Monitoring nie jest zły. Tylko trzeba przekonać o tym kierowcę

13 czerwca 2018

Dla większości firm korzyści płynące z monitorowania pojazdów są oczywiste. W celu pełnego wykorzystania możliwości i udogodnienia, jakie firmie przynosi monitoring floty, niezbędne jest przekonanie kierowców do tego rozwiązania. Jak tego dokonać? Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect prezentuje pięć sprawdzonych sposobów.

 Bądź szczery ze swoją załogą

Powiedzenie kierowcom, że podjęto decyzję o wdrożeniu systemu do monitorowania w swoich pojazdach. Nie polecam utrzymywania tego w tajemnicy ani nie ujawniania po fakcie. Szczera, przeprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem rozmowa o planach w tym zakresie pomoże zbudować zaufanie i uzyskać akceptację ze strony kierowców.

Powiedz im, jak sami na tym skorzystają

Niech kierowcy dowiedzą się, jak monitoring GPS uczyni ich pracę łatwiejszą, bardziej bezpieczną, a często nawet pomoże uchronić ich przed kłopotami. Z kolei z listy obowiązków być może odejdzie im spora część żmudnej i ogólnie nielubianej pracy papierkowej. W razie nieszczęśliwego zdarzenia, będzie można wysłać pomoc we wskazane przez GPS miejsce, a jeśli kierowca zostanie niesłusznie oskarżony np. o niedotrzymanie terminu dostawy lub złamanie przepisów, zaistnieje szansa na dostarczenie dowodów wskazujących, kto miał rację.

Powiedz im, jak skorzysta na tym firma

Nie ma powodów, aby nie wskazać kierowcom problemów w codziennej działalności przedsiębiorstwa, które monitoring floty pomoże rozwiązać. Jeśli np. sami wiedzą o nieautoryzowanych trasach realizowanych przez swoich kolegów, prawdopodobnie widzą w tym nadużycie i szkodę dla firmy tak samo jak jej właściciel i menedżerowie, a sprawa nie jest im do końca obojętna. Warto pokazać pracownikom jak monitoring poprawi efektywność codziennej działalności: terminowość, planowanie, obsługę klienta, a w ostatecznym rozrachunku zwiększy dochody formy.

Pokaż im, jak to działa

Sugerowane jest zaangażowanie swoich kierowców w proces wdrożenia, a następnie codzienną eksploatację systemu. Wykorzystać w tym celu można udostępnione wraz z narzędziem do monitoringu internetowe materiały szkoleniowe. Pamiętajmy: edukacja kierowców w zakresie korzystania z systemu stanowi klucz do tego, aby oswoili się z nim i pozbyli oporów przed jego wdrożeniem.

Nagradzaj ich za dobre wyniki

Dzięki narzędziu do monitorowania pojazdów firma będzie dysponować wiedzą, którzy kierowcy trzymają się swoich tras, prowadzą pojazdy zgodnie z przepisami oraz zasadami racjonalnej eksploatacji, a także terminowo docierają do swoich destynacji. Warto rozważyć wprowadzenie jakichś korzyści, np. bonusów, kart zniżkowych, a także innych nagród przyznawanych za indywidualne osiągnięcia.

Wdrożenie systemu do monitorowania twoich pojazdów może przynieść ogromne korzyści. Zbudowanie zaufania między szefem a zespołem ma dla tego procesu fundamentalne znaczenie, dlatego warto upewnić się, że pracownicy zostaną zaangażowani w ten process. Pomocne będzie również wskazanie kierowcom, jak wykorzystywane narzędzie pomoże im sprawniej wykonywać ich codzienne obowiązki, uczyni ich pracę bezpieczniejszą, a także przysłuży się całej firmie – komentuje Krzysztof Kuros, dyrektor sprzedaży na rynek niemiecki i polski w Verizon Connect.

 

Ostatnie newsy więcej newsów »

Dachser – logistyka dla Puky

21 stycznia 2019

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, realizuje dostawy na terenie całej Europy dla Puky – niemieckiego producenta pojazdów dla dzieci. Dzięki współpracy trwającej już od 10 lat firma się rozwija, z sukcesem zdobywając kolejne europejskie rynki.

czytaj więcej »


Danone rozwija eksport produktów mlecznych z polskiej fabryki

18 stycznia 2019

Już teraz ponad 20 krajów z Europy oraz USA to odbiorcy produktów mlecznych Danone produkowanych w Polsce. Systematycznie rośnie liczba wariantów produktowych trafiających poza granice kraju, a firma Danone w Polsce deklaruje dalszy rozwój eksportu do Europy.

czytaj więcej »


Jaki będzie 2019 dla polskich przewoźników?

18 stycznia 2019

Pakiet Mobilności wydaje się być najgorętszym tematem dyskusji wśród kierowców ciężarówek i właścicieli firm transportowych. Tymczasem nic jeszcze nie jest pewne i na wieści z Parlamentu Europejskiego trzeba będzie chwilę poczekać. Podobnie jak w przypadku nowych pomysłów dotyczących tachografów. Podczas, gdy jeden przepis nie wszedł jeszcze w życie, urzędnicy już mają kolejne rewolucyjne propozycje. Co więc zmieni się na pewno, a co może stać się nieodległą i niepokojącą przyszłością? Komentują eksperci Inelo i Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

czytaj więcej »


DSV w parku P3 Błonie

18 stycznia 2019

P3, długoterminowy inwestor, właściciel i zarządca obiektów logistycznych w Europie podpisał z firmą DSV – globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych – umowę na wynajem ponad 33 000 m2 w parku P3 Błonie. To pierwszy kontrakt zawarty między firmami w Polsce.

czytaj więcej »


GLS: to był rok inwestycji

17 stycznia 2019

Inwestycje, zaawansowane narzędzia IT, elastyczne rozwiązania dla klientów i rozbudowa infrastruktury bazowej – tak GLS Poland, jeden z najważniejszych operatorów na polskim rynku logistycznym podsumowuje rok. To był jubileuszowy, bo 20 rok obecności firmy w Polsce.

czytaj więcej »


Eurologistics Newsletter