniem kierowców zawodowych, techników, automatyków, spedytorów, dyspozytorów, pracowników magazynowych, operatorów urządzeń transportowych itp. Uważamy, że nasza inicjatywa stanowi ogromną szansę dla regionu. Oby władze oświatowe i politycy nie ograniczyli się tylko do kibicowania i zbierania punktów w kampanii wyborczej, tylko skutecznie zaangażowali w działanie. Z niepokojem śledzimy także zmiany w zakresie regulacji UE zwanych „dyrektywą mobilności” oraz zmiany związane z rozwojem obciążeń kosztów pracy i na skutek nowelizacji przepisów o ZUS. Oceniamy te działania jako sprzeczne z logiką międzynarodowego podziału pracy, uderzeniem w istotną gałąź gospodarki narodowej przyczyniającej są do wytworzenia nawet 7 procent PKB Polski oraz pogorszeniem konkurencyjności gospodarki europejskiej. Działania te w dłuższym okresie czasu dotkną wszystkich producentów, eksporterów i importerów odkładając się w cenie surowców i wyrobów gotowych za co zapłacą konsumenci.

 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Karta w karcie

Karta w karcie

Rafael Wroński, dyrektor zarządzający na Polskę Hempelmann Wittemoeller (emitent kart Tankpool24), podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »

Paliwo i faktoring

Paliwo i faktoring

Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży na region centralny w Bibby Financial Services, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.  

czytaj więcej »

Transportowa hossa a leasingodawcy

Transportowa hossa a leasingodawcy

Finansowanie środków transportu ciężkiego jest jednym z filarów branży leasingowej w Polsce. W 2016 roku transportowcy wyleasingowali sprzęt o łącznej wartości ponad 17,2 mld złotych. Co sprawiło, że w ubiegłym roku branża transportowa była wyjątkowo skłonna do inwestycji? Czy należy się obawiać pogorszenia sytuacji czy hossa pozostanie z nami na dłużej?  Sprawę komentuje Piotr Warmuła, dyrektor sprzedaży ds. rynków strategicznych w Raiffeisen Leasing.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter