Komentarze

Karta w karcie

Rafael Wroński, dyrektor zarządzający na Polskę Hempelmann Wittemoeller (emitent kart Tankpool24), podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »


Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Grzegorz Woelke, prezes zarządu VIVE Transport, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »


Paliwo i faktoring

Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży na region centralny w Bibby Financial Services, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.  

czytaj więcej »


Transportowa hossa a leasingodawcy

Finansowanie środków transportu ciężkiego jest jednym z filarów branży leasingowej w Polsce. W 2016 roku transportowcy wyleasingowali sprzęt o łącznej wartości ponad 17,2 mld złotych. Co sprawiło, że w ubiegłym roku branża transportowa była wyjątkowo skłonna do inwestycji? Czy należy się obawiać pogorszenia sytuacji czy hossa pozostanie z nami na dłużej?  Sprawę komentuje Piotr Warmuła, dyrektor sprzedaży ds. rynków strategicznych w Raiffeisen Leasing.

czytaj więcej »


Jazda w podwójnej obsadzie

Ogólne zasady dotyczące rozliczania czasu pracy pozostają takie same dla kierowców w załodze jednoosobowej jak i w załodze kilkuosobowej. Istnieje jednak różnica w zakresie odbierania przerwy dziennej. Walorem jazdy w załodze kilkuosobowej jest dłuższy okres, w którym powinien zostać odebrany odpoczynek dzienny (dłuższa zmiana robocza) oraz krótszy wymiar tego odpoczynku – mówi Anna Knapik, aplikant radcowski, Kancelaria Radców Prawnych Klatka i partnerzy w Katowicach.

czytaj więcej »


Używany ciągnik w firmie transportowej

– Decyzja o sfinansowaniu leasingiem używanego ciągnika siodłowego z punktu widzenia nowej, małej firmy transportowej wydaje się rozsądnym rozwiązaniem – komentuje Paweł Piotrowski, właściciel firmy PP-Trucks specjalizującej się w transporcie ładunków do Skandynawii. Przedsiębiorstwo dopiero co rozpoczynające swoją działalność z reguły nie ma zagwarantowanej ciągłości zleceń, co oczywiście nie działa pozytywnie na bieżące dochody i możliwości inwestycyjne.

czytaj więcej »


Kierowca poszukiwany

– Problem kadrowy jest niewątpliwie największym wyzwaniem przed jakim stajemy – mówi Jarosław Płusa, właściciel firmy Uniq Logistic. Wszyscy mamy świadomość kurczącej się kadry kierowców co wynika z przyczyn naturalnych. Część osób odchodzi na emeryturę, trwa konkurencja o pracownika ze strony zachodnioeuropejskich jak i krajowych przewoźników, poza tym kierowca to mało atrakcyjna profesja dla młodych ludzi, barierę stanowi również początek przygody z tą profesją.

czytaj więcej »


Polska popełniła za dużo błędów

Polska popełniła już za dużo błędów związanych z płatnościami na autostradach. Począwszy od tego, że niepotrzebnie na autostradach państwowych wchodziliśmy w system manualnego poboru opłat, a w 2011 roku, kiedy wszedł system elektroniczny, zapomniano niejako o koncesjonariuszach prywatnych i dzisiaj tych systemów mamy kilka – komentuje Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

czytaj więcej »


Transportowa niesprawiedliwość

W Polsce mamy bardzo rozbudowany sektor transportu na potrzeby własne. O ile można jeszcze zrozumieć potrzeby szybkiego i elastycznego zaspokojenia potrzeb w grupie samochodów dostawczych i średnio tonażowych (do 7,5 t d.m.c.), to trudno mieć taką samą postawę przy pojazdach wysokotonażowych – komentuje Andrzej Nowrotek, wiceprzewodniczący OZPTD.

czytaj więcej »


Naganne zachowanie organów kontrolnych

Jak się ma wyłączenie odpowiedzialności przewoźnika z tytułu naruszeń ustawy o transporcie drogowym do praktycznych działań służb kontrolnych? To pytanie zadaje sobie niejeden menedżer transportu a odpowiedzi są zapewne niezbyt wesołe – komentuje Jarosław Łabisz, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, www.ocrk.pl.

czytaj więcej »


Strona 1 z 612345...Ostatnia »

Newsletter