Komentarze

Dogonione marzenie

Anna Czubaszek, kierowca zawodowy, wykształcony pedagog, bloger modowy opowiada o tym dlaczego uprawia ten teoretycznie męski zawód i jak jest traktowana w branży. Mówi także o poziomie prowadzenia pojazdów przez użytkowników ciągników siodłowych.

czytaj więcej »


Trudne negocjacje

Anna Paluszek-Dancewicz, spedytor krajowy i międzynarodowy w transporcie rzeczy i osób w firmie „Anbarden Bartłomiej Dancewicz” opowiada o sytuacji na linii przewoźnik-nadawca transportu, radzeniu sobie z pakietem mobilności oraz problemach z kierowcami.

czytaj więcej »


Dokąd zmierzasz spedycjo?

Rolf-Dieter Lafrenz, prezes Cargonexx GmbH opowiada o zmianach na rynku usług spedycyjnych w Polsce  perspektywach rozwoju „elektronicznych spedycji” oraz ciekawej sytuacji w jakiej znalazły się małe spedycje. 

czytaj więcej »


Karta w karcie

Rafael Wroński, dyrektor zarządzający na Polskę Hempelmann Wittemoeller (emitent kart Tankpool24), podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »


Kształtujemy indywidualny łańcuch dostaw

Grzegorz Woelke, prezes zarządu VIVE Transport, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.

czytaj więcej »


Paliwo i faktoring

Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży na region centralny w Bibby Financial Services, podsumowuje 2017 rok, opowiada o planach na 2018 rok i prognozuje co się stanie w branży w ciągu kolejnych 365 dni.  

czytaj więcej »


Transportowa hossa a leasingodawcy

Finansowanie środków transportu ciężkiego jest jednym z filarów branży leasingowej w Polsce. W 2016 roku transportowcy wyleasingowali sprzęt o łącznej wartości ponad 17,2 mld złotych. Co sprawiło, że w ubiegłym roku branża transportowa była wyjątkowo skłonna do inwestycji? Czy należy się obawiać pogorszenia sytuacji czy hossa pozostanie z nami na dłużej?  Sprawę komentuje Piotr Warmuła, dyrektor sprzedaży ds. rynków strategicznych w Raiffeisen Leasing.

czytaj więcej »


Jazda w podwójnej obsadzie

Ogólne zasady dotyczące rozliczania czasu pracy pozostają takie same dla kierowców w załodze jednoosobowej jak i w załodze kilkuosobowej. Istnieje jednak różnica w zakresie odbierania przerwy dziennej. Walorem jazdy w załodze kilkuosobowej jest dłuższy okres, w którym powinien zostać odebrany odpoczynek dzienny (dłuższa zmiana robocza) oraz krótszy wymiar tego odpoczynku – mówi Anna Knapik, aplikant radcowski, Kancelaria Radców Prawnych Klatka i partnerzy w Katowicach.

czytaj więcej »


Używany ciągnik w firmie transportowej

– Decyzja o sfinansowaniu leasingiem używanego ciągnika siodłowego z punktu widzenia nowej, małej firmy transportowej wydaje się rozsądnym rozwiązaniem – komentuje Paweł Piotrowski, właściciel firmy PP-Trucks specjalizującej się w transporcie ładunków do Skandynawii. Przedsiębiorstwo dopiero co rozpoczynające swoją działalność z reguły nie ma zagwarantowanej ciągłości zleceń, co oczywiście nie działa pozytywnie na bieżące dochody i możliwości inwestycyjne.

czytaj więcej »


Kierowca poszukiwany

– Problem kadrowy jest niewątpliwie największym wyzwaniem przed jakim stajemy – mówi Jarosław Płusa, właściciel firmy Uniq Logistic. Wszyscy mamy świadomość kurczącej się kadry kierowców co wynika z przyczyn naturalnych. Część osób odchodzi na emeryturę, trwa konkurencja o pracownika ze strony zachodnioeuropejskich jak i krajowych przewoźników, poza tym kierowca to mało atrakcyjna profesja dla młodych ludzi, barierę stanowi również początek przygody z tą profesją.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter