Faktoring coraz bardziej popularny

Faktoring coraz bardziej popularny

Według danych Polskiego Związku Faktorów (PZF), obroty firm faktoringowych w pierwszym kwartale 2014 roku wzrosły o 16,3 proc. w skali roku. To oznacza, że w omawianym okresie firmy faktoringowe raportujące do PZF sfinansowały wierzytelności o łącznej wartości 24,2 miliardów złotych.

 

 

 

 

 

Dla porównania w 2013 roku dynamika rynku faktoringu wyniosła 15,5 proc., a ogólna suma sfinansowanych wierzytelności osiągnęła wartość 96,58 miliardów złotych.

Jest miejsce dla nowych graczy

Wyniki sektora potwierdzają, że polski rynek usług faktoringowych dojrzewa i ma ogromny potencjał wzrostu.

W dobie utrudnionego dostępu do tradycyjnych źródeł zewnętrznego finansowania zalety faktoringu doceniają zarówno małe firmy, jak i duże korporacje. Faktoring jest instrumentem, który rzeczywiście zabezpiecza dopływ funduszy dla firm i okazuje się być elastycznym narzędziem wspierającym działalność przedsiębiorstw – mówi Stanisław Atanasow, prezes Zarządu Crédit Agricole Commercial Finance Polska SA (CACFP SA). – Bardzo duży wzrost, jaki zanotowała w tym roku spółka Credit Agricole Commercial Finance potwierdza tezę, że na rynku jest jeszcze miejsce dla nowych graczy. Chcemy konsekwentnie budować naszą silną i stabilną pozycję na rynku, by w przyszłości konkurować z największymi.

Jaki będzie rok 2014?

Rynek usług faktoringowych na przestrzeni ostatnich czterech lat wzrósł niemal dwukrotnie
i umacnia swoją pozycję w sektorze usług finansowych. Wskaźnik penetracji PKB (mierzony sumą wykupionych wierzytelności) w roku 2012 osiągnął poziom 6,45 proc. Jest on nadal niższy od średniej europejskiej, gdzie sięga poziomu 9,36 proc., ale znacząco wyższy od średniej światowej, która wynosi 4,19 proc.

Z prognoz analityków Crédit Agricole Commercial Finance Polska SA (CACFP SA) wynika, że w roku 2014 zachowana zostanie dwucyfrowa dynamik wzrostu sprzedaży, a firmy faktoringowe pozyskają nowych biznesowych partnerów.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter