Kierowca poszukiwany

Kierowca poszukiwany

– Problem kadrowy jest niewątpliwie największym wyzwaniem przed jakim stajemy – mówi Jarosław Płusa, właściciel firmy Uniq Logistic. Wszyscy mamy świadomość kurczącej się kadry kierowców co wynika z przyczyn naturalnych. Część osób odchodzi na emeryturę, trwa konkurencja o pracownika ze strony zachodnioeuropejskich jak i krajowych przewoźników, poza tym kierowca to mało atrakcyjna profesja dla młodych ludzi, barierę stanowi również początek przygody z tą profesją.

Coraz częściej widzimy kierowców z Ukrainy u przewoźników, co zapewne będzie stanowić trwałą tendencję. W naszej firmie pracownik jest najważniejszy – to nie tylko hasło ale w praktyce realizowana polityka, recepta na problemy kadrowe. Właściwie traktowani ludzie, którzy mają szansę się rozwijać i godnie zarabiają, są najlepszymi rekruterami, bo ściągają do pracy swoich znajomych. Mimo to stale odczuwamy braki kadrowe na praktycznie wszystkich stanowiskach co wynika z dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa. Poczynając od kierowców, na których właściwie już czekają auta, poprzez magazynierów a na spedytorach i handlowcach kończąc. Prowadzimy stałą rekrutację w wszystkich lokalizacjach na te stanowiska poprzez ogłoszenia w specjalistycznych portalach internetowych i działania firmy headhunterskiej. Niewątpliwie obecnie nastał czas pracownika. Skutkuje to też niestety jakością kandydatów – często bez żadnego lub z minimalnym doświadczeniem a zarazem z wysokimi wymaganiami.

Ostatnie komentarze więcej komentarzy »

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Nadawca a współpraca z przewoźnikiem

Marcin Chybiak, dyrektor ds. dystrybucji i logistyki Walstead. –  Jeżeli nadawcy zostawią przewoźników samych sobie, to nikt na tym nie zyska a wręcz wszyscy stracą. Klient decyduje o warunkach nadania, załadunku, czasu, terminów płatności, itp.

czytaj więcej »

Zmiana roli spedytora

Zmiana roli spedytora

Katarzyna Polkowska, dyrektor EMKA Logistics. – Rynek spedycji zostanie poddany dużym zmianom. Szczególnie poprzez duży postęp cyfryzacji i digitalizację. Moim zdaniem wyeliminowanie z rynku spedycji to długotrwały proces, o ile w ogóle realny do zrealizowania.

czytaj więcej »

Opóźnione płatności w transporcie

Opóźnione płatności w transporcie

Marcin Malinowski, dyrektor ds. transportu w firmie Maltrans. – Niestety, problem z płatnościami istnieje cały czas. Wydaje mi się, że transport to jedna z nielicznych branży usługowych, gdzie na zapłatę czasami trzeba czekać ponad 60 dni.

czytaj więcej »

Eurologistics Newsletter