Ciężarówki ciągle drożeją

Ciężarówki ciągle drożeją

Wzrostowy trend w cenach ciężarówek, który zarysował się w połowie 2010 r., utrzymuje się Pomimo nie najwyższego popytu, ciągniki siodłowe Euro 5 drożeją, ponieważ ich ceny w Europie Zachodniej znacznie wzrosły. Nasilający się import tylko umocni tą tendencję. Wciąż dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się najmłodsze ciągniki Euro 3, których ceny od kilku miesięcy również powoli idą w górę.

Generalnie odczuwalny jest brak samochodów i trend wzrostowy z pewnością utrzyma się w ciągu najbliższych miesięcy. Należy pamiętać, że sprzedaż nowych pojazdów w ciągu ostatnich dwóch lat była bardzo mała, a to przełoży się na ograniczoną podaż używanych ciężarówek w przyszłości. Dodatkowo firmy transportowe nie śpieszą się z wymianą użytkowanych ciągników Euro 5 na młodsze, ponieważ norma ta ma obowiązywać w Unii Europejskiej przez najbliższe 3-4 lata.
 

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter